Friso extra helpt niet?

Discussie in 'Voeding' gestart door tweeling, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik zit met een probleem met de voeding die onze meid krijgt.

    Ze krijgt iedere dag hetzelfde ritme:
    7uur - 11uur - 15uur - 19uur - 23uur
    Dus 5 x 180cc, dit is best veel want ze is net 2 maanden maar weegt wel al bijna 6kilo dus mag het hebben volgens het CB.

    Nou zit ik met het volgende, ze word steeds om 5uur wakker s'morgens maar ze mag volgens het CB niet meer hebben dan dit.
    Nu heb ik Friso extra(hongerige baby's) gekocht op advies zodat ze tot 7uur door zou slapen. Maar nou gebeurd dit dus niet :(

    Ik weet nu niet wat ik moet doen want ik mag haar niet meer geven. Ik geef haar nu ipv 7 uur om 5uur en probeer overdag weer op het normale schema uit te komen...

    Gaat ze vanzelf een keer doorslapen en zo ja wanneer ongeveer?
    Moet die extra voeding meteen werken of moet dat inwerken of iets?

    liefs
     
  2. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik denk zelf dat het vanzelf wel komt dat doorslapen. Toen Joris 2 maanden was kreeg hij standaard nog de nachtvoeding omdat hij het nodig had. Ik zat toen op 6 voedingen van 150cc... Joris sliep pas door met 3,5 maand! Speen of johannesbroodpitmeel werkte niet, hij had gewoon nog behoefte aan de fles het 's nachts.

    Misschien kan je es proberen om de nachtfles te mengen met water. Half water half voeding, zodat ze toch een vol gevoel heeft maar daardoor niet teveel voeding binnen krijgt overdag.
     
  3. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Misschien dat ze wel helemaal geen honger heeft? Tijn wordt ook wel een swakker snachts, maar heeft geen honger! En zowel proberen overdag 4,5 tussen de voedingen te laten, zodat je nog een nachtfles over heb?

    Toen Tijn de ene nacht wel en de andere nacht nog niet doorsliep kreeg hij snachts een 60cc flesje, die zette ik altijd klaar. En als hij hem op had kreeg hij sochtends gewoon iets minder in zijn fles!

    kus miek
     
  4. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dat van smorgens een 60cc flesje en daarna minder is wel een goed idee...alleen als ik haar die 60 geef dan is ze niet tevreden :(

    ik ben een beetje hopeloos aan het worden terwijl ze het eigenlijk heel goed doet. Ik heb een heel laag ijzergehalte en zeer weinig energie op het moment, en ze slaapt overdag ook maar iedere keer een uur of anderhalf :(

    van de friso extra krijgt ze wel minder honger want haar volgende fles ging maar 120 van op ipv 180....

    dat johannesbroodpitmeel wanneer gebruik je dat nou eigenlijk? Eerst zeiden ze bij het CB voor honger en spugen en nu zei ze alleen bij spugen, snap echt geen bal van die mensen?

    alvast bedankt
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als ik het zo lees heb je iig nog 100 cc over zonder boven de beruchte 1 liter uit te komen.
    Ik zou persoonlijk gewoon een vol flesje geven wanneer ze daarom vraagt, juist dan heb je de kans dat ze overdag ook weer minder snel honger heeft en valt die extra fles vanzelf weg.
     
  6. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier werd johannesbroodpitmeel geadviseerd om Joris een langer vol gevoel te laten geven... Hij kwam op een gegeven moment weer om de 2 uur voor de fles dus dat was toen een advies van mijn cb... Maar elk cb is totaal anders, erg genoeg!
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef haar gewoon een volle fles. Als ze dan later op de dag wat van een fles laat staan, niet pushen, maar fles wegdoen. Kijk ook uit dat je per voeding niet teveel geeft. Beter wat vaker op een dag een kleine voeding dan minder vaak een grote. Dan is de kans dat de maag oprekt en ze hongerig blijft veel kleiner.

    Op zich zit je met 180 x 5 voedingen wel op het maximum voor een kind van 6 kilo.
     

Deel Deze Pagina