is deze vlek er nog uit te krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik heb dit shirt (v C & A) niet eens zo vaak gedragen en toen zijn er vlekken (denk chocolademelk) ingekomen die er na 3 X wassen nog niet uit waren.... Toen is het shirt in de kast gekomen en niet meer naar gekeken.

Gister zag ik het bij C en A weer hangen maar om hem nou opnieuw te kopen voor 30 euro.... Wel balen want vind hem zo mooi.

Wie heeft een tip wat ik nog zou kunnen doen? Het is zulke dunne stof en het zit vooral op de bovenste laag .Een heel klein beetje op de tweede laag ook.

Bijgevoegde bestanden:

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het ziet er naar mijn idee meer uit als een vetvlek. Misschien kun je het behandelen met vlekkenbehandelaar. Ik heb dat van Dasty (van de Wibra). Of ossengalzeep. Succes...

3. Wat zonde, helaas geen tips!
    Maar lees ff mee, vlekken genoeg hier ook

4. mumija

mumija Niet meer actief

Jammer zeg. Je kunt nog proberen om er ouderwetse groene zeep erop te smeren en dan een tijdje in laten trekken en dan in de machine wassen. Ossegal idd ook een goede tip.
    Ik heb in ieder geval wel vaker moeilijke vlekken met groene zeep eruit gekregen.
    Succes!

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik gebruik op veel vlekken vanish oxi gel. Dat is een roze fles. Je hebt hem ook in het wit voor de witte was, maar die verkopen ze niet overal.
    Ik zou gewoon van alles uitproberen, zo kun je het ook niet dragen.
    Groene zeep, afwasmiddel enz. Laten weken etc.
    Ik hoop voor je dat je het eruit krijgt.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ossengal. Inwrijven of sprayen , wassen en weg. Superspul.

7. misa

misa Niet meer actief

Dasty of ossengalzeep. Goed inboenen doe ik altijd met ossengal en dan laten opdrogen en intrekken. Dan pas in de wasmachine. Maar als het er al zo lang is zit, dan twijfel ik of het wel gaat lukken.

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn allerlaatste redmiddel op wit: bleek. Wel erbij blijven, gelijk uitspoelen en daarna wassen. En goed uitkijken met andere kleding natuurlijk.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tijdje terug had dl met chocomelk geknoeid.
    vloeibare vanish erop en het trok meteen weg..
    heb altijd vanish in huis en doe meestal ook een beetje bij de lichte was voor vlekjes die je over het hoofd ziet

10. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Bedankt voor de tips. Goedje wat er nog stond voor als er (5,5 jaar geleden) iets met mijn trouwjurk zou gebeuren, hielp niks.

Toen ossegalzeep gekocht (vloeibaar) en 10 minuten in laten werken, toen in de wasmachine. Hielp niks.

Toen geschropt met (!!!) Glorix en daarna weer in de wasmachine. En...... Volgens mij is het gelukt! hangt nu te drogen en morgen bij daglicht even weer kijken. Maar lijkt goed .Zou echt fijn zijn als ik het weer kan dragen.

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Je zou het ook nog op "het bleekveld" kunnen leggen. Een ouderwetse tip van mijn schoonmoeder, maar het werkt echt ongelofelijk goed met bijvoorbeeld hardnekkige vlekken in rompers.

Wat je moet doen: je kleding nat op het grasveld leggen in de volle zon. De zon bleekt vlekken weg. Helaas is dit niet echt het ideale seizoen, maar met een zonnige dag is het zeker het proberen waard.

Ik heb zo een aantal rompers weer wit gekregen die nog steeds vlekken hadden na een paar keer wassen. Mogelijk dat het ook voor jouw bruine vlek werkt.

12. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Nou, dit was precies wat ik wilde gaan schrijven. 😂
    Er is geen betere vlekkenoplosser voor de witte was dan de zon.
    Lastig alleen dat die zich nu laat zoeken.

Is de vlek er niet meteen uit, gewoon opnieuw nat maken en opnieuw in de zon. Kan soms een dag of twee duren maar geen slijtage aan je kleding.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    ik gebruik een groene zeep en vlekkenspray samen en meeste vlekken gaan er wel uit maar dan moet het wel snel behandeld worden en de vlek moet nat blijven. En anders verdunde bleek proberen maar dan loop je wel risico dat het kapot gaat.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Jep, zon werkt het allerbeste, maar heb je nu niets aan helaas. Ik zou groene zeep gebruikt hebben, maar zo te lezen lijkt het gelukt te zijn.

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Top dat het gelukt is! :)

16. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wauw toch bedankt! Echt nooit geweten, best handig om in de toekomst te weten. Alleen nat maken met water en dan in de zon leggen?

Ik vond het ook wat link om met bleek op zo'n dunne stof te prutsen maar zoals iemand eerder al schreef, zo kon ik hem ook niet aan.

Een volgende X meteen door proberen als de vlek nog vers is zodat er geen bleek aan te pas hoeft te komen...;)

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ja, ik was ook verrast. Toen ze het voorstelde dacht ik eerlijk gezegd "ja ja, weer zo'n ouderwets idee". Maar het werkte echt :D Bovendien blijft je was er veel mooier door.

Ik heb het thuis ook gedaan met een aantal oude vlekken, die al vaker in de wasmachine waren geweest. Het lukte niet altijd meer, maar in een aantal gevallen wel. Terwijl ik die vlekken toch al vaak met allerlei dure vlekkenmiddelen had behandeld.

Deel Deze Pagina