Vanmorgen met m'n kindjes bij mijn Oma geweest. Oma borduurt een geboortetegel voor mijn zoontje. Maar nou heeft mijn ondeugende peuter dochter er een potloodstreep op gezet . Werkje was net klaar. Oma liet het nog even zien voordat ze het in ging laten lijsten. Kan ik dit er op de een of andere manier nog uit krijgen? Met tapijtreiniger geprobeerd op een (niet zichtbaar) stukje mar dat werkte niet.
gewoon wassen. op de hand met fijnwas. het is sowieso beter om het eerst te wassen voordat het ingelijst wordt. daarna laten drogen en daarna strijken. op de achterkant.
volgens google eerst zoveel mogelik weggummen en daarna behandelen met terpentine of wasbenzine of alcohol
nou, deze rotzooi zou ik alleen in het uiterste geval gebruiken als gewoon wassen niet werkt..... potlood gaat er 9 van de 10x gewoon uit met een wasbeurtje. desnoods met wat ossegal. maar geen chemische middeltjes gaan gebruiken. mijn moeder waste altijd haar borduursels voordat het ingelijst werd bij de lijstenmaker.
inderdaad wassen en weer opstrijken. Dan zijn de draadjes ook wat meer uitgezet en wordt het echt mooier.
Gewoon wassen... dacht dat dat niet kon omdat dan al die draadjes los zouden gaan. Maar dat gaan we dan proberen. Dank jullie wel.