Naar aanleiding van de topic over de introductie van de nieuwe vriend door de zus vroeg ik me af hoe de eerste ontmoeting tussen jou/ je partner met de schoonouders verliep? Hier: - Bij mijn ex werd ik echt officieel op thee uitgenodigd door zijn moeder. Het was een echt interview. Zij is schrijfster en vroeg me hemd van mijn lijf, op gegeven zat ik zelfs de boeken in mijn boekenkast op te noemen .. ontzettend lief mens, maar dat gesprek was vreselijk - mijn huidige schoonfamilie zijn de makkelijkste mensen ooit. Hun huis was de ontmoetingsplek van de hele vriendenclub en iedereen die aanbelt is welkom. Dus zo ben ik daar eens op de bank beland, heb me voorgesteld en iedereen deed alsof ik er al 2 jaar kwam Mijn man kwam met onze beste vriend bij ons zitten toen mijn ouders uit waren. Het was super gezellig en hij en vriend werden behoorlijk aangeschoten, hij had ook zijn gitaar meegenomen en heeft erop gespeeld. Toen mijn ouders binnenkwamen stond ie op om zich voor te stellen, struikelde over zijn gitaar en viel languit op de grond
Nou zoals ik dus in het andere topic zei: het was een interview met mij als hoofdgast van de avond. Ik vond er niks aan, merkte zelfs dat ik al gauw wat scherp terug wilde reageren maar op1 of 2 x na kon ik me inhouden. Het hele gezin was bij elkaar geroepen. .pff!
Mijn man (toen nog niet eens officieel vriendje: kenden elkaar nog geen week) had een maaltijd gekookt bij mij thuis voor ons samen na een filmpje s middags en hielden een lekker restant over voor mijn moeder die later thuis kwam, maakte een goede eerste indruk zo haha. Borreltje erbij en volgens mij voelde hij zich prima op zijn gemak. Ikzelf ontmoette zijn ouders voor het eerst toen ik daar logeerde (na 1,5 week met elkaar omgaan). Beetje vreemd vlak voor het eten met zijn moeder die het eten voorbereidde. Maar voelde meteen ok. Dag erna hadden we verkering en nu zijn we 'al' ruim 9 jaar samen. Hier overigens geen kruisverhoren. Wel wat vragen, maar gewoon normaal. Niets geks.
Ehmmm mijn vriend en ik hebben elkaar ontmoet in de kroeg en hij zei (stomdronken) dat hij mij wilde bellen de volgende dag om wat leuks te doen, en of hij dan wel een kus kreeg (ik zoen geen dronken mannen in de kroeg) Had mijn nummer gegeven en de volgende dag belde hij, veel te vroeg, of ik mee ging naar de bios etc. Dus toen hij mij op kwam halen hing mijn moeder voor het raam hahaha, en heeft die maar gelijk even kennis gemaakt. Bij zijn ouders ben ik echt officieel op de koffie gevraagd, en daar werd mij ook alles gevraagd en gedaan. Weet wel dat we aan kwamen rijden, en aan de rechterkant echt leuke huizen, en ik ow nee rij maar terug dit is niet mijn soort mensen hoor, ik ben maar heel simpel. Zegt die nee ze wonen links...kijk ik naar links, waren het vrijstaande villa bungalows NOG erger hahaha. Heb wel een keer gehad dat ik met mijn vriend thuis kwam midden in de nacht, hij was nog niet voorgesteld maar het was te laat om naar huis te gaan (woonde een stuk bij mij vandaan) dus naar boven gegaan maar ik moest de volgende dag nog wat doen. Dus gezegd blijf boven tot ik thuis kom en dan verzinnen we wel wat. Kom ik thuis, zit dit met mijn moeder aan de koffie. Arme jongen moest plassen (ik sliep op zolder) en uiteindelijk hield hij het niet meer, en is naar beneden geslopen waar mijn moeder klaar stond met een honkbalknuppel en gilde wie ben jij Of ik volgende keer een briefje neer wilde leggen hahaha.
Pff, ik heb geen idee meer. Kende mijn schoonouders al 14 jaar voordat ik bij mijn vriend kwam. Onze ouders zijn goed bevriend.
Mijn moeder heeft mijn toen bijna vriend op de manege de eerste keer "ontmoet" maar Ze wisten van elkaar niet wie wie was, ik meen na afloop in de kantine van de manege voorgesteld Mijn schoonouders heb ik bij hun thuis ontmoet, netjes voorgesteld en beetje vreemd soort van op visite bij onbekende mensen, en chinees besteld
Mijn schoonmoeder kende ik al maar ik wist niet dat ze een zoon had (ze was vrijwiller op de manage waar ik werkte) Mijn schoonvader weet ik niet meer. Mijn man mijn moeder toen ik met een dubbel nierbekonsteking op bed lag en de ambulance voor stond, ik wou niet naar het ziekenhuis! Mijn moeder heeft toen mijn nieuwe vriend gebeld (4 weken bijelkaar) in de hoop dat hij mij kon om praten Mijn man mijn vader kende elkaar al vanuit de kroeg voor dat wij een relatie kregen.
Mijn man was een vriend van mijn stiefbroer, dus mijn ouders konden hem al. Het was uit met mijn ex dus op een avond riep mijn moeder pluk nou eens een leuke jongen van de straat en vermaak je.. Dat heb ik gedaan😂. Nam mijn man mee naar huis en zei, ik heb er een van straat af geplukt hoor De manier waarop ik mijn schoonvader ontmoette, tja niet veel intresse.. En dat blijkt na 7 jaar max 10x gezien
Ik leerde mijn man (nu) man kennen op het werk maar hij had toen een relatie en was dus een no-go. We kregen toen een zelfde functie maar op een andere locatie, Hierdoor hadden we vaak contact over de mail. We kregen door dat we elkaar te leuk vonden maar hij moest eerst uitzien te vinden wat hij met zijn relatie wilde. Hij koos er voor om niet met zijn relatie door te gaan en daarna gingen wij kijken wat wij konden en wilden, en dat ging goed. Zijn ouders waren er niet blij mee. Wij gingen een tijdje daarna bij zijn ouders op bezoek in hun vakantie huis. Zijn oma was daar ook. Mijn schoonouders waren moeilijk en star maar zijn oma was heerlijk open en makkelijk en lief. Het heeft best een tijd geduurd voordat ik ben geaccepteerd. Pas nadat wij uit elkaar zijn geweest, weer bij elkaar zijn gekomen en ik zwanger werd van eerste werd ik wat meer geaccepteerd. Toen zijn moeder ook nog (weer) heel ziek werd en ik zwanger was van de tweede werd ik een deel van de familie. Uiteindelijk is zij overleden 4 dagen na de geboorte van jongste, op de verjaardag van mijn oudste. In die periode heeft mijn schoonvader uit gesproken hoeveel respect hij heeft gehad voor mij in die tijd. Ik was daar heel blij mee! Onze relatie nu is beter dan eerder, nog niet wat ik gewend ben van thuis maar wel in het geheel nu.
Bij mijn schoonouders thuis....mijn schoonvader was zo lief om een uitgebreid Indonesisch buffet te maken met iets van twintig schotels. Heerlijk, ongedwongen en gastvrij! 😋😊👌
Op kerstavond werd ik geintroduceerd bij de schoonfamilie, bij het alom beruchte dobbelspel, gelukkig zijn ze redelijk braaf aangelegd dus dat was fijn. Ik maakte wel een goede binnenkomer, doord e foto van mijn schoonmoder direct weg te geven (denk dat onze band daardoor zo slecht is ) Mijn man mocht vervolgens op 1e kerstadg mee naar mijn familie om daar voor een brunch aan te schuiven, hij heeft een whiskey proeverij gedaan vervolgens samen met mijn oom. Wij waren nog maar kort samen, maar waren enorm zeker van elkaar vandaar ook dat wij de feestdagen gezamenlijk met onze families door wilden brengen was voor beiden voor het eerste dat wij een partner mee namen met kerst. En dat bleek wel wij waren 4 maanden later verloofd en woonden samen.
Ik was bevriend met mijn vriend voordat wij iets kregen. Dus ik kende zijn ouders al en hij de mijne. Lekker makkelijk
Mn schoonvadee en zn vrouw ontmoet op de zomerfeesten. Daarna nog een keertje op de koffie bij hun thuis.. Schoonmoeder toen mn vriend voor haar moest koken omdat ze haar enkel gebroken had. Hele leuke mensen! Hij mijn ouders toen we de kleine weg gingen brengen, daar koffie gedronken.
Na 1 week gingen we samen 1 week op vakantie. Na terugkomst werd ik tijdens de familiebbq voorgesteld aan zijn gezin, ik hoorde er meteen bij. Voor de vakantie zijn we bij mijn ouders langs geweest om een aantal camping spullen op te halen. Mam, Pap, dit is mijn nieuwe vriend en we gaan zo op vakantie. Heel luchtig dus. Bij beide families kan iedereen zo aanschuiven, relatie, vrienden, familie, wie je ook bent je bent welkom. Daarom snap ik dat moeilijke gedoe van andere soms niet zo goed.
Het was al zo gepland, ik zou zijn ouders ontmoeten en ik was zo zenuwachtig dat hij de auto langs de kant moest zetten want ik moest overgeven. Het viel best me alhoewel ik zwaar werd uitgehoord.
Ik kende mijn man en zijn moeder al van het werk. (Zij werkte ook daar) dus dat scheelt. We konden het prima met elkaar vinden,en nu nog steeds.
Kwam daar de eerste keer en zijn hele familie ging met de bus na de stad dus ze zagen mij uitstappen haha. Bij het avond eten zag ik zijn familie voor het eerst, maar ik wou absoluut niet mee eten (LOL) Leuke mensen, alleen ik schrok wel dat ik me aan 4 moest voorstellen zus zusje broertje moeder. Week erna bleef ik slapen, was daar normaal dat dat niet gemeld werd word je s'morgens wakker ga je droog bij zijn familie aan tafel zitten terwijl ze van niets weten (ongemakkelijk) Eerste kerstdag is hij bij ons gekomen en heeft hij gelijk mee gegeten, mijn ouders zijn heel makkelijk dus het zat gelijk goed. Het zat zo goed dat we binnen 2 maand gingen reageren op huisjes en nu bijna 5 jaar samen wonen !
Ik leerde hem kennen op een verjaardag in april. We waren gewoon vrienden, en deden vaak gezellige dingen samen, bios ed. Toen hij voor het eerst bij mij en mijn moeder kwam eten hadden we officieel nog niets. 3 weken na onze eerste zoen, ben ik bij hem op bezoek geweest. Weet eigenlijk niet meer precies hoe ik het vond, is 12 jaar geleden. Weet wel dat ik zijn vader niet zo leuk vond, die begon gelijk ( ik was 2 min binnen) over een alpha cursus. Zijn redelijk zwaar gelovig.
Ik heb mijn man op de kermis leren kennen. Mijn moeder heeft me naar de kermis gebracht zodat ze hem kon ontmoeten. Eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe en wanneer mijn vader hem voor het eerst heeft gezien. Mijn schoonmoeder heb ik pas een half jaar later ontmoet op eerste kerstdag. Schoonpa weet ik ook niet meer, volgens mij pas 2 jaar later ofzo.
ik mijjn schoonouders met kerst voor het eerst, aten daar chinees, daarvoor mijn man met mijn moeder toen we op kraamvisite gingen bij mijn broer en schoonzus, mijn man had mn neefje op zn arm toen mijn moeder binnen kwam en zij Ja geef mijn kleinzoon maar hier whahahaa eerste indruk van mijn man, nou lekker mens wel whahahahahaa nu kunnen ze het prima met elkaar vinden )