Hallo meiden, In november jl. heb ik een miskraam gehad. Ik was toen 11 weken zwanger, twee weken daarvoor hebben we te horen gekregen dat ons kindje niet ouder is geworden dan 6,5 week. Het was een onzekere en verdrietige periode. Nu ben ik weer zwanger en zo onzeker. Ik sta er mee op en ga er weer mee naar bed. En natuurlijk denk ik ook wel eens "dit keer gaat het wel goed" en fantaseer ik voorzichtig over deze zwangerschap/ baby etc om meteen daarna weer te denken "eerst maar eens de echo afwachten". Pff ik word niet goed van mezelf... Zijn hier nog meer meiden die zich zo voelen?
He meis, Ik weet een beetje hoe je je voelt. Ons zoontje moest eigenlijk in februari geboren worden,maar hij kwam ruim negen weken te vroeg. Hij is op 23 december geboren en 30 dcember overleden. Wij willen heel graag weer zwanger worden maar zijn ook heel bang en onzeker. Kan je gevoel wel heel goed indenken. Maar meis,probeer ook een klein beetje posititief te blijven.al zal dit echt niet makkelijk zijn. xx Romanie (Melanie)
hoi Noukje ten eerste GEFELICITEERD. Ook ik weet precies hoe je je voelt, inmiddels 7 mk verder en weer zwanger begin ik nu pas een beetje te geloven dat dit een blijvertje is....en zoals je aan mijn banner kunt zien ben ik inmiddels ruim 14weken zwanger en al heel veeel goede echo's verder. Het verlies van een kindje hoe klein ook breekt je....en maakt je iedere volgende zwangerschap weer onzeker. Maar ik hoop voor jou dat de je een mooie zwangerschap gaat beleven waarin je durft te genieten van het zwanger zijn'. Heel veel succes Helia P.s ik heb ook een doptone aangeschaft zodat ik iedere dag even naar het hartje kan luisteren dat helpt me ook om rustiger te worden en te kunnen genieten van het wondertje dat nu in mijn buik groeit. Misschien een tip voor jou?
Ik denk dat het ook vrij normaal is hoor. Ik ben 16 dec. bevallen van Milou* en heb 12 feb. de nacontrole bij de gyn. Daarna willen we er weer voor gaan maar vind het nu al doodeng, bang dat het weer fout gaat. laat staan als ik zwanger ben. Denk dat het ook wel de hormonen zijn die de gevoelens versterken. Maar hoop houden ! En je hebt over 8 maanden vast een prachtig kindje in je armen !
Hallo meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ik merk ook wel dat het momentopnamen zijn wanneer ik me ongerust voel. Ik probeer ook positief te zijn, maar het is soms zo moeilijk allemaal. @ Melanie: wat erg voor je dat je je zoontje verloren bent.. geconcoleerd en heel veel sterkte voor je. Wat moet het moeilijk voor je zijn om positief te blijven.. @ helia: gefeliciteerd met je zwangerschap! Vergeleken met jou stel ik me echt aan.. jeetje zeg al 7 mk'en.. pff hoe moet je dan blijven geloven dat alles goed gaat... Lijkt me heel moeilijk. @ Kaatje: bedankt voor je bemoedigende woorden. Veel sterkte nog voor jou meid!
hey meid gefeliciteerd met je zwangerschap snap heel goed dat je bang bent, das ook heel normaal hopelijk is de echo straks goed. probeer zover dat kan er toch van te genieten succes en sterkte!
Hai Noukje, Ik wilde je even zeggen dat ik je gevoel heel erg herken (ik denk alle meiden die na een mk weer zwanger zijn geworden). Ik heb in het verleden een vMK gehad, ik was toen ongepland zwanger. Vorig jaar werd ik gepland zwanger en ging het na 5 weken mis. De maand erop was ik weer zwanger, en wat was ik bang! Gisteren ben ik naar het consultatiebureau geweest... Mijn zoon weegt bijna 9 kilo en is 71 cm.... en 6,5 maand oud! Zo zie je maar, dat het heel goed goed kan gaan! Veel geluk met je wurm!
Noukje, Heel herkenbaar hoor! Wij zijn in juli 2009 ons dochtertje Ella* verloren na een zwangerschap van 23 weken, vanwege haar ernstige hartafwijking en syndroom van Turner. Daarna wilden we er best snel weer voor gaan, maar je bent ook bang voor wat er komen gaat. Of het een volgende keer wel goed gaat. Afgelopen november heb ik ook een vmk gehad bij 7 weken. Ik had vanaf het begin al het gevoel dat het niet goed zat; mijn gevoel bleek te kloppen. Nu ik weer zwanger ben, heb ik vanaf het begin al een goed gevoel, dus hopelijk klopt het deze keer ook! Het blijft spannend, maar ik kan er ook van genieten. Hopelijk lukt jou dat ook! Ik hoop dat we allebei in september een gezond kindje in onze armen mogen sluiten! Liefs, Maxine.
@ Ireen: wat fijn dat je zwangerschap na je twee miskramen goed is gegaan en dat je nu kunt genieten van je zoontje. Heerlijk! @ Maxine: dat moet fijn voor je zijn dat je nu een goed gevoel hebt bij je zwangerschap. Ik durf echter niet meer te luisteren naar mijn gevoel. Ik had nl een heel goed gevoel over mn vorige zwangerschap en toch is het mis gegaan.. Nu dus maar mn gevoel uitgeschakeld. Wanneer krijg jij je 1e echo?
Noukje, een gevoel hoeft natuurlijk ook niet altijd te kloppen, maar gezien mijn ervaringen tot nu toe, vertrouw ik er maar op. Houd maar in gedachten dat het overgrote deel van de zwangerschappen goed verloopt, dus waarom die van ons niet?! Ik heb op 1 februari de eerste echo. Dus nog twee weken wachten.... Niet mijn sterkste kant. Ik zie dat jij je eerste echo op 25 januari hebt, dus nog een weekje geduld...
@ Maxine: je hebt ook gelijk hoor, hier ben ik het ene moment onzeker en het andere moment denk ik weer "het zit echt goed". Maarja nog een weekje afwachten tot de echo. Sterkte met wachten!