Net terug van de gyn voor de eerste echo. 23-02-14 laatste menstruatie gehad, 6 maart positieve ovulatietest en gemeenschap gehad. Op 21 maart was NOD, dag later positieve zwangerschapstest! De dagen na m'n NOD heb ik wat licht bruinverlies gehad. Leek op een innedtelingsbloeding, maar dat vond ik wel vreemd zo laat nog. Geen helderrood bloedverlies gehad en geen krampen. Afgelopen weken echt zwangerschapssymptomen gekregen (opgezette darmen, grotere en pijnlijke bordten, moe en slapeloosheid (heb ik altijd als ik zwanger ben). Nog een paar keer een testje gedaan en werden echte knallers. Vanochtend op de echo...verdikt baarmoederslijmvlies met mogelijk ergens een inimini bobbeltje. Geen vruchtzakje, laat staan een vruchtje of een kloppend hartje Gyn zei dat het nog te vroeg kan zijn, mogelijk een late innesteling??? Maar het kan net zo goed ook mis zijn. Vind het vreselijk, vorig jaar ook een missed abortion gehad waarbij de vruchtzak lang is doorgegroeid zonder inhoud. Volgende week weer terug voor een echo. Net nog maar een testje gedaan en die is knalpositief. Ben zo zenuwachtig en bang... Iemand ervaring?
ohh wat eens Stres! Het is idd nog een vroeg echo.. het kan alle kanten op. Ik duim voor een mooi beebje! Ik had ook een late innesteling, scheelde wel een week!
Hoop voor je dat op de volgende echo een mooi kloppend hartje te zien is. Ik heb ook een echo gehad rond die tijd bij de gyn na een mk waar ik maar last van bleef houden (buikpijn ed). Achteraf bleek ik al zwanger terwijl de gyn zei dat er een eisprong aan zat te komen.
ja die test zegt helaas niks want die hormonen zitten er nog wel dus dat zegt niks. Ik heb ook een hele rare echo gehad bij deze zwangerschap. op 2 jan posi getest en 23jan een vroege echo (ivm eerdere eug) maar hierop was alleen een bolletje te zien, verder niks. Volgens de gyn was ik maar net 5 weken zwanger. Wat volgens mij absoluut niet kon kloppen. Maar op de volgende echo was wel een hartje te zien. Heel eng en onzeker allemaal. Ik hoop voor je dat bij jou de innesteling en ontwikkeling ook even iets langer duurt maar dat t wel allemaal goedkomt!!
Met 6 1/2 week zwangerschap zou ik meer van de echo verwachten...... Wat een stress! Hier helaas bij zulke vroege echo's geen positieve ervaring. Hoop voor jou volgende week op een beebje met kloppend hartje!
Met 6 a 7 weken zwangerschap zou je hartje van baby kunnen zien maar het kan ook zo zijn dat je 5 weken zwanger bent ivm late innesteling. Ik duim voor je volgende week! Heel veel succes!
Zelfs als je maar 5 weken zou zijn, wat zeer onwaarschijnlijk is gezien je test op 22 maart, zou je nu toch in ieder geval een zwangerschapsring moeten zien vrees ik. Het enige "positieve" dat ik me kan bedenken is dat het écht heel erg veel uitmaakt wie de echo uitvoert en hoe goed de apparatuur is. Ik heb afgelopen zomer een bbz gehad en toen moest ik aan drie verschillende apparaten (steeds eentje die iets beter was), omdat er volgens de gyn een reële kans was dat er op het betere apparaat wel iets te zien zou zijn. Ik ga voor je duimen!!
Hoi! Hier ongeveer dezelfde onzekerheid gehad. Ik mocht met 7,2week naar de verloskundige omdat ik wat bruin bloedverlies gehad had in de 6e week van de zwangerschap. Geen fijne echo gehad. vk kon wel iets zien maar kon niet bepalen of het een vruchtje was en of het hartje klopte. ook liep de groei achter en zouden we net 6 weken zijn. Volop twijfels. Dus mochten we weer een week afwachten. Onwijs stressvolle week gehad, maar uiteindelijk een echo... En wat voor 1-tje! Tijdens die echo een duidelijk kloppend hartje en een vruchtje wat zelfs voorlag op schema. Waarschijnlijk heeft vk het dooierzakje gemeten en gezien en niet het vruchtje. Kan niet zo zijn dat het vruchtje op dat moment maar ongeveer 6 weken geschat werd en een week later 9 weken. Dus... Al met al hartstikke positief en zo'n vroege echo is ontzettend afhankelijk van het echoapparaat en kundigheid van de vk. maar ik begrijp super goed hoe je je voelt en hoe onzeker deze dagen voor je moeten zijn... Hoop op een goede afloop voor je! Knuffel
Bedankt voor jullie reacties! Het was een erg spannende week en heb geprobeerd me niet te gek te lezen Afgelopen dinsdag weer een echo gehad bij de gyn. En ja hoor...daar zat een mooi vruchtje! De grootte kwam overeen met een embryo van 6.2 weken. Op deze dag zou ik eigenlijk 7.2 weken zwanger zijn. Omdat ik rond mijn NOD wat bruinverlies heb gehad, zou dat een innestelingsbloeding kunnen zijn, dan is de innesteling dus laat geweest en kan ik achterlopen. Maar dat kan dus zelfs een week achter zijn . Een kloppend hartje hebben we helaas nog niet gezien, daar kon het volgens de gyn nog net te klein voor zijn. Maar het feit dat er in een week tijd zo duidelijk iets was gegroeid, was positief. Volgende week weer een echo met daarop hopelijk een mooi knipperlichtje! Hoe zit dat nu eigenlijk met zwangerschapstermijn die ik moet aanhouden? Gewoon blijven rekenen vanaf eerste dag laatste menstruatie, of uitgaan van de groei van het vruchtje?
Wat goed dat is positief... Gefeliciteerd... Ik zou nog even wachten met aanpassen je krijgt ook nog termijn echo
Wat fijn!! Dan was je eisprong misschien toch ook een paar daagjes later of niet? In ieder geval super goed nieuws! Ik ga duimen voor nog meer goed nieuws volgende week!