Gisteren zat ik met mn vriendin op MSN en zei dat ik zo blij was dat mn ongi niet zo heftig is en dat ik ook nauwelijks echt rood bloed heb. Toen vroeg zij zich af of dit wel een ongi is. Nu ben ik dus gaan twijfelen, maar zou niet weten wat het anders kan zijn. Het zit namelijk zo: Ben op 25 september gestopt met de pil. Toen kreeg ik 29 september t/m 2-3 oktober mn onttrekkingsbloeding. Gewoon helder rood en op het laatst wat bruinig. Toen werd ik 4 november weer ongesteld na een cyclus van 36 dagen. Eerst had ik die ochtend wat roze met afvegen, dus had een tampon ingedaan, want moest naar werk. En ben niet van het maandverband en een inlegkruisje is veel te weinig voor een echte ongi. Dus die middag deed ik weer een nieuwe in, maar er was nog steeds alleen roze. 's Avonds was er wel echt duidelijk helderrood bloed. Dat duurde nog tot die dag erna en daarna vooral bruin en het was met een kleine 4 dagen voorbij. Afgelopen weekend (4 en 5 december) had ik wat roze bij het afvegen en bij het naar de wc gaan kwamen er wat 'druppels' donkerroze in de wc. Dat was maandagochtend nog zo, dus had weer een tampon ingedaan i.v.m. werk. Maar er zat eigenlijk nauwelijks rood bloed bij. Echt hooguit een puntje. Verder echt donkerbruin en sinds gisteren ook lichtbruin en roze. Vanochtend ook ineens weer roze en nu nog wat roze/lichtbruin. Op internet heb ik gelezen dat het pas een ongi is als je minimaal 2 dagen helderrood bloed verliest. Dat is hier dus echt nog niet zo. Daarom twijfel ik dus enorm. Maar wat zou dit dan wel kunnen zijn?! Vanaf dag 1 van de 'ongi' heb ik 's avonds een inlegkruisje ingedaan en geen tampon dus. Daar zat niet eens een druppeltje of iets in. Gewoon helemaal niets. Ik vraag me af als ik helemaal geen tampon had gebruikt of er dan wel iets 'gelekt' zou zijn. Heb het niet durven gokken i.v.m. dat ik moest werken. Toen ik de pil nog slikte en voordat ik daarmee begon had ik altijd wel 3 tot 4 dagen helderrood bloedverlies met hooguit de laatste dag wat bruin.
Klinkt een beetje als ontpillen, daar kan je ook heel raar ongesteld van worden en ook vaker in een maand. Als je je onzeker voelt zou ik lekker even een test halen, dan weet je waar je aantoe bent!
denk het wel rittjuh.....ik had in het begin ook alleen maar bruin....maar trouwens met de pil had ik ook altijd alleen maar zo ongi..nooit helder rood dat heb ik alleen nu ik gestopt ben met de pil pas!
hoi allemaal! ik heb werkelijk waar geen idee wat mijn cyclus is. met de pil altijd 28 dagen, gestopt met de pil en tot 33 dagen, toen 35 dagen en toen 38 dagen. heb vandaag (38 dagen) later een test gedaan van Kruidvat: die een tweede streep aangeeft. heb ook nog een clearblue test gedaan die zegt 1-2 weken zwanger. Mar omdat ik niet hoe mijn cyclus loopt, ben ik bang dat de test niet klopt en dat ik misschien niet zwanger ben. Hebben jullie hier ervaring mee? Groetjes Diana
als je een 2de streep heb en de cleaubleu zegt dat je zwanger bent dan ben je gewoon zwanger hoor! gefeliciteerd
Ja die streep komt er toch echt alleen als je hcg aanmaakt. En duidelijker dan ZWANGER gaat de CB niet aangeven meid GEFELICITEERD!!!