Ja, ik weet het.. dat is toch ongetwijfeld heel normaal of misschien zelfs oh dat is al veel. Nou voor mij dus duidelijk niet. Na berichten, dat men teveel kleding koopt en dat niet zo goed is voor de kledingberg. Dacht ik: ik maak met mezelf een afspraak: Ik mag niet meer dan 2 kledingstukken per maand kopen. (Onderbroeken en sokken tellen niet mee) Nu heb ik gelukkig heel veel kleding (soms nog met het kaartje eraan) dus ik kan ff vooruit. Ik ga, denk ik, vooral een kledingstuk kopen dat ik met meerdere dingen kan combineren. Zo was ik vanmiddag eventjes de stad in: en warempel ik heb niets gekocht. Zag wel leuke shirtjes, een mooi paars bloesje enz. Maar op mijn lijstje stond, een fijne beige of een donkerblauwe broek. En die waren zoals altijd als je iets zoekt niet te vinden. Maar hoeveel kledingstukken koop jij voor jezelf?
Nou, ik dacht net, de afgelopen 3 maanden schat ik heb ik helemaal niets gekocht. Maar 2 per maand betekend 24 stuks per jaar. Dat red ik niet denk ik.
Al een hele tijd niks. Ik ben er veel bewuster mee bezig om niks te kopen. Als ik denk aan hoeveel kleding ik heb en hoeveel ik had bespaard door de jaren heen als ik minder had gekocht dan zie ik echt in dat het echt zo onzinnig is om zoveel kleding te kopen. Daarom ben ik streng voor mezelf.
Ik zit in een afkick fase hè: kleine stapjes. Wie weet lukt straks 1 kkedingstuk per maand. Ik heb al wel ontdekt: je moet vooral effen kledingstukken kopen. Dat is tijdlozer en makkelijker combineerbaar.
Misschien kom ik aan 10 stuks per jaar. En dan nog tweedehands ook. Ik koop voor mezelf zelden nieuw. Vind het nergens voor nodig om milieu technische redenen
Ik koop nooit echt per maand, ik koop altijd per mood , haha Als ik iets nieuws wil dan koop ik vaak meteen 3 of 4 items. Dat kan soms 2x per maand zijn, en soms 2 maanden niet. Als ik dat teveel zou vinden dan zou ik bij mezelf nagaan waarom ik dan teveel koop. Wat zit daarachter? Wat is de reden dat ik te te vaak iets koop? . en dan zou ik die reden aanpakken ipv mezelf regels opleggen. Lijkt me soort van symptoombestrijding en dat werkt niet. Lijkt me.
Voor mezelf koop ik soms 4 maanden niks, en ooit 2x iets in 2 maanden. Maar iedere maand shoppen, nee hoor! Voor de kids is het anders. Ooit koop ik vaak iets, ooit ook een tijd niks. Hangt er vanaf wat ze echt nodig hebben.
Hier meer 2 stuks per jaar ipv maand. Het is echt bar en boos hier. Elke dag staar ik weer in de kast op zoek naar iets fatsoenlijks…
Bijna nooit. Ik koop wanneer ik het nodig heb. Als ik voldoende truien/ broeken/ t.shirts heb koop ik er geen ladingen bij. Net als bij zoon, zodra we de zomervoorrraad naar voren schuiven kijk de boel na en weet ik waar ik naar op zoek moet. Ben dat betreft heel praktisch.
Ik zit denk ik nu op 5 stuks en het is 7 maart… ik vind het een mooi streven, maar best ambitieus voor mij. Zitten hier sportkleren bij inbegrepen? Dat koop ik eigenlijk het meeste.
Goed streven. Ik ook bewuster aan het kopen. Dus echt kopen om iets te vervangen en als ik het echt leuk vind. Dus hoop minder impuls aankopen te doen. Verder verkoop ik al het mooie nog op vinted zodat het een 2e leven krijgt.
Ik koop niet per se per maand. Ik koop vaak iets per gelegenheid, dan wil ik wat nieuws. Feestje, lunch, afspreken met vriendinnen etc.
Voor het laatst in mei of juni iets gekocht toen ik nog zwanger was. Zou nu wel heel graag wat nieuws willen wat mijn stijl is én makkelijk is met borstvoeding. Maar ja, budget is er even niet en op Vinted vind ik nooit iets leuks en ik vind het vervelend dat ik het niet terug kan sturen als het niet past. In de winkels zie ik ook zelden iets wat ik mooi vind trouwens. Eerder kocht ik max 10 nieuwe kledingstukken per jaar. Uit duurzaamheids oogpunt, maar ook omdat ik dus zelden iets zie wat ik echt leuk vind. En als ik dan iets vind wat ik wel echt mooi vind, draag ik het ook járen met plezier, dus daardoor ook minder behoefte om nieuwe dingen te kopen.
Ik doe juist heel erg mijn best om wat meer kleding voor mijzelf te kopen haha. Man ook. We hebben echt te weinig fatsoenlijke kleding en schoenen, maar allebei lastig te vinden qua maten.
Hier ook, maar doe wel erg mijn best om wat nieuws te vinden, maar ook niet te prijzig, want ben aan het afvallen. Vind het erg lastig.
Nou ja, ik was veel afgevallen. Dus ik had een goede reden. Alles was te groot. En het gaat eigenlijk ook wel ongemerkt. Ik woon in de stad. Een shirtje hier en daar. (En dan wel prettig geprijsd) En Ik hou ook echt van kleding. Altijd al een goedgevulde kledingkast gehad. Zelf een tijdje in de modebranche gewerkt. En ik werk in de cultuursector, met voorstellingen met een dresscode. Gala, feestelijk, pakken, tenue de ville, casueel afijn vanalles. En ik geef altijd mijn kleding een 2e leven. Afgelopen jaren heel veel vrouwen blij gemaakt.
Ik kom ook niet aan 2 per maand, meestal geen zin om te passen of geen zin om te shoppen, online koop ik sowieso niet dus dat is makkelijk. Schoenen pas ik niet of vind ik te lelijk, of vind ik lelijk staan (maat 42, lijken soms wel duikboten). Laatst toevallig wel 4 nieuwe broeken omdat al mijn spijkerbroeken inmiddels kapot waren. Kan ik weer een paar jaar vooruit tot alles weer tegelijk stuk gaat.
Aha je hebt dus weesjes in je kast. Heb je wel een aantal goede basisstukken? Ik heb ook een nog een nw rok hangen, nog niet de goede top ervoor gevonden. Oftewel: niets meer kopen dat ik niet direct kan combineren. Of deze: wel een set, maar niet de juiste schoenen erbi. Ook lastig
Oei 2 stuks per maand kopen zou mijn budget echt niet toelaten. Gaat dit echt over jezelf of is dat per gezin..? Want ik koop voor de rest van mijn gezin wel maar dan alleen in de uitverkoop. Zelf leef ik vooral van krijgertjes waar ik ook heel blij mee ben!