Kleine salontafeltjes, praktisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Wij zijn op zoek naar een nieuw interieur. Een behoorlijke uitdaging aangezien we geen industriële meubels willen. Wat we wel op het oog hebben zijn die kleine ronde bijzettafeltjes waarvan je er 2 of 3 bij elkaar als salontafel gebruikt. Ziet er heel gezellig uit maar ik twijfel hoe praktisch het is. Je kunt er niet veel opzetten als je bv. Visite hebt qua hapjes ofzo. Ook heel snel even een frietje aan de kleine tafel eten zit er niet in.
    Er is vast iemand hier met zulke tafeltjes. Vinden jullie ze onpraktisch?

2. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ja ik heb die! Ik vind het met visite prima, verdeel ik het juist over 3 tafeltjes en groot genoeg. En gewoon in de avond prima.

maar eten doen wij nooit aan het tafeltje dus daar heb ik geen ervaring mee…

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Voor eten hoeft het ook niet echt hoor. Zoon ontbijt aan de salontafel en we eten op vrijdag friet daar maar verder nooit

4. Havermout

De grootste tafel is wel groot hoor! Je kunt daar best aan ontbijten lijkt mij!

5. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Ik heb er twee en ik vind het heel handig. We hebben twee banken en je kunt op deze manier de bijzettafel handig dichterbij schuiven. We eten wel eens hapjes vanaf deze tafeltjes of take-away, en dat gaat prima!

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Klinkt praktisch. Zeker als de grootste tafel groot genoeg is. Als je een te grote tafel hebt gooi je er meer meuk op.

Havermout vindt dit leuk.
  7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Meuk? Hoe bedoel je dat? Hier staan wat kaarsen en bloemen op tafel maar that’s it

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wat is klein?

Wij hebben twee ronde tafels bij de bank (ik vind ze wel richting industrieel gaan...die wij hebben tenminste), maar ik vind ze niet echt klein, zeker de grootste van de twee niet.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben 3 vierkante tafeltjes die je in elkaar kan schuiven. Wij vinden ze erg handig. Ik wilde eerst ronde, maar die staan minder stevig, omdat 1 kant dan open is (waarom je ze in elkaar kan schuiven). De vierkante staan steviger. De grootste bij ons is 50x50 ongeveer.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Haha afstandsbediening, controler en speelgoed.

Net een magneet die tafel. Ik zal ook eens wat waxinelichthouders verwijderen. Staan er teveel. Zal eens actiever dingen verwijderen :oops:

femkes en sidmick vinden dit leuk.
  11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Het hangt ook af hoe groot je woonkamer is. Bij een kleinere kamer staan meer tafeltjes rommelig. Dan kun je beter voor 1 gaan.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Onze woonkamer is 13x 6 dus dat is het probleem niet. We willen van nu een L bank naar een U bank en daar vind ik een gewone salontafel eigenlijk niet mooi bij staan

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wij hebben er twee, ik vind het wel handig eigenlijk. Hapjes verspreid je wat, dus gaat meestal wel goed.
    Wij eten friet en pizza altijd 'voor' maar dan hebben we altijd ons bord op schoot dus daar maakt voor ons het formaat salontafel niet voor uit. De grootste is groot genoeg om even je bord op te zetten als je even je handen vrij moet voor iets.

14. Havermout

grappig, onze woonkamer is niet heel groot maar ik vond die salontafel die we eerst hadden juist zo massief en het vol maken. Dit maakt het veel rustiger. (Maar verder is het vrij rustig overigens)

NiekeKris vindt dit leuk.
  15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Mijn woonkamer is ook niet heel groot. Heb 2 kleine tafeltjes. Ik mis niks aan ruimte ofzo. Vind het mooier dan 1 grote.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hadden 2 kleinere, maar die heb ik ingeruild voor één salontafel. Ze waren veel kwetsbaarder met stoten en omvallen en van een beetje normaal formaat bord pastten er al geen 2 op. Het waren boomstamtafeltjes met het gewicht echt in het blad. Wel op 4 pootjes, maar evengoed konden ze makkelijk omvallen. Ik heb nu een ronde van 90 cm doorsnee. Heel stabiel en er past tenminste iets op. En ook er onder, want er hangt een draadrek onder waar we nu de dekentjes voor op de bank wegleggen.

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook 2 ronde tafeltjes die beetje in elkaar geschoven staan. Ideaal, en nog zeker ruimte genoeg voor een hapje en drankje. En kom je toch wat te kort zet je je hapjes op etagere en probleem opgelost. Ik ben er erg blij mee en in mijn kleinere woonkamer oogt dit ruimtelijker dan een rechthoekig model.

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Buren hebben 2 vergelijkbare tafeltjes, maar dan in een andere diameter. 1 staat er centraal als salontafel en de ander meer als bijzettafel naast de bank. Dat vind ik ook erg mooi staan.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Wij hebben zo'n "nestje" van 3 tafeltjes. Vierkant, maar staand op 2 panelen ipv pootjes. We hebben er meestal 1 in het midden en 2 genest aan de kant, bij bezoek kunnen we uitbreiden. Lekker genoeg ruimte op t kleed om zo op te zitten voor een spelletje oid.

20. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben ze ook! Officieel 3 maar de kleinste staat op zolder niks te doen. Ik vind ze erg handig en gezellig! Op de grootste kan je genoeg kwijt met visite, en anders nog een stukje op de kleinere.

heel af en toe eten de 2 oudste kids er wat aan, dat gaat prima moet ik zeggen!

Deel Deze Pagina