Wie is er nog meer van snel avondeten maken? Als ik moet werken (2 dagen per week) dan heb ik echt geen zin om uren achter het gasfornuis te staan. Iemand tips om lekker en snel een gerecht op tafel te krijgen. Beetje een gezonde hap is altijd meegenomen groetjes
pilaf! snel en makkelijk, helemaal als je alles al gesneden haalt 4 personen 300 gr Kipfilet 1 grote ui (2 kleintjes mag ook) ketjap (best wel wat, schat zo'n 2 kopjes) 1 blik perziken blikje tomaten puree snij de ui in grove stukken, fruit in de pan, voeg de kipfilet toe (gesneden), meng de tomatenpuree door het mengsel en lat ff sudderen, voeg de ketjap toe en de perziken, tussendoor proeven of hij goed smaakt, als dat zo is, dan ist klaar! Eetse!
Rijst met roerbakgroente! Heeeerlijk! 2/3 flinke stukken kipfilet in blokjes snijden en deze in een wokpan aanbraden. Daar doe je een zak roerbakgroente bij en ik doe er ook altijd extra tauge bij (lekker lekker) Intussen zet je de rijst op. Kip en wokgroente ong. 5 minuutjes zacht laten braden en dan een flesje woksaus erbij van de Conimex (zoet zuur) HEEEEEEEEEEEERLIJK! EN met 10 minuutjes heb je alles op tafel!
nasi (uit de wok) pak rijst (net wat je nodig hebt) 1 blik ham of ong. 2/3 plakken schouderham van 100 gram zakje wok groente een paar eieren roerbakken.. Ketjap (na eigen smaak toevoegen) pan rijst op zetten, ondertussen de ham in blokjes snijden, dan in de wok bakken, wokgroente der later bij gooien en ook meebakken.. ondertussen de eieren alvast in een andere pan roerbakken.. en die later ook in in de wok bij het overige doen... als de rijst kookt is inmiddels de wok ook klaar en dan samen voegen maar .. en dan evt. de rijst nog heel ff meewokken met de rest met scheutje ketjap.. en ik doe zelf later er nog maggi overheen liefss
Spaghetti met gerookte zalm - Ingredienten: 350 gr spaghetti zout, versgemalen zwarte peper 350 gr gerookte zalm in reepjes 50 gr zalmeitjes 2 eetlepels citroensap 3 eetlepels olijfolie 4 eetlepels fijngesneden bieslook 2 eetlepels fijngesneden peterselie Bereiding: Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing beetgaar en laat uitlekken. Meng de zalm, de zalmeitjes, het citroensap, de olie, de bieslook, de peterselie en peper Ik doe het zonder de zalmeitjes en meestal met macaronie. Hiervoor hem je maar 1 pan nodig, en kost het ongeveer 12 minmuten in totaal. En als je alles al klaarmaakt ( alvast de kruiden, olie etc... mengen in een kom) tijdens het koken van het water, kun je daarna 8 minuten lekker zitten. Als de pasta gekookt heeft is het een kwestie van doorelkaar mengen. SUPER MAKKELIJK,
Knoflook pasta Nodig: spagetti, 5 eetlepels olijfolie olijfolie, 1 a 2 tenen knoflook, twee eetlepel peterselie en zout. Spagetti koken De knoflook fruiten in de olie. Als de spagetti klaar is, olie met de knoflook erover, peterselie erbij en een snufje zout, en klaar Een tomaatje erbij
Spagetti met roomkaas/spinazie/ couwburgerham/champignons, Spagetti koken,Gesneden chapignons aan bakken couwburgerham snijden,en erbij doen dan het pak spnazie(ala creme)erbij en 2 of 2 bakjes Boursain kruiden erdoor.Spagetti afspoelen en door de rest mengen.
Echt supersnel, in minder dan 5 minuten klaar.. Tortilla's: 1 pak tortilla's 350 gram half om half gehakt zakje tortillamix gesneden groenten uit zakje (soepgroenten, macaronigroenten, maakt niet uit) Bakje salade, kant en klaar. knoflooksaus. Bak het gehakt gaar en voeg de groenten en mix toe, laat nog minuutje doorbakken. Maak intussen gaatjes in de tortillaverpakking en warm binnen 1 minuut op in de magnetron. Serveren met salade en knoflooksaus, heerlijk!
Hmmm ik moet nog wachten tot 17.30 maar krijg nou toch echt honger en moet het dan eerst ook nog zelf maken, gelukkig is het lekker snel klaar allemaa, nu nog uitzoeken welke..
Pasta boursin - fusilli pasta - gehakt - champignons - courgette - rode paprika - ui - pakje tomato frito - bakje boursin of andere (eigen merk) kruidenkaas Pasta koken Ondertussen gehakt braden, groentes erbij, tomato frito erover, boursin erdoor roeren. Klaar!
Kijk es op mijn site! Staan ook maar zat 'snelle' recepten op: www.receptenverzameling.nl En ook Jeroen lust daar vast iets van Babs!
ja das waar! heb er al wel wat van gemaakt. een aanrader hoor meiden die site! erg lekkere dingen staan erop!
ik kijk vaak op www.snelklaar.nl heb al veel recepten gemaakt van deze site en er staat van alles op qua bereidingstijd, ondanks dat het snelklaar heet vind je ook stoofgerechten van 3 uur. wat ik wel handig vind is dat je een ingrediënt en bereidingstijd kan invoeren en zo een heel skala aan keuzes krijg.
pasta bousin maak ik ook wel is vervang de gehakt is met kipfile is ook erg lekker en dan ui italiaanse kruiden ui bakken wij gebruiken tegen woordig van die kuipjes bousin erg makkelijk en dan geen fusli maar tagiatellie groetjes jolanda
Ingrediënten: * 1 pak verse pasta (snel klaar én veel lekkerder!) * 2 teentjes knoflook * 1 courgette * 1 theelepel zeezout * 1 doosje cherrytomaten * 1 zakje mozzarrella/parmezaan Knoflook fruiten, blokjes courgette en zeezout erbij en op het laatste moment de cherrytomaten (evt. gehalveerd) toevoegen. Ondertussen de verse pasta koken. Voor de liefhebber op het bord nog wat kaas erop. Eet smakelijk! Waarschijnlijk overbodig om te melden: Het lekkerste is om de courgette beetgaar te houden. De cherrytomaten hoeven er maar heel kort in, anders wordt het puree. Het water koken duurt het langst!