Hoi Dames, Ik wil graag even mijn verhaal kwijt. Ik ben weer zo nerveus dat ik over een ruime week weer aan het werk moet! Het is het onbekende, niet weten waar ik aan toe ben. Dat trek ik doorgaands niet zo goed Hoe zullen die ochtenden gaan, race tegen de klok. Oh ik maak het vast allemaal erger dan het is. Ik bedoel maar wij hebben maar 1 kindje dus hoe doen mensen dat met meerdere kindjes..? Ik wordt nu al elke ochtend met een nerveus gevoel wakker, last van mijn darmen. Als ik ergens heel erg nerveus voor ben heb ik de neiging om te gaan kokhalzen. En ik ben bang dat ik daar weer last van ga krijgen! Ik heb dat begin 2009 ook gehad en toen heb ik wat rustgevends van de huisarts gehad, werkte als een trein!! Wij hebben de luxe dat ons heerlijke lieve moppie geweldig slaapt! Ik stap dus meestal gewoon rond 7:30 pas mijn bed uit. Maar als ik aan het werk moet zal ik rond 6:00 uur mijn bed uit moeten. Ik heb een reistijd van 1:20 minuten van deur tot deur onderweg met het OV (stukje auto, trein, bus). Dat deed ik altijd met gemak en vond het geen enkel probleem. Maar nu zie ik daar echt tegenop! Ik zet nu dus al een paar dagen mijn wekker om 6 uur om te kijken hoe dat is, Onmenselijk vroeg dus. Ik doe nu ook nog de laatste voeding maar dan zou ik het met 'maar' 6 uur slaap moeten doen. Er zijn vast dames die dat al een luxe vinden maar ja ik ben dus al wat meer gewend en heb eigenlijk wel minimaal 7 uur nodig... Ik denk dat mijn dochter dat slapen van mij heeft Haha nee haar vader kan er ook wel wat van! Misschien moeten we maar eens een proefochtend draaien hoe het zou zijn als ik weer aan het werk ga en we ons meisje naar het kdv moeten brengen. He he zo dat lucht alweer een beetje op.
Ik begrijp je helemaal. Ik moet ook over iets mer dan een week weer beginnen en ook nog een hele nieuwe baan. Nog nooit daar gewerkt. Ben benieuwd hoe het gaat straks met de 2 dames smorgens vroeg op en allebei naar verschillende plaatsen weg brengen. Krijg nu ook langzaam de kriebels, het werk komt steeds dichter bij.
Oh, heel herkenbaar dit... Ik moet ook over een week weer aan het werk en ik zie er ook tegen op. Niet om het werk, want daar heb ik wel zin in maar meer dat ik niet weet hoe ik het allemaal moet doen 's ochtends. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het de eerste weken vast een drama worden..
Voor mij ook herkenbaar, maar de ochtenden vallen me 100% mee. Ik douche tegenwoordig 's avonds, dus dat scheelt 's morgens toch al snel weer een kwartier. Ik sta om 06.00/06.10 op, zet koffie, was me, kleed me aan, doe make-up op en om 06.45 uur maak ik dan mijn dochter wakker. Dan was ik haar en kleed haar aan. Om 07.00 uur krijgt ze een flesje en rond 08.35/08.40 vertrek ik van huis. Dan ben ik zo rond 08.45/08.50 bij de oppas. En rond 08.00 uur zit ik dan in de auto op weg naar het werk. De week voordat ik weer aan de slag moest heb ik mijn dochter een ochtend naar de oppas gebracht rond dezelfde tijd dat ik normaal ook weg zou gaan. Zo kon ik mooi proefdraaien en eens bekijken of mijn schema wel realistisch was.
meiden uiteindelijk valt het allemaal wel mee hoor, je moet er wel voor zorgen dat je zelf als eerste kant en klaar bent want anders loop je het risico dat je kindeje er keurig verzorgd uitziet als je de deur uit gaat en jij zelf maar half klaar bent hihi. wij doen het zo, mijn wekker gaat om half 7 en dan ga ik mezelf klaar maken, kwart voor 7 staat mijn man op die kleed zich aan en gaat onze dochter uit bed halen en begint met wassen en aankleden, tegen de tijd dat ik klaar ben neem ik het van hem over en gaat hij zichzelf wassen en tandenpoetsen. dan rond 7 uur naar beneden en aan tafel. we smeren ons brood de avond te voren al zodat we alleen hoeven te eten de boel wegzetten en gaan. en rond half acht sta ik met onze dochter bij het KDV (aan het eind vand e straat) en is mijn man onderweg naar zijn werk. Nu is mijn dochter 2 jaar en kan soms mee en soms tegen werken.... gelukkig meestal mee. ze eet natuurlijk ook al zelf dus dat is makkelijk. rond 8 uur ben ik dan op mijn werk. succes volgende week, kan me nog goed herinneren dat ik er ook best tegenop zag en ook een week van tevoren ben gaan "oefenen"
Dank je wel voor jullie reacties! Dus dat proefdraaien is z'on gek idee nog niet haha. Zal het er vanavond eens met mijn vriend over hebben.
is helemaal geen gek idee hoor. En je kunt je man ook wat taken uit laten voeren hoor, ik weet niet wie er van jullie het eerste de deur uit moet maar als hij eerder weg moet kan hij voor jou vast je ontbijt klaar zetten, dat scheelt jou weer tijd. wij hebben ieder onze "taak" en dat werkt super goed. voor ons maar ook voor de rust voor onze dochter.
ja precies en aangezien wij niet echte ochtend mensen zijn... Het enige wat wij kunnen opbrengen in de ochtend is 'goedemorgen, fijne dag, goede reis en tot vanavond lieverd' Ik bedacht me al dat ik gewoon lekker in de avond ga douchen, in de avond brood smeer. Ach het zal allemaal wel goed komen. Het is zoals met de meeste dingen, ik maak me er meestal van te voren veels te druk om en achteraf weet ik dat het helemaal niet nodig is geweest. maar ervan leren doe ik niet echt
Ik zou als ik jou was indd ff 1 of 2 ochtendjes "proefdraaien" en nu alvast beginnen met het vroeger opstaan.. Dat je er vast een beetje aan went.. Neem als je strax echt weer aan t werk bent ook wel echt wat tijd voor jezelf 's morgens.. ff kopje koffie drinken ofzo en goed wakker worden.. dan jezelf aankleden opmaken enz. en dan de kleine wakker maken.. Ik dacht ook dat ik het heel moeilijk zou krijgen omdat ik echt geen ochtend mens ben (gelukkig moet ik ook vaak 's avonds werken ) maar t valt mij 100% procent mee! Succes!!
super lief bedankt voor de tips. Ik zal mijn best eens gaan doen om morgen op tijd ( rond 6 uur) mijn bed uit te gaan. Vanmorgen was het half 7 toen ik op stond omdat ze een wendag had op het kdv en dat ging eigenlijk hartstikke goed. Vond het wel sneu dat ik haar wakker moest maken.
Ik moet over iets meer dan 3 weken weer beginnen, maak me ook al een beetje druk. Ik heb me wel voor genomen om de kleertjes al de avond van te voren klaar te leggen. En de rest wat gedurende de dag nodig is (voeding etc.) voor op het kdv. Ik weet ook wel dat ik dat bij de eerste ook zo voelde en het uieindelijk wel los liep, maar toch he . Komt vast goed!
Nog 5 dagen en dan begin ik met mijn nieuwe baan. Dan gaat voor de eerste keer onze kleine meid naar de oppas. Ben best zenuwachtig ervoor. Ook of ik het werk wel leuk ga vinden nu mijn meisje weg is. Gelukkig hoef ik nooit voor 9.30 te beginnen, hoef ik haar ook niet wakker te maken want ze wordt zelf altijd om half 9 ongeveer wakker. Dan kan ik de oudste en mezelf al klaar hebben.
Zo half 9 pas wakker? Hahaha ik ben al blij dat ons moppie tussen 7-8 komt. Jij hebt dus een klein uitslapertje in huis Een nieuwe baan is ook spannend inderdaad! Weten ze daar dat je pas bevallen bent?
Yep, alles zit in de voorbereiding en het op tijd op kunnen staan Die voorbereiding komt wel goed maar dat opstaan hahah Ook mijn eigen kleding klaarleggen in de avond en mijn brood ook al smeren zal tijd schelen. Nou als we elkaar nodig hebben of ons ei kwijt moeten dan weten we elkaar te vinden
Ze weten idd dat ik net bevallen ben. Ze wordt wel soms al om 6 of 7 uur wakker maar dan krijgt ze de fles en dan terug in bed en dan slaapt ze tot half 9 9 uur. Dus ik ben wel altijd vroeg wakker. Vannacht had ze geslapen van half 8 tot half 8. Hoe heerlijk.
Nog 2 dagen en dan moet ik beginnen. Zie er best wel tegen op. De eerst edag moet ik meteen van 9.30 tot 18uur, Vind het zo shit dat ik dan meten een hele dag weg ben van de kindjes. Heb er wel veel zin in, maar ben ook wel zenuwachtig aan het worden.
Ik zie je berichtje net pas... druk door het werken he! Hoe is je eerste dag(en) geweest? Hopelijk viel het je mee!!
Het viel reuze mee. Het werk is erg leuk, leuke collega's dus dat zit wel goed. Vond het wel moeilijk om de kids voor de eerste keer achter te laten bij de nieuwe oppas, maar dat is ook helemaal goed gegaan.
fijn om te horen! Ook hier viel het mee. Vond het wel even hectisch met ophalen, koken, eten, uk in bad, eten, opruimen. Weer een nieuwe fase in.
J a dat had ik ook. Mijn man had de kids deze week opgehaald maar volgende week moet ik het doen. Dan zijn we pas tegen 7 uur thuis, dan ga ik ze echt niet meer in bad doen en koken doe ik dan wel voordat ik moet werken. Vandaag moest ik wel even slikken toen ik de baby weg had gebracht. Ze was vandaag alleen bij de opppas de oudste is naar het kdv.