Dr. Frank dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ondanks dat ik nooit van de dieten was zit ik er aan te denken om dit te proberen. Ik wil sowieso zwaar minderen met geraffineerde suikers. Maar shakes/poeders begin ik niet aan.
    Dus eigenlijk alleen een koolhydraatarm dieet. Maar hoe combineer je dit met een gezin met kleine kinderen die gewoon mee eten?
    Iemand ervaring of een ander soortgelijk dieet?

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja, ik ben nu bijna 2 weken bezig met een koolhydraatarm dieet, eigenlijk een totaal suikervrij dieet maar weer niet een echt anti-candida dieet want dat gaat nog verder. Ik lees namelijk labels en zorg dat ik niet te veel neem wat toegevoegde suiker heeft, ketchup heeft bijv. toegevoegde suiker, en veel potten pastasaus ook, maar sommige pastasauzen in van die kartonnen pakjes weer niet dus....kwestie van de juiste kiezen. Maar een beetje ketchup of zo kan geen kwaad.

Ik eet 's ochtends yoghurt met een kiwi of lijnzaad, of een granny smith appel erin (je went er wel aan ;) ), voor de lunch een salade met tonijn, of met een beetje geitenkaas, kikkererwten of gewoon ei, tomaatjes, komkommer, als dressing een beetje olijfolie en citroensap. Of voor de lunch een roerei met warme groenten zoals gebakken tomaat en champignons. Op sommige dagen gewoon brood maar altijd volkoren en niet twee broodmaaltijden per dag.

Tussen de gerechten door een of twee crackers met pindakaas, een handje amandelen, of een half bakje huttekase. Verder veeeeeeel water en natuurlijk gezoete thee, zoals sterremix of zo anders houd ik het niet altijd uit. Doe om de dag een kop koffie met een beetje melk en een zoetje.

S avonds eigenlijk altijd aard. groenten en vlees en dan laat ik de aardappelen liggen tenzij ik me erg brak voel en neem ik er 1. Maar dan eet ik wel extra veel groenten en zorg dan ook voor rauwkost zoals een wortel tijdens het koken o.i.d., en vaak een salade bij het avondeten. Op die manier kan de rest van de familie ook gewoon eten. Als we bijvoorbeeld witlof uit de oven eten met ham en kaas dan maak ik voor mezelf wel een stronkje meer, want dat is prima, maar laat dan de puree voor wat het is.

Tja en veel pasta gerechten komen hier dus tijdelijk niet voor, wel pasta als bijgerecht maar dan altijd volkoren, zo ook zilvervliesrijst ipv witte rijst.

Drinken: tomatensappen, groentesappen, water, thee.

Met dit dieet ben ik echt kilo's kwijt geraakt in het verleden maar je lichaam heeft wel even nodig om om te schakelen, volgens mij ging het na 3 weken echt snel met het afvallen, tot nu toe 2 kilo kwijt in bijna 2 weken dus moet echt doorzetten ook met sporten.

Ik moet zeggen dat ik me veeeeel beter voel zonder al die suikers en verborgen suikers uit te veel brood en pasta. Heb s'avonds ook nog energie. Je merkt ook dat je lichaam warmer wordt, minder last van koude voeten of handen, je lichaam gaat gewoon beter verbranden of zo. Daarbij slaap ik beter. Heel fijn en als ik het een dag minder trek dan eet ik ook gewoon 2 bruine boterhammen voor de lunch, met een beker tomatensap of een bouillon en dan gaat het prima. Niet te streng zijn.

Als je vragen hebt mag je me altijd pb-en.

Charlie

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dankje! daar heb ik wat aan!
    Ik merk zelf dat ik al heel lang heel moe ben. En ook dat ik soms overdag misselijk kan zijn,na het eten heel moe wordt etc. Denk dat dit zeker te maken heeft met bloedsuikerspiegel (drink veel cola,snoep veel) dus ik verwacht ook dat ik meer energie krijg door minder geraffineerde suikers te nemen.
    Die yoghurt gaat wle moeilijk worden,doe je daar ook geen zoetstof in? Al heb ik ook gelezen dat je lichaam hetzelfde reageerd op zoetstoffen,dat je daar ook schommelingen van krijgt...

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Misschien heb je last van hypoglycemie, dat je inderdaad geen stabiele suikerspiegel hebt. Kan je wel op googelen en herken je miss. de symptomen.

Qua yoghurt neem ik van die biogarde potten, zijn ook niet zo zuur. Qua suiker is er nu iets nieuws op de markt via internet verkrijgbaar. Het is een zoetstof gewonnen uit een plantje en heet Stevia. Je kan het in suiker/poeder vorm bestellen maar ook als zoetjes. Ik heb de zoetjes en vind het prima spul, suiker is lekkerder maar dat is gewoon zo. Voordeel van stevia is dat het niets met de suikerspiegel doet en dus ook gewoon kan gebruikt worden met een suikervrij dieet. Het wordt de suiker van de toekomst zeggen ze. Is gezonder dan alle kunstmatige zoetstoffen.

Als je op houd met snoep en pasta's en zo merk je binnen een week verschil. Het is even omschakelen en gister had ik echt zo'n dag van: ik wil zoet! omdat ik spierpijn had etc. en me dan gewoon moe voel maar ik heb niet toegegeven...en er is al weer een halve kilo af op de weegschaal dus..:)

Wat je wel mag is pure chocola, een klein stukje en dan wel 70% of meer. Bij de AH hebben ze van die zwarte repen uit Zwitserland of zo....die zijn wel lekker. Van te veel wordt ik altijd misselijk. Heb je meteen je afkeer tegen chocola!

Wanneer ga je beginnen?

Charlie

5. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb enorme last van hypoglycemie. Veel last van bloedsuikerschommelingen, hypoklachten, hoge bloeddruk etc.
    Ik heb enorm veel baat gehad bij het dieet van Yvonne Lemmers. Dat heet Grip op Koolhydraten. Het werkt met een groene, rode en oranje lijst. De voedingsmiddelen uit de groene lijst mag je eten, de rode niet en de oranje alleen tijdens je koolhydraten uur. Als je 23 uur van de dag koolhydraatbeperkt eet en 1 uurtje per dag niet, schijnt je lichaam dat goed te handelen.
    Mijn klachten gingen eigenlijk vrij snel helemaal over, mijn bloeddruk was weer laag en mijn bloedsuiker schommelt niet meer zo veel. Ik heb absoluut geen last van overgewicht, maar wel van opgeslagen vet rond mijn taille. Die verdween dus als sneeuw voor de zon.
    Weet je wel dieet ook prima te doen is: het Cohen dieet. Dat is eigenlijk een dieet dat wordt opgesteld nav een bloedonderzoek. Kost enorm veel, maar zijn vrouwen die het aan de hand van een soort standaard dieet doen en daar ook heel goed mee afvallen. Het is ook koolhydraat arm. Google maar eens op Cohen dieet en Vera. Dan kom je op een forum terecht met heel veel tips en recepten.

Qua yoghurt, die Griekse van de Lidl is ook heel lekker!

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Heb inderdaad eens gekeken bij hypoglycemie en er komt aardig veel overeen. Ben vandaag begonnen en heb alle snelle koolhydraten geschrapt. Eet nog wel donkerbruin brood (maar dan 1 snee i.p.v 3) en geen suikers etc meer. Wel gewoon fruit,vind dat gewoon te lekker!!

@ Eliza78; heb je voor mij misschien die lijst met dat groen/oranje en geel? Heb al een beetje gegoogled maar kan er niet echt iets duidelijks over vinden. Ze hebben bij bol.com wel een boekje van het southbeach dieet met een tabellenlijst,is dat iets? iemand daar ervaring mee?
    Ik ben benieuwd,ik snak naar cola,maar dat is iet zo gek aangezien ik een fles dronk per dag. Even overheen zetten.

7. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ik eet nu ruim 3 weken dr.Frank en ben nu 7 kilo kwijt. Ik heb er geen enkele moeite mee. Voor mijn man en zoontje kook ik er rijst of aardappels bij. Het bevalt mij prima. Geen honger, ook niet tussendoor. Ik ben weer écht met koken bezig. Ik mis de aardappels, pasta en rijst niet ! En de weegschaal wordt weer mijn vriendje;) Succes in ieder geval.

Deel Deze Pagina