de da denkt dat ze een reden had waardoor ze de bevalling op gehouden heeft, uit angst of iets anders. vind het erg jammer maar vooraal sneu voor ons meisj. gelukkig komt ze heel veel kroelen en vraagt de aandacht die ze wil.
Oke dit is echt raar, We vertrouwde de moederpoes niet echt omdat ze een dikke buik blijft houden dus wij dierenarts gebeld ( een andere voor 2nd opinion) mochten direct komen.. dus wij gaan heen ze maken een echo zitten er nog 2 kittens in :S.. Die maakte het goed voorzover ze kon zien maar waren ongeveer 8 a9 weken oud misschien iets ouder... maar wat dus blijkt is dat de kitten die ze van het weekend gebaard heeft was waarschijnlijk een miskraam en die heeft haar lichaam eruit geperst zodat de andere voldoende ruimte zouden hebben.. We hebben direct een klacht in gediend bij onze eigen dierenarts en ons overlaten zetten naar de andere dierenarts. deze wil haar nu volgende week nog een keertje zien en zodra we verschil merken moeten we bellen. Dit schijnt vaker voor te komen maar niet heel vaak.. maar nu ben ik wel een stuk rustiger.. we zijn ook aan het zoeken naar waar een tuchtraad of iets voor dierenartsen is.. iemand een idee?
wat raar inderdaad... ik zou in eerste instantie een schriftelijke klacht indienen bij de dierenarts zelf. afwachten hoe hij daarop reageert. mocht hij daar niet naar voldoening op reageren, dan kan je kijken welke verdere stappen kan ondernemen. Wellicht dat de dierenarts is aangesloten bij een of andere bond? of een stichting die controle houd over dierenartsen ?? weet uberhaupt niet of dat wel bestaat hoor.. maar goed.. ik hoop dat de twee kittens die er nog in zitten.. straks levendig het levenslicht zien..
Dit zou ook een superfoetatie geweest kunnen zijn Je hebt dan geluk dat de rest is blijven zitten,normaal word alles tegelijk geboren. Zal even uitleggen wat superfoetatie is. Als je poes gedekt is door in dit geval door haar zoon,is ze in een later stadium vd zwangerschap nog een keer gedekt Sommige poezen laten dit toe als ze ongeveer 21 dagen zwanger zijn. Ze is waarschijnlijk dus nog een keer bevrucht. Normaal gesproken bevalt de poes in 1 keer van alle poezen dus ook van het kitten wat 3 weken jonger is en niet levensvatbaar en niet volledig ontwikkeld Wat ik niet zo slim vind om nu heel lang te gaan zitten wachten,een poes móet met 9 weken bevallen,na 70 dgn zwangerschap is het echt gevaarlijk. Ik zou echt kiezen voor een keizersnede,om zo het leven van de 2 overige kittens en de moederpoes te redden. Dan kun je gelijk tijdens die ingreep mama laten helpen,maar ja das mijn mening
daarom moeten we ook volgende week terug komen dan is ze volgens de dierenarts precies 70 dagen zwanger gaat ze een keizersnede uitvoeren en inderdaad gelijk sterrilisatie..
ja doe ik dan open ik een nieuw topic! laat deze sluiten!! Tanx voor alle tips en ik laat het alsnog weten als ze er zijn!
Met een echo kunnen ze het niet helemaal vaststellen de datum,maar het is goed dat ze goed in de gaten word gehouden nu. Hou er rekening mee dat het er meer dan 2 kunnen zijn. Echo is wat betreft niet helemaal betrouwbaar om het aantal vast te stellen,er kunnen er nog meer zitten die de echo niet kon zien. Rontgen is wel betrouwbaar,dan kunnen ze nl. de ruggengraatjes tellen. heel veel succes
Dank je wel nathalie, ik zal er op letten, en sowieso mocht ze voor die tijd bevallen komt de dierenarts hier langs om goed te checken of ze echt leeg is.. groetje s