Die van ons heeft niks laten merken.. sterker nog.. we wisten pas toen ze zwanger was in de laatste weken haha. Beestje was bijna altijd op jacht buiten tot die laatste weken, bleef ze veel binnen, sliep veel even dan zag je die buik zo leuk op en neer bewegen haha. Laatste paar dagen verloor ze idd vocht, en ook plaste ze overal en nergens...ze kon het niet meer ophouden arm ding. Ze bleef binnen en was nie aan t zoeken naar een nestje ofzo. Had een doos voor haar gemaakt.... maar ging ze niet in. We hebben s avonds een foto van dr gemaakt, ze lag met dr dikke lijf languit over het laminaat in de gang... Die nacht niks gemerkt... s ochtends komen we de kamer binnen.. poes nergens te bekennen. Heeft ze zichzelf in de hoek van de kamer gewurmt achter een geluidsbox ( een lange) en daar haar kleintjes gehad. In totaal 6! ze trok het niet.. de poes werd dunner en dunner. 1 kleintje kon nooit drinken want dan werd ze weggeduwt door haar broertjes. Die hebben we met de fles grootgebracht. Beestje loopt hier nogsteeds rond, wel was het voor mij erg zwaar.. om de 3 uur wakker worden.. ach alvast goede training voor straks Ze is trouwens nogsteeds kleiner dan gemiddeld en erg dun, komt omdat ze iets achterloopt. Een ander kitten had een longontsteking, niks aan gemerkt tot ineens haar neusgaatje vol met snot zat.. zo zielig! Ben ermee naar de dierenarts en die vertelde me dat ik dat beestje beter tegen de muur aan kon gooien! Ik ben helemaal uit mijn tent gegaan en kwaad weggelopen, iedereen verteld over die dierenarts en nooit meer terug gegaan. Heb bij een andere dierenarts het beestje nog een vochtinjectie laten geven en een antibiotica injectie. Het was zijn enigste kans op overleven... volgende dag ging het veel beter, begon weer te spelen enz... dat erna was ze dood
@wendy ahh wat sneu.. tis echt zielig.. maar je hebt wel je best gedaan en die dierenarts is echt gek.. @ hier ze is wel onrustiger eet kleine beetjes, en wil veel aandacht. slaapt ook wel.. gisteravond had ze bloedhete oortjes. en elke keer de doos helemaal afgraven en draaien dacht dat het begon maar dus niet. kleintjes bewegen wel, maar ook voel ik volgens mij het vruchtwater al onderin zitten.. en zag een beetje bloed in de doos maar of dat wat zegt?
nuja, min of meer, eigenlijk tussen mn benen, maar dat klinkt zo raar heb dus 1 been op de bank, de ander naar beneden en zij liggen op een handdoek er tussen in
degene die nu gaat bevallen is een lapjes kat.. voor de rest hebben we hier een kruising van een noorse bos kat lopen ( gelukkig gecastreerd) en 2 van alles watjes, en 2 schildpadden.. 1 is nu nog te jong om te presteren.. en de ander nou ja heeft raak geschoten en word binnekort gecastreerd.. dus ben wel benieuwd wat er nu uit de lapjes gaat komen.. ze is echt flink onrustig maar ja k heb echt geen benul hoe lang het nog kan gaan duren, heb wel wat bloed gevonden in haar doos, maar verder bewegen de kittens wel vandaag maar zitten onder in en haar buik is heel zacht, aan de onderkant dan bij haar flut zeg maar.. dus ja tis afwachten.
kun je ze wel makkelijk kwijt raken dan, ik bedoel er zijn al zoveel katjes... Dan lijkt het mij zo lastig om een goed huisje te bieden tussen al die andere duizenden....Zie zo vaak van die opplak dingen.. offff ga je ze allemaal zelf houden
Onze kat was echt sloom maar ook onrustig. Ze was erg aanhankelijk, de vliezen zijn gebroken toen ze op mijn zus haar schoot lag. We hebben haar toen rust gegeven maar ze kwam maar achter ons aan met een kitten er half uit. Uiteindelijk is ze alleen 's nachts bevallen van 3 kittens terwijl mijn zus op de grond naast haar sliep ( ze is bevallen op het bed van zuslief). De volgende dag op het plekje die we voor haar hadden gemaakt is ze bevallen van de 4e. En ook toen wou ze dat er iemand bleef, ze liep me steeds achterna terwijl de kitten er al uit kwam. Ze was dus heel erg aanhankelijk en onrustig.
Spannend hoor allemaal, ik hoop dat snel bevalt. Het is zo snoezig die kleintjes. En als die oogjes een voor een open gaan en de oortje omhoog gaan. Ik heb het 1 keer meegemaakt maar ik zal het nooit vergeten, ik heb er toen zo van genoten.
grrr whaha kan er iemand ff voorspellen wanneer mn kat bevalt whaha word echt niet wijzer van die kat. je voelt 2 banen 'vruchtwater/melk?"naar haar flut toe.. die zijn hard kittens liggen duidelijk laag. maar bewegen wel.. Zegt dat bewegen trouwens iets over of ze gaat bevallen of kunnen ze ook bewegen voor de bevalling?of zijn ze juist stil?
hhaa ja ze laat echt op zich wachten, naja we zien wel wanneer ze bevalt!! tot nu toe gebeurd er weinig anders dan warme oortjes koude oortjes en veeeeel slapen...
wij hebben zelf 2 Maine Coon poezen gehad, 1 Maine Coon kater, en een American curl poes gehad. 1 van de Maine Coon poezen heeft mij smorgen om 9.30 wakker gemaakt, ik had heel mooi een doos voor haar staan naast ons bed, maar mevrouw was eigenwijs en is tussen de doos en het bed bevallen op de grond heb er maar gauw een paar handdoeken onder gelegd, en als ze dan lag te persen lag ze met dr pootjes tegen het nachtkastje om af te zetten! Heb bij haar geholpen de kleintjes droog te maken, ze had 5 kittens, eigenlijk 6 maar die was niet helemaal goed ontwikkeld toen die geboren werd, leefde dus ook niet. De andere Maine Coon poes wou absoluut niet in een doos bevallen wou ook niet bij ons op de slaapkamer bevallen, naja toen ze op het laatst liep alle deuren maar open gelaten (behalven van de kinderkamers) en toen is ze in de woonkamer, in de kattenbak bevallen tja je kan het maar een fijne plek vinden. Zodra ik doorhad dat ze daar bevallen was heb ik moeder en de kittens alsnog in de werpkist gelegd en toen is ze daar wel gebleven met haar kleintjes! Onze American curl poes die wou wel bij ons op de slaapkamer blijven, daar stond dan ook haar werpkist. Ik hield haar al de hele dag in de gaten, want ze was steeds nat en verloor bloed, en dr buik was zo hard als beton, de dierenarts al gebelt ze liep over tijd, maar hij zei kijk het nog even aan als er morgen niks is even naar de praktijk komen. Savonds kwam manlief thuis van het werk rond 18.00 wij nog even gekeken nog niks behalve onrustig...dus wij gaan eten, kindjes op bed, en dachten nou laten we ook maar vroeg naar boven gaan...dus manlief ging eerst en zei ze is allemaal raar aan het hijgen...ik zo owww dat doet ze vaker de laatste dagen hing het eerste kitten er dus al uit en was ze volop aan het bevallen...ze heeft alleen een enorme zware bevalling gehad, bijna alle kittens lagen verkeerd om, en ik heb dan ook alles moeten geven om de kittens eruit te krijgen samen met de poes. Dit was echt heftig ook voor ons! zodra de kittens eruit waren keek moeders er ook niet naar om die was helemaal kapot, dus ik maakte het zakje open, de navelstreng doorgeknipt afgebonden, en daarna aan manlief gegeven die ze schoonmaakte en op gang hielp en daarna tussen de warme kruiken gelegd, de eerste 2 dagen hebben we de kleintjes dan ook bijgevoed, en daarna ging moeders er steeds beter voor zorgen gelukkig! En het is ook allemaal nog goed gekomen! Ondertussen zijn al onze Maine coons weg, moet zeggen het is me wel zwaar gevallen, maar we moesten toch keuzes gaan maken, 2 kleine kindjes,3e op komst, en de katten kregen gewoon niet meer de aandacht die ze hoorde te krijgen. Gelukkig hebben ze alle 3 een enorm goed huis gekregen! Onze American Curl die is gesteriliseerd na haar nestje, dat doe je een poes geen 2e keer meer aan, zo´n helse bevalling, en zei loopt tegenwoordig buiten hier in de buurt, en komt smiddags een hapje eten thuis en gaat dan de hort weer op! Wat overigs wel wennen was in het begin dat ze naar buiten ging, dit begon met een foutje omdat dochterlief de deur open liet staan en toen vluchtte ze naar buiten, en sindsdien wil ze niks liever als lekker buiten lopen, en regelmatig zie je hier dan ook echt 3-4 katten in de tuin als onze poes aan komt om te eten, is wel grappig!
@maaikes das ook heftig! Vooral van die zware bevalling! @ hier ze is wat onrustiger de deur naar onze slaapkamer waar de doos staat zat dicht en ze begon te mauwen dat hij open moest,dus goed teken denk ik dan maar, verder loopt ze wat onrustiger door het huis heen, maar verder nog geen tekenen van bevallen..
pffffff dat duurt maar en dat duurt maar hahaha! Ik weet er alles van...wat zijn we toch ongeduldig he...vondt het bijna nog spannender als mijn eigen bevallingen De zware bevalling van onze Curl was idd niet niks, was ook voor ons wel schrikken, ze was echt totaal uitgeput! ze bleek maar liggen in de doos dus heb voer en water in de werpkist gezet, en ook zelf elke keer alles verschoond, want moeders liet toch alles toe, zijn echte tutjes wat dat betreft maar na een wat lastig begin is alles goed gekomen, en als ze na een paar weken ronddartelen in huis dan kan je heerlijk genieten! Van het spelen en dollen enz.....*zucht* Geweldig (mis mn beestjes) maar ja het is beter zo
even een update nog steeds geen kittens te bekennen.. maar ze gaat nu wel vaker in een doos liggen maar goed... we wachten maar en wachten maar hahhahaha/