Ik ben op zoek naar een goeie duo kinderwagen achter elkaar. Als mn kleine beepje straks wordt geboren is mn grote beepje 20 maanden. Ik woon in een drukke stad met omhoog/omlaag lopende wegen, hele drukke straten met af en toe een gat of een bult in de weg... Krappe winkeltjes ook nog... maar daar ga ik em wel gebruiken Ben zelf aan het twijfelen tussen 'Baby Jogger City Select' en zo'n dubbele van 'Phil and Teds'. Wie heeft er ervaring/tips?
Mijn vroegere oppasgezin had een iCandy. Super handig ding, vond hem ideaal. Heel wendbaar, beide kindjes hebben genoeg ruimte en hij was niet zo zwaar om te duwen. Ook vouwt hij redelijk klein op en is hij makkelijk in- en uit elkaar te krijgen. Ze staan veel op marktplaats!
Wij hebben de p&t explorer. Je kan hem dubbel gebruiken maar ook enkel. Je bent niks groter dan een normale kinderwagen. Hij gaat makkelijk over de weg, maar ook door bos en hei. We gebruiken hem elke dag. Klein nadeel: als je hem dubbel gebruikt heb je geen plekje meer over voor de boodschappen. Ja tussen de voeten van het kind dat onder zit. Daar zul je in het begin nog niet zoveel last van hebben, want dan zit de duoseat bovenop. Je kan hem lang doorgebruiken. Onze oudste is vier en die zit er nog wel eens in (sluismomentjes).
Ik heb een Donkey! Naast elkaar maar super praktisch en vooral fijn in de stad, t bos etc., waar niet eigenlijk
Als ze naast elkaar zitten ben je dan niet extreem breed? En kan je dan nog fatsoenlijk de winkels in? Ik vind het soms al lastig met een gewone kinderwagen.
Hier ook een p&t explorer, en nogsteeds heel erg blij mee. Klein, wendbaar, makkelijk op te klappen en om te bouwen van enkel naar duo.
Wij gaan voor deze : ⥠ABC Zoom design duo kinderwagen compleet NETJES - Kinderwagens en Combinaties - Marktplaats.nl
Hier een phil en teds promenade ik vind het een super fijne wagen. en kan best wat boodschapppen mee nemen in de wagen. Ik zou niet anders meer willen kan overal gewoon door in de winkels. Een wagen naast elkaar past hier niet door de deur dus was ook geen optie.
Hier een iCandy peach duo. Ook als enkele wagen te gebruiken en zowel met wieg als buggyinzet en met maxicosi. Heel klein en makkelijk opvouwbaar. Nog niet als duo nodig, maar ben er nu al blij mee!
Mijn aupairkindjes waren beide zomerkindjes. Nu was vooral het babymandje bloedheet. Maar ik vond ook het normale zitje redelijk warm worden. Het mandje waar de baby in ligt was ook best klein, of ik had een reuze aupairbaby dat kan ook. Ook vond ik het in en uit laden van de baby niet handig. Dit ging het beste als je het bovenste zitje er even af haalde. Dit vond ik dus totaal niet handig. Minpuntje vind ik ook dat er geen maxicosi op kan. Als baby in slaap was gevallen in de auto moest ik hem wakker maken om hem in de kinderwagen te leggen. Ook vond ik dat,naarmate baby wat ouder werd en in het zitje onderin ging, hij heel erg onderuitgezakt zat. het zitje kan trouwens niet plat gelegd worden, vond ik best vervelend. Luiertas paste niet keer aan de kinderwagenstang en moest dus met een haak aan de zijkant. Hierdoor was ik denk ik alsnog net zo breed als een dubbele kinderwagen. Ik was dan wel altijd hele dagen weg met 2 hele jonge kinderen dus sjouwde een hoop mee. Ik ben ook geen fan van een kinderwagen met 3 wielen, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Hier nu ook de Phil en Teds promenade gekocht. Staat nu nog te wachten om gebruik te nemen maar vind hem in mijn ogen best praktisch voor waar ik hem ga gebruiken. Hier kan wel gewoon de maxi cosi op hoor..
Ik zet de jongste altijd voorop. Zolang ze nog niet lopen is dat de beste plek. De anderen lopen meestal wel. Die ploffen onderin als ze moe zijn of niet meer willen. Het babynestje is idd niet groot, maar er is een XL versie.
Bugaboo donkey vind ik toch echt te breed... Die icandy peach duo vind ik ook wel mooi, ziet er alleen een beetje vreemd uit dat dat het babyt'e daar een beetje onderop ligt en ook niet met gezicht naar je toe.. ondanks dat... ga ik misschien toch voor de icandy!
Hier kan ik ook echt niet met een bugaboo donkey door de deur heen dan moet ik altijd achterom en daar zit een trap. De icandy en phil en teds promenade lijken wel wat op elkaar. Ik zou gewoon is langs gaan in de winkel en kijken welke wagen je het fijnst vind rijden