ik zou al wel willen, hij wil nog even wachten.....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suus2008, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    hallo allemaal,

sinds een tijdje ben ik erg bezig met nadenken over kinderen. ik heb het hier ook met mijn vriend over gehad. we hebben allebei een kinderwens weten we nu van elkaar, alleen wil hij nog even wachten, en ik kan eigenlijk nergens anders meer aan denken.....

het is financieel gezien waarschijnlijk ook beter om eerst even goed te gaan sparen, maar het blijft maar door mijn hoofd spoken.

wie heeft hetzelfde probleem en/of wie heeft er tips om me hier overheen te zetten en nog even geduld te hebben?

liefs mij

2. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Nou ik had het zelfde probleem maar ik hem mijn man overgehaald met deze woorden
    1-Je bent niet gelijk zwanger
    2-En als je al zwanger bent duurt het nog 9 maanden voordat het er is
    3-Dus voordat je er bent ben je zeker een jaar ander half jaar verder

3. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo,

Wij zijn nu net gestopt met de pil.
    Ik heb al heel lang een kinderwens.
    Mijn vriend vond ze altijd heel erg leuk maar had zoiets van tja voor jezelf.
    Wij kunnen misschien ook beter eerst gaan sparen, maar inmiddels willen we het alle2 heel graag en gaan we gewoon niet op vakantie dit jaar.
    En proberen we gewoon wat te sparen.

Wij hebben het er ook overgehad dat je niet gelijk zwanger bent als je zwanger mag worden teminste...

4. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    ja precies, zo denk ik er ook over.

ik ben het ook wel met hem eens, dat we misschien beter eerst goed kunnen sparen hiervoor, zodat we ook alles goed voor elkaar hebben als het zover is, maar ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd!

ik heb ook niet het idee dat het gelijk raak is als ik zou stoppen met de pil, ik ben hem al zo vaak vergeten/te laat ingenomen in het verleden en er is nooit iets gebeurd.

ik heb de laatste tijd ook echt het idee dat ik oud genoeg of zelfs aan de late kant ben met het beginnen hiermee. als ik om me heen kijk en op dit forum zit te lezen, zijn mensen al veel jonger hier mee bezig!

bedankt voor je reactie trouwens! dat ging snel!
    ben jij al lang gestopt met de pil? of ben je al zwanger/moeder?

5. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hoe oud ben je dan?

Wij zijn 23 en 24 opzich nog vrij jong natuurlijk, maar ik heb altijd het nare idee gehad dat ik dan weer de gene zou zijn waar het 3 jaar gaat duren.
    Ik weet niet hoe ik daar bij kom maar het is gewoon een gevoel van mij.

6. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    ik ben 27 en mijn vriend is 25.

niet heel oud, maar ik heb gewoon het idee dat ik er nu aan toe ben snap je? en ben gewoon een beetje jaloers op mensen die hier al wel mee bezig zijn of zelfs al een kindje hebben.

ik heb ook geen idee hoeveel het kost om een kindje te onderhouden en wat je kwijt ben aan voorbereidingen.

7. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Het is ook heel verschillend. Sommige mensen vinden 30 nog jong.

Ik weet zeker dat veel mensen in mijn omgeving zouden zeggen kind je bent nog jong bla bla bla.

Mijn collega die heeft nu een kindje van 6 maanden en die zei dat het op zich niet heel veel extra kost ja wel natuurlijk aanschaf van een wagen enzo maar als het kindje er eenmaal is niet.
    Ze zei van ja je krijgt een ander leven en dat gaat allemaal vanzelf.

Ik had de drang ook veel eerder dan mijn vriend dus ik snap je helemaal. Ik kon op een gegeven moment nergens anders meer aan denken en hij werdt ook wel een beetje gek van mij.
    Toen hij zei van nou zullen we maar stoppen dan toen had ik wel zoiets van oepssss maar nu zijn we helemaal aan het idee gewend.

Alleen tja nu ben ik aan het ontpillen dus schiet het allemaal ook nog niet echt op

8. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    hoe lang heb je moeten wachten tot hij zo ver was dan? mijn vriend heeft het over een half jaar tot een jaar :( pfffffffffff.

hoe lang ben je nu al gestopt met de pil dan? en dat ontpillen, hoe lang duurt dat gemiddeld? ik heb me er nog helemaal niet zo in verdiept hoor, dus vandaar al die vragen ;)

9. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Uiteindelijk niet zo heel lang eigenlijk.
    Eerst wou hij een half jaar wachten later 3 maanden.
    Maar ik heb hem toen gezegd van tja wat maakt het nou uit, nu of over 3 maanden.
    Bedoel je moet eerst maar eens zwanger zien te raken.
    Ik heb nu mijn laatste pil gehad eind september en ben daarna niet meer ongesteld geweest :(
    Het is heel verschillend, iedereen heeft het anders maar je hoort het zelfs tot een half jaar a jaar. pff nou moet er niet aan denken op die manier kun je het niet eens proberen.

Maar ja ik zit nu op dag 51 en wacht het allemaal maar af, dit zeggen is makkelijker dan in het echt doen haha...

10. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    maar ben je niet al zwanger dan als je al zo lang niet ongesteld bent geweest? of is dat vrij normaal dat het zo lang duurt nadat je gestopt bent?

11. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb al meerdere testen gedaan maar nee hoor :(

Het duurt soms wel een jaar bij mensen. Daar probeer ik nog maar even niet aan te denken. Het schijnt ook wel door de diana pil langer te duren als ik een hoop mensen hoor hier...

Ga je het nog eens met je vriend erover hebben of?

12. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    ik heb het er elke dag met hem over haha.
    hij wordt er ook wel een beetje gek van :)
    ik denk dat ik het voorlopig nog maar even op een laag pitje laat staan, want het onderwerp moet natuurlijk wel leuk blijven en niet vervelend gaan worden. het laatste wat ik wil is er ruzie over krijgen!

maar goed, bedankt voor al je reactie's! ik ga weer stoppen!

we spreken elkaar nog wel eens denk ik!

13. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Laat eens meer horen als het zover is...
    Mijn schat werdt er ook wel een beetje gek van maar dat ik denk ook wel een beetje de reden dat hij zoiets had van ja wat maakt het ook uit nu of over een half jaar.

14. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    wel even een tip van mij.

Probeer voor te stellen of jullie nu alvast wel kunnen stoppen met de pil en dat je of een spriraaltje neemt of klust met condoom.

Als jullie dan straks de knoop hebben doorgehakt,zit je in elk geval niet met de ellende van het ontpillen...

Er even vanuit gaande dat je nu aan de pil bent dan.

Suc6 meid, hoop voor je dat ie snel over stag gaat

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mijn vriend en ik hebben destijds afgesproken dat ik eerst met de pil zou stoppen en dat hij vervolgens aan zou geven wanneer hij er klaar voor was. Dan hoefde ik als het zover was niet nog eerst te ontpillen.
    Uiteindelijk wilde hij het al nadat ik 1 maand met de pil gestopt was. Gelijk toen de maand erop zwanger.

Ik zou ook voorstellen om eerst met de pil te stoppen en het hem dan laten aangeven.

16. yolanda20

yolanda20 Lid

10 nov 2008
    13
    0
    0
    Huisvrouw
    Emmen
    heey. sommige die met de pil stoppen duurt het een paar maanden tot een jaar voordat je weer ongesteld word. ik ben ook met de pil gestopt. echter ben ik na 2 weken te stoppen met de pil al ongesteld. dus het kan sneller. maar ligt er ook aan wat voor pil heb je gebruikt, hoe lang heb je hem gebruikt. vrouwen die de pil 3 jaar gebruiken hebebn de kans eerder een goeie cyclus te hebben dan vrouwen die bijvoorbeeld 10 jaar aan de pil zijn geweest. echter had ik van die zwangerschaps kwaaltjes dacht echt dat ik zwanger was. buikpijn onderin, hoofdpijn, moe, afscheiding noem maar op. echter blijkt dit te komen doordat je lichaam moet wennen aan het feit dat je geen pil meer slikt. en moet je lichaam dus een omslag maken. bij mij is het met 2 weken(gelukkig) goed. even afwachten. mijn vriend wil het hele graag ik ook dus die problemen hebben we hie rniet gelukkig hihi. we klussen er geowon even op los. dit word dan ook de eerste ronde voor ons. als je geen regelmatige cyclus hebt is het aan te raden om de dag gemeenschap te hebben de kans dat je zwanger raakt is dan aanzienelijk groter dan dat je van de datum die word aangegeven uit gaat. hopelijk heb je er wat aan. groetjes

17. allegria

allegria Actief lid

10 nov 2008
    139
    0
    0
    Oh ik wil zo vreselijk graag een kindje maar inderdaad mijn vriend wil eerst sparen. Zelf denk ik dat het wel meevalt je kind gaat echt niet rechtstreeks uit de baarmoeder door naar de universiteit dus je hebt tijd genoeg om je daar op voor te bereiden lijkt me. Ik ben 26 (van mei) mijn vriend is 33 geworden. Dus hij zou toch oud en wijs genoeg moeten zijn ondertussen. Ik ga het vanavond er nog maar eens over hebben. Want het word ook steeds moeilijker om je eigen gevoel maar weer opzij te zetten. En zwanger ben ik voorlopig ook nog niet natuurlijk dus heeft ie alle tijd om zich voor te bereiden. pffffff moeilijk hoor dat wachten

18. yolanda20

yolanda20 Lid

10 nov 2008
    13
    0
    0
    Huisvrouw
    Emmen
    mijn vriend is 29 en die is er al helemaal aan toe. oke de uitzet kost een beetje maar je hoeft natuurlijk niet alles nieuw te kopen... maar als je dat eenmaal hebt valt het wel mee. ik zeg altijd waar er 2 kunnen eten.. kunnen er ook 3 eten toch :D en het kan snel gaan, het kan ook eent ijdje duren. mijn zus was echter met 1 maand zwanger.

19. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    Hallo meiden,

Ik ben gestop in juli 2007 en werd daarna met cyclus van 35 weer ongi.
    En nu 1,5 jaar verder nog steeds niet zwanger.

20. suus2008

suus2008 Lid

10 nov 2008
    49
    1
    0
    hey bedankt voor de tips!
    ik heb gisteren gelijk voorgesteld om te stoppen met de pil en even met condoom te doen. hij vond dit op zich wel een goed plan :D

vandaag ook wel een leuke meevaller gehad, krijg 600 euro terug van het gas! jeuj! tikt weer lekker aan in het spaarpotje! kunnen we misschien weer eerder beginnen hihi!

xx

Deel Deze Pagina