Hoi allen, Wij zijn op zoek naar nieuwe eetkamerstoelen. Ik ben weg van deze stoelen maar er is 1 probleem, wij tapijt in de woonkamer. https://www.pietklerkx.nl/003410034614000/eetkamerstoel-bilzen-bruin/ Er zitten parketwielen onder en dat rijd echt niet fatsoenlijk op tapijt. Nou zijn er wel speciale tapijtwielen, maar ik wete niet zo goed of dat dan wel goed werkt en of het niet mega slecht voor het tapijt is. Heeft er iemand ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met tapijt , had zelf laminaat.maar ik had precies zo'n stoelen.off topic maar misschien toch handig om te overwegen. Ik heb ze weggedaan omdat t zwaartepunt echt achter bij de rugleuning moet zijn, anders kantelen ze naar voren.dus oma niet ver genoeg naar achter ging zitten tijsens bezoek en stoel kiepte naar voren.toen zoontje ouder werd en zelf op de stoel wilde klimmen, toen gebeurde t zelfde. Vrienden met zelfde probleem hebben toen wielen vervangen door vaste pootjes.
Dankjewel! Probleem is dat ze met vaste pootjes bijna niet aan te schuiven zijn op tapijt, dat is zo stroef! Maar ik neem je tip mee en zal goed op het puntje gaan zitten bij het testen!
Je hebt voor stoelen met poten van die speciale soort ijzeren pinnen die je erin kan timmeren. Net als viltjes voor laminaat, maar dan dus ijzeren. Dat glijdt heel fijn, hebben wij in ons oude huis gehad. Met wielen geen ervaring..