Hallo kben nieuw op dit forum en kwam hier eigenlijk terecht omdat ik opzoek was naar een antwoord over of het normaal is dat die smiley op de display blijfy staan nadat je de ovulatie test hebt gedaan :s Maar goed ik ben dus ook bezig om zwanger te raken en vroeg mij af ... stel dat ik te laat ben(vlgns de ov test) met ""klussen (zoals velen dit noemen hihi) kan ik dan nog wel zwanger raken? Ik las namelijk day de baarmoedermond iets meer open gaat staan tijdens de vruchtbare dagen. Weet iemand of het zaad nog wel voorbij/door de baarmoedermond kan gaan als die gwn weer """meet dicht is"""???? Ik lees zoveel dingen maar dit is me nog niet helemaal duidelijk dus hoop dat iemand hier wat meer over weet ...
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik cb ovutesten gedaan heb. Maar volgens mij blijft de smiley 10 minuten op het display staan. Als je een smiley hebt, dan heb je binnen 24-36u je eisprong. Dus in die tijd ben je het meest vruchtbaar. Na de eisprong is je eitje nog ongeveer 12u te bevruchten. Als je daar vanuit gaat met het klussen, dan zit je dus altijd goed qua timing.
Bij de nieuwste cb testen blijft de smiley 2 dagen in het display staan. Je hoeft dan ook niet meer opnieuw te testen. Als de smiley er is, gemeenschap hebben.