We zijn zojuist voor de eerste echo naar ons kindje wezen kijken. Gelukkig zit alles er zo te zien aan, het hartje klopte en het was lekker aan het ochtendgymnastieken. Toch zit er iets vreemds in mijn baarmoeder, en dat is een vleesboom met de grootte van een flinke knikker (3 cm groot). Weet iemand hier meer van en of dit kwaad kan? Ik heb in het verleden mijn spiraaltje eruit laten halen omdat ik er zoveel last van had, kan het zo zijn dat de vleesboom is veroorzaakt door het continue irriteren van het spiraal? Volgens de echoscopiste kan het geen kwaad en zal waarschijnlijk bij de 20 weken echo blijken dat de vleesboom is verdwenen of kleiner is geworden. Ik ben gewoon heel erg bang dat het verergerd.....
Oh.. Dan schrik je toch even! Kan het me voorstellen! Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar 'succes'!
Ik heb wel s vaker gehoord dat vrouwen zwanger waren en een vleesboom hadden. Die hebben een gezond kind ter wereld gebracht. Ik heb er zelf geen evaring mee maar als je VK zegt dat het geen kwaad kan zou ik me geen zorgen maken als ik jou was. Ze weten gelukkig waar ze het over hebben
volgens de echoscopiste , komt het heel vaak voor ( 1 op de drie vrouwen heeft er wel eentje) En het is geen enkele belemmering. Tenzij in uitzonderlijke gevallen die vleesboom heel groot wordt/is, op een vreemde plek zit, en de baby dan met keizersnee ter wereld moet komen. Bij mij vonden ze ook een kleintje met 12 weken, en bij 20 weken was er niets meer te zien. Echt geen zorgen maken, die baby maakt wel ruimte in je baarmoeder hoor..
hoi, bij mij zagen ze op de 9 weken echo ook een vleesboompje van 2cm. ik wist zelf al dat zoiets geen kwaad kan, behalve als hij te groot wordt. mijn vk gaf ook aan dat het bij 1 op de 3 zwangeren voorkomt en dat hij de eerste 3 maanden wat kan groeien en dat het daarna weer afkannemen. maar het belangrijkste was toch dat het geen kwaad kon! joyce