mijn hond doet raar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aurin, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai meiden..

Ik drop mijn probleem even hier neer.

Ik heb een hele lieve hond, hij heet pim en is nu 5 jaar oud.
    Hij is vrij druk maar heeft een lief karakter.
    Naar kinderen toe was hij altijd voorzichtig, soms wat angstig omdat ze nogal onverwachts en druk uit de hoek kunnen komen. Maar tot nu toe ging het altijd prima!

Vorige week was het 1e voorval, ik zat met mijn zoontje op de grond, mijn ventje zat tussen mijn benen, en Pim kwam naast ons liggen.
    Ik dacht aww wat lief gezellig er bij, dus ging pim even aaien en aandacht geven.
    Ineens vanuit het niets geeft ie een snauw richting mijn zoontje, miste hem op een haar na!
    Ik schrok me rot, heb hem naar zijn mand gestuurd en ben mijn zoontje gaan troosten want ook hij was zich rot geschrokken.
    Nu laat ik hem dus niet meer bij mijn zoontje in de buurt, maar durf mijn zoontje ook niet te laten kruipen als Pim los loopt, dus die gaat nu elke keer in de gang :(

Vanavond deed Pim weer raar, ik heb ook 2 katten en dat zijn pim zijn beste vrienden. Maar nu ineens tijdens het eten, Pim ligt onder tafel.. 1 van de katten loopt langs hem, en hij grijpt hem vol in zijn nek. Kat krijsen, 2 gaatjes in zijn nek, niet diep en ernstig maar toch!

Ik weet echt niet waarom hij zo raar doet? Jaloers? Bang?

Ik ben iig wel bang! En heb eigenlijk zoiets van ja wat nu?
    Moet ik actie gaan ondernemen en hem weg doen? een cursus volgen met hem (hij luistert prima)
    Of wachten en de kans lopen dat het fout gaat?

Iemand Tips??

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    ow begrijp me niet verkeerd, ik wil mijn hond absoluut niet kwijt! het is mijn alles! en mijn 1e kindje, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

3. upc

upc Niet meer actief

Jee, wat vreemd.

Ik zou het wegdoen van je hond onderaan het lijstje zetten.

Heeft hij misschien ergens pijn? Misschien kun je dat eens checken?
    Is er de afgelopen weken iets veranderd bij jullie? Misschien kan hij er niet tegen dat jullie zoontje kruipt en een 'gevaar' voor hem is?

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    jaloezie
    is het enige wat ik kan bedenken
    ik heb dat gehad met een mechel
    jij heb een zoontje en 2 katten
    in de hond zijn ogen krijgen hun meer aandacht..
    '
    het kan ook zijn dat de hond wat onder de leden heeft
    ikw il je niet bang maken ofzo
    maar het kan dat hij dan opeens zo doet

ik hoop hetbeste voor je meis

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Goh, wat vervelend zeg.

Wat voor ras is je hond? Niet dat ik er verstand van heb hoor, maar misschien wel handig te vermelden.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hmmmm....lijkt me wel een late reactie om jaloers te worden.
    Maar je weet maar nooit.
    Heb het zelf ook niet gehad met onze hond.

Misschien kun je morgen even de dierenarts bellen voor raad?
    Dit is namelijk geen veilige situatie voor je kind, je andere katten en misschien ook voor jezelf.

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Jeetje wat eng zeg! Gelukkig ging het bij je kindje net goed!

Heb zelf geen hond, en nooit gehad, dus echt ervaren advies heb ik niet voor je.

maar als ik jou was zou ik het nog heel even aankijken en zorgen dat je hond en je kindje niet bij elkaar komen. Blijft je hond zo doen, dan zou ik wel een ander baasje voor m zoeken. Je moet je toch niet indenken dat het ooit een keer echt mis gaat.

Kan het niet zo zijn dat er iets is waardoor je hond nu wat meer prikkelbaar is? Denk even mee hoor.

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

ras maakt niet uit....kan bij alle honden voorkomen! Groot en klein, volras en asbakkie.

Meid wat vervelend :(

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Mijn hond is een Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Hij is nooit jaloers geweest, hij werd wel verdedigend tegen over mij tijdens mijn zwangerschap, maar dat was puur buiten tegen andere honden nooit tegen mensen of de katten.

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Zo dat is niet niks zeg, heel vervelend, heb er zelf ook geen verstand van, maar zou het zeker in de gaten houden en mocht dit weer gebeuren toch mischien da bellen of die daar iets meer over kunnen zeggen. Lijkt me wel laat dat het beestje nu nog jaloers is, maar zou best kunnen, je zoontje kruipt nu en ziet het mischien als een bedreiging?
    Zou wel alles nagaan en proberen voor je m weg doet.

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wel een lief beestje hoor.

12. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik zou contact zoeken met de dierenarts en om advies vragen of bij mensen die veel weten van het gedrag van honden.
    het lijkt op jaloesie
    kruipt je zoontje nog maar net? het kan zijn dat je zoontje nu pas echt op de grond komt en je hond hem als bedreiging ziet.
    raar ook dat ie de kat aanvalt.

maar eerlijk zegt weet ik het ook niet en ik zelf zou als onze hond dat zou doen het aan iemand vragen die er echt verstand van heeft.
    ik vertouw onze hond volledig maar laat haar nooit maar dan ook nooit alleen met ons zoontje in 1 ruimte zonder toezicht. veiligheid boven alles.

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    t rare is ook dat hij wel steeds toenadering zoekt tot mijn zoontje.. hij gaat naast de box liggen, maar dan wel net op zon afstand dat Collin hem niet kan aaien / pakken.
    Collin heeft hem tot nu toe ook nog nooit pijn gedaan, als hij hem aanraakt ben ik er altijd bij en doen we het samen en zachtjes en vind pim alles ook prima, hij duikt niet weg, gromt niet, loopt niet weg, oren niet plat ofzo. Dus echt geen tekenen van angst of dat hij iets niet wilt.

Mijn vorige hond was heel vals, heeft mij 7 keer gebeten. Zij had ook voeder nijd enzo.
    En toen ik klein was hadden we een hondje en die heeft mij 2 keer in mijn gezicht gebeten (ik ging toen lopen en struikelde over haar en tja dat pikte ze niet!)

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ik zal morgen mijn honden trainers van de puppy cursus is bellen.
    Ik woon nu tijdelijk bij mijn vader, met in mijn achterhoofd als ik een eigen huis krijg dan kan Pim hier wel blijven tot dat Collin groter is en pim merkt dat Collin ook de Baas is en niet zijn mindere...

Collin kruipt idd sinds een weekje.. Maar reed voorheen wel rond in zijn loop auto :p

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het is wel vreemd dat hij zo reageert tegen je zoontje. Hij zou je zoontje namelijk als puppy moeten zien en hem moeten negeren.

Ik zou even contact opnemen met een hondendeskundige

Ik heb dat ook gedaan met onze hond. Toen kwam ze bij ons thuis. Echt super goed geholpen.

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    als je een grotere hond hebt en je kleine kruip dan is je hond de baas omdat hij er boven staat, ik mocht vroeger nooit op de grond liggen ook niet toen ik ouder was.
    wel raar dat hij die ook deed onder de voeding en je kat greep.
    ik zou trouwens wel voor een veilige plek voor je hond zorgen bv de mand, daar mag je kindje dan dus niet komen.
    het lijkt wel of je hond de baas wil zijn, laat hem goed weten dat hij dat niet is ook als hij een kat grijpt dat gedrag mag je nooit toelaten.
    en misschien ff de da bellen kijken wat hun zeggen.

succes!

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @anica, ja idd, Pim heeft zijn eigen mand, en daar komen de katten en Collin niet bij in de buurt, dat is zijn plek. Daar stuur ik hem ook heen als hij iets doet.
    Ik straf hem ook, en hij weet dat hij fout zit, hij komt dan als ik hem bij me roep helemaal treurig kijkend aan sukkelen en legt 2 poten op mijn schouders en zijn kop er naast, alsof hij wil zeggen Sorry baasje, ik deed het niet express...

@bossi, wat koste dat en wat deed ze precies, heb je misschien een site of een nummer? iig thanks

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik zou als ik jou was eerst naar de da gaan om uit te sluiten dat het niet iets lichamelijks is..
    dit zou natuurlijk ook kunnen.omdat hij ook je kat aanviel.

en daarna gaan kijken met bv een gedragsdeskundige

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja dat is waar.

Die van ons kwam uit Deventer dus dat is misschien niet handig. Maar meestal zijn alle erkende hondenscholen wel goed.

20. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    dat is zeker vreemd. ik zou eens met de dierenarts bellen en vragen wat het zou kunnen zijn.

ik vind dat onze hond ons zoontje wat er ook gebeurt niet mag bijten. ik leer mijn zoontje met respect om te gaan met te hond. hij moet lief voor haar zijn, haar aaien mag en knuffelen ook maar als ze weg loopt is het klaar. mijn zoontje valt regelmatig over de hond of staat op haar staart. per ongeluk. mijn zoontje loopt net en nog niet heel stevig en onze hoond meent overal in de weg te moeten gaan liggen. maar dan staat ze op en loopt ze weg. mijn zoontje mag haar een koekje geven en haar voer in de bak doen en de hond weet dat ze pas naar haar eten mag als wij weg zijn bij haar voer. ik heb haar al vanaf dat ze pup was (ze is nu bijna 7) en heb vaak genoeg mijn hand in haar etensbak gestopt of voer weggehaald om haar te laten weten dat ik de baas ben over haar voer. ze moet nu ook weten dat ons zoontje hoger in rang is dan zij is.

Deel Deze Pagina