PPU

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Manoe 33, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoe 33

    Manoe 33 Lid

    8 jun 2007
    76
    0
    0
    Office manager
    Den Haag
    Hallo,

    ik ben 16 weken zwanger en ik heb een vraagje:

    Weten jullie wat PPU is oftwel Pre Premature Uitputting? Ik heb het op internet nagezocht maar kon er niks over vinden, wel over Post Premature Uitputting; uitputting na de bevalling.

    Zelf ik erg last van oververmoeidheid, lusteloos, voel me zo vreselijk moe alsof ik elke avond tot 5 uur doorhaal, terwijl ik elke avond om 20.oo uur naar bed ga (omdat ik het anders niet trek) en het klokje rond slaap om vervolgens s´ochtends doodmoe weer op te staan..
    Het zal vast wel overgaan, maar misschien het je hier wel middeltjes voor om je zwangerschap toch wat aangenamer te maken.

    Door de vermoeidheid voelde ik me ook erg down en neerslachtig, totaal niet blij met de zwangerschap. Gelukkig gaat dat nu wel ietsjes beter.

    Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven.

    gr. Manuela
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi manuela,

    Deze klachten hoor je vaak in de vroege zwangerschap vaak zie je een stijgende lijn vanaf 14 weken. Deze klachten kunnen ook veroorzaakt worden door een vitamine tekort, gebruik je gravitamon? misschien een aanrader voor je! Praat er eens over met je verloskundige.
    Misschien kan je je ook laten testen op suiker en je schildklierfuncties. Hier kunnen vermoeidheidklachten bij horen, je kan het altijd maar beter uitsluiten!

    Imke
     

Deel Deze Pagina