emetofobie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KayaLola, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    zijn er meerdere hier die last hebben van deze fobie??

2. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    succes ermee, ik hoop dat je misselijkheid binnen de perken blijft!

3. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    nee, geen emetafobie...
    omdat ik niet constant misselijk ben en niet bang ben voor kots (zoals mensen bang zijn voor spinnen)

ik ben alleen rete bang om over mn nek te gaan en kan het ook er ook niet over hebben of geluiden aanhoren die er op lijken of het zien of ruiken...
    en als ik wel overgeef dan ben ik helemaal in paniek....

4. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    raak zelf idd ook helemaal in paniek als ik kotsen moet.. vind het ook heel naar om te zien/horen/ruiken bij een ander..
    ben nog niet zwanger maar ben zooo bang om misselijk te worden.. weet dat het er bij hoort maar als ik er alleen al aan denk krijg ik al een knoop in me maag

5. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, ik heb emetofobie.
    Ik heb dikke mazzel dat ik bij de zwangerschap van mijn *dochter helemaal niet misselijk ben geweest en in deze zwangerschap een paar keer een klein beetje. Overgeven nooit gedaan. En sowieso voor het laatst gedaan als kind zijnde. (Ben nu bijna 29). Heb een hele sterke maag kennelijk, maar ik ben panisch voor overgeven. Niet alleen bij mezelf, maar ook bij anderen. Kan er net als jou niet tegen om het te zien, horen en ruiken.

Nu besef ik me uiteraard wel dat ik een kind krijg die het ook zou kunnen gaan doen. (Weet ik wel zeker eigenlijk). Maar dan groei je daar helemaal mee op. Eerst dat melk spugen als babytje, en later word het echt overgeven met vast voedsel... Hopelijk kan ik er dan wel een beetje tegen.

S6 met het fobie en ik hoop dat als je zwanger bent, je net als mij niet misselijk zult zijn.

6. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat hoop ik ook.. dacht eerder altijd dat ik de enigste was die dit had haha.. tot ik met een vriendin er over aan het praten was..

7. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik heb er in mindere mate last van. Zal op alle manieren voorkomen dat ik zelf moet overgeven en als een ander het doet blijf ik ver uit de buurt met m'n oren dicht.

Tijdens mijn zwangerschappen heb ik nooit overgegeven, tijdens de bevallingen wel helaas. Dat is dan wel een klein drama maar gelukkig heb je tijdens je bevalling andere dingen aan je hoofd:p

8. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dat denk ik ook wel.. en hoorde dat je er ook over heen kan komen..

Deel Deze Pagina