Serieus? Ik kan het me echt haast niet voorstellen, Praag is echt een van m'n favoriete steden. Weet je ook waar het aan ligt?
Lastig uitleggen wat het dan precies ongezellig maakte voor mij. Toch vooral de sfeer die ik heel anders vind dan in een stad zoals Valencia.
Eens! Ik ga over een paar weken voor de 18e keer in 29 jaar dus ben misschien een ietsie pietsie bevooroordeeld hoor Praag is super mooi, op elke straathoek en in elk steegje is wel wat te beleven. Kom er al 30 jaar, niets geen onvriendelijke mensen meer tegenwoordig. Vroeger nog wel wat suppoosten enzo in communistische stijl meegemaakt, nu echt niet meer. Op onze planning staat dit keer op verzoek van de diverse gezinsleden verdeeld over 6 dagen Sterrenwacht, Petrinheuvel, Strahovklooster, Burcht Kampa park, brug, stadsplein, joodse wijk Vysehrad Nationaal museum, boekwinkel, treintjesresraurant, heksenmarkt Uitstapje naar de bottenkerk in Kutna hora en ergens nog een kasteel waarschijnlijk Middeleeuws knutseldorp op half uurtje rijden van Praag. Dingen die leuk zijn maar wij nu overslaan (niet allemaal perse voor TS) Geesten en legendenmuseum 2 alchemistenmusea Boottocht Miniatuurwereld met treintjes Spiegelpaleis Museum van de brug Torens op de brug Toren van de klok Ik weet trouwens nog een erg goed hotel, op een hoede locatie qua ov. Twee eigenlijk, vanwege cotona keer in hun zusterhotel geweest en was ook goed maar voelde niet als thuis (wij nemen al 15 jaar dezelfde kamer)
Hotel Roma aan de Ujezd. Strategische tramhalte voor de deur, vanaf daar kom je makkelijk bij de Karelsbrug, het Wenceclausplein en de Burcht. Goed ontbijt. Wij boeken altijd rechtstreeks. Ze hebben ook ern shuttledienst, maar wij parkeren altijd onder het hotel. Michelangelo is ook goed, ligt pal naast een metro en dezelfde tramlijn. Iets minder sfeervolle locatie maar zeker goed.
Ohhh.. daar ben ik vroeger als kind geweest ❤. Heel bijzonder en je hoort niet vaak dat mensen hier naar toe gaan
Praag is leuk! Ik zou als het kan in de winter gaan, hele leuke sfeer rond de feestdagen, en als het sneeuwt is het prachtig. Voor restaurantjes zou ik zoeken via tripadvisor, zodat je op de leuke plekjes komt ipv de toeristische restaurants.
Puberdochter wil er graag heen. Zijn er 6 jaar geleden ook al een keer geweest. Maar wij komen wel op meer plekken in die 30 jaar waar de gemiddelde toerist niet komt. Vroeger gelogeerd bij vrienden die middenin Theresienstadt woonden, was ook een bijzondere ervaring...