Praag, superstad! Volgens mij hebben ze de wisseling van de wacht, mooi uitzicht vanuit daar over de stad. Verder kun je vanuit daar geloof ik ook mooi doorlopen naar een klooster, wederom fantastisch uitzicht .
Ossuarium van Sedlec, oftewel de skelettenkerk. Erg indrukwekkend. Ligt in een buitenwijk van een stadje nabij Praag. Staat nog hoog op mijn verlanglijstje om te bezoeken.
Buiten de al genoemde zaken: Hamley's Geesten en legendenmuseum Alchemistenmuseum Kampa eiland en park Heksenmarkt (Havelska) Met kabelbaan de petrin heuvel op vanaf de Ujezd, boven de uitkijktoren, spiegelpaleis en sterrenwacht bekijken en dan lopend de heuvel weer af naar het strahov klooster en dan richting de Burcht. Ritje met paardenkoets of oldtimer Ben er de afgelopen 24 jaar 14 x geweest, laatste keer was vorig jaar met een puber van 11 en een peuter van 2 Vind de stad helaas erg veranderen, niet ten goede. Vooral de horeca wordt steeds duurder en steeds onvriendelijker..Toch blijft de stad ons trekken en voelt ons hotel als tweede thuis bij ons alle vier
Thanks! Dat zijn een hoop plekken waar we naar toe kunnen gaan. Wel jammer om te horen dat het zo is veranderd..
Praag is prachtig. Ik vind de Praagse Burcht en het Gouden straatje heel leuk. En het oude stadsplein, met het grote astronomische uurwerk, erg leuk om op het hele uur in beweging te zien. En natuurlijk moet je over de Karelsbrug wandelen.
Het Apple museum duh. Grootste privé collectie van Apple producten ter wereld. http://www.applemuseum.com/en/about-us
Hoelang ga je? Één dag of meerdere dagen Praag? Hou er bij één dag Praag rekening mee dat je best ver moet lopen om alles te kunnen zien. Mijn persoonlijke voorkeur had de joodse wijk. Wij hebben buiten Praag geparkeerd en zijn toen met de metro verder gegaan.
Goeie vraag. We zijn er in principe 2 nachten, dus eigenlijk anderhalve dag. We vertrekken vanuit Polen waar hebben overnacht, dus afstand is redelijk te overzien. Dus alles ligt redelijk ver uit elkaar... we gaan wel een ov-kaart kopen en ik vooral van te voren uitzoeken wat we echt willen zien en een planning maken. Zo heb ik dt ook met Berlijn gedaan, juist omdat we er relatief kort zijn. Kroatië wordt makkelijker, dan hebben we twee weken de tijd Ik ga kijken naar de joodse wijk en of dat iets voor ons is. Dankjewel voor de tip!
Wij zijn Microsoft mensen *Al zit mijn man nu tegenover mij aan tafel met mijn werk Ipad en is behoorlijk gecharmeerd van de Ipad Roept zelfs dingen als: 'moeten we eigenlijk ook aanschaffen, mooi ding!'