Verkouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wereldjongetje, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Mijn zoontje is nu 2,5 week oud en sinds afgelopen weekend is hij een beetje verkouden. Heel af en toe een snot neusje maar het echte probleem is het slijm. Er zijn momenten dat ik hoor dat hij helemaal vol zit. Dan hoor je hem wat zwaarder ademen. Vooral na de fles merk ik dat hij er last van heeft. Zo gooide hij net ook na de fles wat slijm/melk eruit. Het kwam uit zijn mond en zijn neus. Ik schrok er een beetje van. Begin van de week heb ik de huisarts al gebeld maar die zei dat als ik slijm hoorde dat alleen maar goed was omdat het dan los kwam en dat ik maar terug moest bellen als hij koorts kreeg of als hij slecht ging drinken. Nou heeft hij nog steeds geen koorts en drinken doet hij ook goed maar de slijm word niet minder. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat zou ik nog kunnen doen? Ik gebruik al Zoutoplossing op advies van de huisarts.

Ook heeft hij last van een ontstoken oogje. Volgends de assistente van de huisarts heel normaal bij baby's en niets aan te doen behalve schoon maken met afgekoeld gekookt water. Dat doe ik inmiddels ook meerdere keren per dag maar helpt ook niet. Misschien ook een tip hiervoor?

Of zeggen jullie bel morgen weer met je huisarts? Hoop dat jullie me misschien kunnen helpen!

2. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    vervelend zeg
    zou zeggen als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen
    en anders misschien met het cb?
    dat ontstoken oogje ken ik ook van milan toen hij baby was
    kwam toen een beetje groen uit
    heb het elke keer met afgekoeld gekookt water af gedaan en ging toen ook over
    succes meid
    liefs kim

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je kunt het snot uit het neusje zuigen met een neuspompje. Dit is te koop bij de drogist voor c.a. 3 euro.
    Ontstoken oogjes komen vaak voor, schoonhouden met een nat doekje is voldoende en meestal gaat het dan vanzelf over.

Wat een zorgen kun je je maken als moeder he? Wat die hormonen al niet met je kunnen doen, ha ha! Toch wil ik je zeggen, het komt wel goed!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ontstoken oog> schoonmaken met afgekoelde kamillethee, of afgekoeld gekookt water met een heel klein beetje zout erin, werkt beter dan alleen afgekoeld gekookt water> niet tevaak er aan zitten verder ook

verkouden> halve ui in de kamer
    babyluuf smeren
    bisolvon druppeltjes voor kinderen> mogen zuigelingen ook, zorgt ervoor dat het slijm losser komt, de ene keer gooien ze het eruit met wat melk, de andere keer slikken ze het weer in, maar dan kom je het weer tegen in de luier :D

Deel Deze Pagina