Ervaring kindjes kort op elkaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Gretel, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gretel

Gretel Niet meer actief

Halloo:) manlief en ik in ronde 2 voor een tweede. Eerste is 9,5 maanden dus spannend of er als er een tweede zwangerschap mag komen ze ook daadwerkelijk zo'n klein leeftijdsverschil hebben! Lijkt me heel leuk (en rete druk haha) maar ben benieuwd naar moeders met ervaring die binnen jaar zwanger werden van de volgende, zwaardere zwangerschap of minder zwaar, eerste weken met ineens een kleintje erbij enz:) hoe hebben jullie het ervaren?

Groetjes Gretel

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.247
    17.266
    113
    Ik lees mee! Heb een dochter van bijna 10 maanden en nu bijna 16 weken zwanger van ons tweede kindje :)

3. Gretel

Gretel Niet meer actief

Oh wauw!!! Gefeliciteerd zeg!

Sado vindt dit leuk.
  4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    #4 rijo, 14 nov 2017
    Laatst bewerkt: 14 nov 2017
    Onze zoon en dochter schelen 20 maanden, ik was 5 weken zwanger toen mijn zoon 1 werd :) Ik heb twee supermakkelijke zwangerschappen gehad en ik vond het op het laatst dan ook niet echt zwaar wat dat betreft. Mijn dochter is dmv een gentle sectio geboren (ik wou graag een vaginale bevalling, maar ze had het moeilijk), het herstel vond ik heel pittig met een halve peuter. Mijn kraamtranen waren voor mijn zoontje. Ik voelde me vreselijk schuldig, we deden hem tekort door zo snel een tweede te krijgen, etc etc :cool: We hebben een fijne, rustige kraamtijd gehad, maar daarna bleek al vrij snel dat mijn dochter een heel onrustige baby was en bijna niet sliep (ze is zelfs een week opgenomen geweest toen ze 4 weken oud was, nadat ze 24u wakker was :cry:). Mijn zoon kreeg op datzelfde moment zijn laatste vier kiezen tegelijkertijd door en was hierdoor helemaal van de mik, veel huilen 's nachts (natuurlijk als mijn dochter net weer lag te slapen haha), overdag bij ons plakken, soms wel acht poepluiers op een dag, weinig eten en drinken (al bleek dit laatste een andere fysieke oorzaak te hebben) en hij moest natuurlijk ook nog aan zijn zusje wennen.. Ik was nog herstellende van de keizersnede, mijn man moest weer aan het werk en ik had weinig opvangmogelijkheden, dus de periode vanaf een week of drie tot aan een week of acht na de geboorte waren echt, echt, écht niet leuk.. :confused::cool: Maar daarna gingen we gelukkig weer bergopwaarts! De nachten werden weer wat langer en we kwamen in een prettig ritme terecht. Het is de eerste periode echt flink aanpoten. Tijd voor jezelf heb je niet, omdat je natuurlijk ook nog de zorg voor de oudste hebt. Even rustig je kopje thee opdrinken als je op visite bent is er niet bij ;) Je oudste wordt tzt steeds zelftandiger, zindelijk, en dat scheelt een hoop. Vanaf dat de jongste ongeveer een jaar was vond ik het echt makkelijker worden. Het wordt nu (zoon 3j4m en dochter 20mnd) alleen maar leuker, ze hebben heel veel aan elkaar en zijn ook altijd bij elkaar (ze zitten ook in dezelfde groep op de opvang). Ik heb twee vrij pittige kinderen met een sterke eigen wil die heerlijk samen, maar ook heel goed alleen kunnen spelen. Ze hebben beide wat dezelfde interesses waardoor dat samenspelen ook kan ontstaan, maar soms botsen ze daardoor ook heel erg, zoals broers/zussen dat kunnen haha. Dan mag mama agentje spelen :rolleyes:
    Enkele tips: laat het huishouden soms voor wat het is, een meerijdplankje, een kraamcadeaupakket voor de oudste (in de kraamweek elke dag een cadeautje uitpakken), draagdoek, geen hoge verwachtingen, flexibel zijn (het loopt toch altijd anders haha), en vergeet vooral niet te genieten, want als je twee jonge kindjes hebt gaat de tijd nog sneller haha!
    Ik hoop dat je spoedig zwanger mag raken Gretel! Sado, van harte!!

Gretel vindt dit leuk.
  5. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Ook ik lees even mee, mochten er nog reacties komen. Tussen mijn kinderen zit straks ruim een jaar..!!

Gretel en Sado vinden dit leuk.
  6. Gretel

Gretel Niet meer actief

@rijo bedankt voor je leuke reactie!! Dat klinkt idd als rete pittig de eerste weken! Gelukkig ga je altijd op n bepaald punt weer bergopwaarts! Alles in fasen, nu heb je er dus twee die hun fasen afwisselen ;) als ze ouder zijn lijkt het me idd ontzettend leuk voor ze! Fijn dat je zo kan genieten! Xxx

rijo vindt dit leuk.
  7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Tussen onze oudste 2 zit 16 maanden.

De zwangerschap was aan de ene kant zwaarder omdat er al eentje rondloopt.
    Aan de andere kant kon ik zelf ook lekker rustig aan doen tijdens de middagslaapjes.

Toen ze er allebei waren was het het lastigst om je aandacht te verdelen. Twee kleintjes die niet snappen dat ze even moeten wachten. Maar dat went op zich wel snel!
    De baby was eerst totaal niet interessant, daarna leuk en toen hij ging kruipen (en dingen stukmaken) helemaal niet leuk.
    Nu zijn het de beste maatjes!

Probeer in elk geval zo snel mogelijk ze in hetzelfde ritme te krijgen met slaapjes & eten. Anders ben je echt de hele dag bezig met slaapjes & fruithapjes :p
    Toen ik dat eenmaal doorhad vond ik het heel leuk, haha!

Bij ons is het ieg heel goed bevallen!
    Tussen 2 & 3 zit 19 maanden, en tussen 3 & 4 zit 17 maanden :cool:

8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Bij ons zit er 19 maanden tussen. Laatste weken zwangerschap waren wel wat pittiger, al werd ze 3 weken te vroeg geboren dus het heeft met een verlof bij 36 weken werken niet lang geduurd haha.

Het bevalt ons super goed. Eerste jaar is pittig, vooral je niet zo een goede slaper hebt. Het wordt nu al zo makkelijk en de meiden zijn erg blij met elkaar.

Veel succes!

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Tussen die van ons zit 21 maanden en eerlijk, ik vind het met twee makkelijker dan met één. Met onze eerste moest ik overal aan wennen, en hij sliep heel moeilijk, en onze tweede was en is een droomkind. OK hij doet nu met 10 maanden een beetje moeilijk met tandjes en ziek zijn en ook uitproberen, maar dat kennen we wel en je weet dat het overgaat. Wij denken na over een derde en ik denk eerlijk gezegd dat we niet te lang zouden moeten wachten. Beter maar alles tegelijk dan telkens net weer je leven terug hebben en weer een stap terug moeten doen.

Deel Deze Pagina