ANTWERPEN - In Antwerpen is een vondeling aangetroffen in een speciale lade van Moeders voor Moeders, meldde de organisatie zondag. Het gezonde jongetje is naar schatting twee dagen oud. Hij verhuist maandag naar een weeshuis voor latere adoptie. De zogeheten vondelingenschuif is speciaal gemaakt voor moeders die hun pasgeboren baby's anoniem willen afstaan. In het negenjarig bestaan van de schuif was het zaterdagmiddag de tweede keer dat er een baby is achtergelaten. Niemand heeft gezien wie de baby heeft gebracht. Justitie zoekt naar de ouders, maar voorlopig ontbreekt elk spoor. De vondelingenschuif is ietwat omstreden. Om te voorkomen dat vrouwen nog alleen zouden moeten bevallen van hun ongewenste baby, zijn er plannen voor anoniem bevallen in ziekenhuizen. Bron: Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland
ik vind het enorm moedig dat de moeder haar kind op deze manier afstaat en het niet ergens dumpt in één of andere vuilniszak. wat ik niet begrijp is dat de politie weer volop achter de indentiteit wilt gaan, bedoel halloooooooooo vondelingenschuif staat er omdat de moeders anoniem willen zijn/blijven daar is het idee uit ontsproten hé
In zuid-afrika bestaan deze schuiven ook al jaren. En dat werkt vooral daar heel goed. Ik vind het niet terecht dat justitie nu gaat zoeken naar de ouders. Daarvoor is dat luik toch niet bedoeld? Het is een dappere keus van de moeder, en het kindje krijgt hopelijk een hele mooie toekomst.
ja idd. die moeder is tenminste een echte moeder. misschien heeft ze nu wel heel veel verdriet maar wil ze het beste voor haar kind. erg moedig. beter als ergens in een vuiniszak dumpen!
Ik vind het ook raar dat de politie nu op zoek gaat naar de ouders,het is speciaal bedoeld voor mensen die hun baby aniniem willen afstaan en dan gaan ze de ouders zoeken met het gevolg dat mensen er weer geen gebruik van willen maken en bij het oud vuil gaan dumpen,vaag!
erg knap van de moeder, dan ben je echt een super moeder! hopelijk krijgt dit kleintje een mooi leven! xxxxxxxxxxxx
Helemaal mee eens met wat hierboven staat! Prachtig gedaan van de moeder die het kindje door allerlei omstandigheden waarschijnlijk niet zelf kan houden en is zoooooveel beter dan het ergens te dumpen! Dat de politie haar nu maar met rust laat en dit allemaal rustig laat verwerken...