Hallo, De nieuwe regel in 2013 is dat vrouwen onder de 38 bij de 1e en 2e ivf poging maar 1 embryo tp mogen hebben. Hoe zit dit eingelijk met de cryo tp, want bij mij zitten ze per 2 in een rietje en worden dus dan ook per 2 ontdooit en als ze dan beide goed ontdooien is het beleid nu dat er dan ook 2 teruggeplaatst worden. Iemand enig idee als dit zo blijft? Of zou ik misschien nog onder de oude voorwaarden van 2012 vallen omdat behandeling in 2012 is begonnen?
ja goeie.... Kan me niet voorstellen dat wanneer je er twee in een rietje hebt zitten en ze ontdooien beide goed dat er dan geen twee terug geplaatst mogen worden. Denk dat ze alleen geen twee rietjes meer ontdooien wat nu wel af en toe het geval is.
Tja ik heb geeb idee staat ook nergens duidelijk genoteerd. Ik heb ook geen zin dat ze in 1 keer kosten in rekening brengen, omdat ze 2 hebben teruggeplaats en achteraf toch niet mocht. Tevens zit ik met het feit dat ik in aug ben begonnen met 1e ivf dus kan ook zijn dat de cryo's nog onder voorwaarden van 2012 vallen.
Goeie vraag! Bij mij zou er echter gezien mijn kleine postuur sowieso nooit meer dan 1 teruggeplaatst worden. Alle embryo's zouden derhalve per stuk ingevroren gaan worden (misschien doen ze dat straks wel standaard vanaf 2013 ivm de nieuwe TP-regels). Ons ziekenhuis maakte echter de fout 2 apart in te vriezen en de overige 6 per twee. Met het ziekenhuis afgesproken dat van de twee ontdooide embryo's in een rietje eentje teruggeplaatst zou worden en de ander weer opnieuw ingevroren (mits beiden goed ontdooid). Ben inmiddels zwanger van een cryo. Hoe dat nu zit als ze al per twee ingevroren zijn en er mag maar eentje teruggeplaatst worden, geen idee.... Misschien wordt die ander opnieuw ingevroren? Misschien weet jouw arts daar een antwoord op?
Hmmz, Ik wist niet dat ze opnieuw ingevroren konden worden. Dit ook nooit te horen gekregen van mijn arts. Ik moet morgen toch nog bellen naar het ivf team en dan vraag ik gelijk hoe het zit met de cryo tp.
Vandaag gebeld en bij ons geven ze het volgende aan: Je hebt 2 per rietje en ze kunnen niet apart ontdooid worden, daarom als beide goed ontdooien worden ook 2 teruggeplaatst, het is onzin dat we 1 weggooien terwijl die wel gebruikt kan worden en daardoor zwanger kan raken. Voor de verzekering hoef je niet bang te zijn dit wordt gewoon vergoed in 2013.