Welke verzekering IVF/ICSI in buitenland?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MissGin, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hoi meiden,

Ik open even een nieuw topic, misschien zijn er meer meiden die hier wat over willen weten.

Wij gaan waarschijnlijk overstappen naar Dusseldorf (maandag hebben we het intakegesprek) en nu zit ik dus te kijken naar de zorgverzekering. Ik had al van een aantal meiden gehoord dat PMA en Menzis met ExtraVerzorgd 4 tot 200% vergoeden. Zou dat in 2013 ook nog zijn? Ik kan er nog niks over vinden op hun site. Ook niet trouwens dat dat in 2012 wel was ;)

Wie kan meer info geven?

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Je kan kijken of t ziekenhuis in Düsseldorf samenwerkt met je zorgverzekering. Of eigenlijk andersom. Als dat zo is word het gewoon vergoed.

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Even uppen ;)

Ondertussen hebben we het intakegesprek al gehad en vanmorgen telefonisch consult gehad.

Ook even een overzichtje gehad met wat het ons waarschijnlijk gaat kosten:

ICSI - € 2300,00
    PICSI - € 150,00
    IMSI - minimaal € 134,00 - maximaal € 870,00
    Embryoscope - € 425,00
    Eventuele kosten bloedonderzoek - € 200,00
    Narcose punctie - € 230,00

Volgens mij heb ik het meeste wel gehad.
    Van mijn huidige verzekeraar heb ik een brief gekregen dat ik voor de ICSI € 1745,00 vergoedt krijg, exclusief medicatie.
    Maarja...als je dan kijkt dat ICSI in DD al € 2300,00 kost, is dat al een flink gat ;)

Bovenstaand lijstje heb ik naar Menzis gemaild met de vraag wat ik hiervan bij hun vergoedt krijg. Zodra ik anwoord heb, zal ik het hier ook posten.

Ik vraag me nu af...meiden die behandelingen in DD hebben gedaan:
    Hoeveel heb je uiteindelijk zelf moeten betalen? Of heb je echt alles vergoedt gekregen van je verzekeraar?

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Missgin: volgens mij had ik het al eens verteld anders dubbel sorry.
    Je moet alles officieel aanvragen bij Menzis, via formulier icsi of IVF in het buitenland, en alle gevraagde papieren bijvoegen. Je moet een officiële brief van dokter s hebben waarin hij beschijft wat er moet gebeuren en wat dat kost dat is een van de voorwaarde. Via de mail zullen zij niets precies gaan zeggen die ervaring heb ik al met Menzis.
    Toen we destijds alle papieren getuurd hadden kregen we 6 weken later een brief met de beslissing dat ze gingen vergoeden. Stond niets geen max bedrag bij alleen "wij hebben besloten de icsi behandeling te vergoeden" dus steeds als er een rekening kwam heb ik die opgestuurd en ook alles terug gekregen steeds. Ook bij mijn vriend alles terug gekregen. Enige wat we niet terug kregen was invriezen van zaadcellen verder hebben wij de gehele complete icsi, embryoscope, micro-tese ect helemaal volledig terug gekregen.
    Er stond geen maximum bedrag bij dus heb steeds alles opgestuurd. Had van te voren ook niet gekeken hoeveel de vergoeding zou zijn, we zijn gewoon begonnen, en ondertussen kwam de beslissing en toen alles opgestuurd en terug gekregen.
    We hebben overigens beide Menzis zorgverzorgd basis en aanvullend jongeren verzekerd verder niets.

Ik heb het idee dat het bij de verzekering beetje 'natte vingerwerk' is, maar goed wij zijn blij dat het zo goed gegaan is bij ons, tegenwoordig hoor ik andere verhalen, wat betreft wel of niet vergoeden.
    Succes ermee!

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja ik denk dat we toch maar gaan overstappen naar PMA, scheelt bijna niks qua maandpremie.

Hopelijk reageren er nog meer meiden die een behandeling in DD hebben gehad en kunnen vertellen hoeveel zij vergoedt hebben gekregen :)

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik stap ook over per 1 januari.. we zien het wel!
    wij nemen de gok maar!

ik restitutie en verzorgd 4 .. vriendlief restititie en verzorgd 3

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nu las ik in een ander topic over PNO, daar krijg je bij aanvullend pakket 4 ook de 4e IVF/ICSI poging vergoedt. En ook bij hun 100% voor zorg in het buitenland.

Zit nu te twijfelen tussen PMA en PNO....

8. marinaennatasja

4 dec 2012
    13
    0
    0
    Roosendaal
    PMA is menzis zorgverzekeraar en daar moet het idd aangevraagd worden middels een machtiging. eigenlijk zou je bij iedere verzekering moeten kijken of het ziekenhuis in dusseldorf gecontracteerd is anders moet het altijd eerst aangevraagd worden. de ene vergoed het helemaal en de andere een gedeelte. ( mijn partner heeft voor 2 zorgverzekeringen gewerkt bij klantenservice o.a. Menzis)

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb net even naar PNO Zorgverzekering gebeld en zij vergoeden, in het hoogste aanvullende pakket, de 4e IVF/ICSI.
    Tevens vergoeden zij ook maximaal 2x het wettelijk Nederlands tarief (dus 1x uit de basisverzekering en 1x uit de aanvullende verzekering)

Bij PNO ga ik maar € 3,00 meer betalen per maand, als bij PMA. En dan krijg ik dus ook nog een 4e poging vergoedt, mocht ik die nodig hebben.

Deel Deze Pagina