Weekendje weg met peuter.. bedje??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Babyengel, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. We gaan in september een weekendje weg, en zoeken een oplossing voor een goede slaapplaats voor m'n zoon. Hij slaapt momenteel in een peuterbedje thuis met een zijsteun. In een campingbedje ligt hij niet lekker meer, dan heeft hij gewoon te weinig ruimte.

Nu kwam ik op internet een opblaasbaar peuterbedje tegen, van The Shrunks. Het ziet er wel goed uit op zich, kost alleen even EUR 79,95..
    Iemand hier ervaring mee??

Vroeg me af hoe jullie dat doen als jullie weggaan?? Of slapen jullie kids goed in een normaal bed? Ben bang dat hij daar uit rolt namelijk, hij is niet de meest rustige slaper zogezegd.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    mijn zoontje rolt ook alle kanten op, maar hij is er nog nooit uitgevallen. Hij slaapt nu 2 jaar in zn peuterbed.

Kan je anders niet kijken of je zo'n (verstelbare) zijsteun ergens op de kop kan tikken?

3. Humpie1984

10 mrt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Onze zoon heeft toen hij 3 jaar was gewoon in een groot bed geslapen tijdens een vakantie. We hebben toen wel een kastje er voor geschoven zodat hij daar tegen aan zou rollen. Hij heeft heerlijk geslapen.

Volgens mij hebben ze bij de ikea een goedkoop bedrekje wat je zou kunnen gebruiken .Volgens mij 10 euro ofzo

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou ook kijken voor een universele bedsteun voor aan een groter bed. Hier daar nooit gebruik van gemaakt en eigenlijk nooit uit bed gevallen. Als ik daar wat angstig voor was maakte ik een soort randje van bijv een opgerold sprei, kussens of legde er daar een paar van op de grond voor het geval dat.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dochter is 1 (of misschien 2x) uit bed gevallen, dus hier geen zijsteun.
    Bij hoge bedden heb ik in het begin nog wel eens wat zachts (kussens of evt matrasje oid) op de grond ervoor gelegd.

Je zou evt ook het matras gewoon op de grond kunnen leggen als er geen kastje oid is om er tegenaan te schuiven.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn vader zette altijd een plank tussen de rand van het bed.
    Ben er nooit uitgevallen :)

Dochterlief valt thuis ook nooit uit bed dus we wagen het er altijd maar op.. In de Efteling kwam ik 's nachts kijken lag mevrouw ineens boven in het stapelbed.
    Gelukkig met een randje.. Maar echt lekker sliep ik niet :)
    Afgelopen keer wilde ze weer perse boven... Dus ik heb dr paar keer op en af laten klimmen onder het mom van als je vannacht moet plassen moet je het ook kunnen... En dat ging prima.

Kom ik 's avonds nog even kijken.. Ligt ze toch maar weer beneden :D

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben nooit zijsteunen gehad en zoon ging over in een juniorbed met 24 maanden. Op vakantie maakte dat dus ook niet uit.

Ikea verkoopt toch van die zijsteunen? Kunnen nooit duur zijn

8. Zag nu pas dat je bedhekjes hebt die je ook gewoon mee kunt nemen. Kende alleen die dingen die je dan vast moet monteren. Misschien dat dan maar proberen, hopelijk vind hij een eenpersoonsbed ook wat om in te slapen dan :)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste slaapt thuis nog in een ledikant maar op vakantie heeft ze dit voorjaar 2 x 2 weken in een gewoon bed geslapen. Het ging meer dan prima, ze kwam er niet zelf uit en is er ook niet uitgevallen. Viel me erg mee.

10. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

al maar een weekendje is zou ik hem gewoon bij jullie in bed leggen ff 2 kussens aan de zeikant dan kan die er ook niet uit rollen... het is maar voor 2 nachtjes dus...

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn slaapt dan gewoon in een 1 persoonsbed, valt er nooit uit...

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    bij prenatal verkopen ze verstelbare bedrekjes, die hebben wij ook bij het bed van onze dochet. Trouwens bij zommige parken zijn ze standaard aanwezig of te huur.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou hem gewoon in een groot bed leggen, eventueel met bedsteun (je hebt opvouwbare) of met een matras of deken of iets anders zachts ervoor.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bij Finn is het altijd goed gegaan, maar ik zag op Pinterest een leuke/handige tip.

Weet je die soort schuimrubberen slangen die je kan gebruiken met zwemmen. Ongeveer net zo lang als een bed. Ze drijven en je kan er dan op zitten.

Ik zag dus als tip dat mensen die onder het hoeslaken deden als soort van 'hekje'.

Goedkoper dan een hekje die je daarna toch niet meer gebruikt.

Deel Deze Pagina