prachtig rood bruin haar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emma73, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

@sandana: dankjewel voor de uitleg. Niet dat ik er persoonlijk iets aan heb, maar moeilijke-dingen-voor-dummies is altijd fijn. ;) Wist niet dat het zo werkte, met 2 allelen.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ fafa
    Alsjeblieft. Erfelijkheid vind ik echt reuze interessant.... raar dat ik daar niets mee heb gedaan qua beroepskeuze eigenlijk.
    Vanwege de vele kleurschakeringen bruin en blond zullen er nog wel meer allelen belangrijk zijn, maar die weet ik niet.

3. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    #23 Emma73, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    Zou ook dolgraag mijn zoon zijn haarkleur hebben.

eigenlijk reageert iedereen zo leuk. Vooral toen hij net geboren was.
    Elke keer als er een nieuwe dokter of verpleegster binnen kwam was het weer , wat een prachtige bos met mooi haar.

Het is inderdaad zo hoe vaak heeft een kindje met rood haar een bos met haar als ze geboren worden.

Hoop dat de genen bij een eventueel volgend kindje ook de rode haartjes doorgeven.

Oh en mijn en haar vriend zijn midden dertig en willen graag een kindje en ja ja mijn zus is rossig en haar schoonmoeder was vroeger rood:D

Mijn zwager is dus blond en mijn zus rossig. Ben benieuwd hoe dat dan weer is

Die zit al te hopen op een kindje met rood haar

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn oudste is nu 5 en een half zo'n beetje, en die vindt het ook niet altijd leuk. Vorig jaar was er nog een meisje met rood haar in haar klas, maar die zit nu in groep 3. Ik merk aan haar ook wel dat het feit dat ze bijzonder is vanwege haar rode haar, niet altijd leuk is voor haar.
    Er wordt door veel mensen wat van gezegd, en meestal positief, maar dat is ze soms gewoon helemaal spuugzat, en dan reageert ze in de trant van: Ik heb geen mooi haar, het is LE-LIJK!
    Ze komt nu natuurlijk ook steeds meer op een leeftijd waarop kinderen het vaak juist wel prettig vinden om niet al te zeer op te vallen, gewoon hetzelfde te zijn als iedereen, en dat is zij met haar rooie koppie duidelijk niet.
    Maar zal ook wel weer komen, dat ze het mooie ervan weer ziet, want het is echt prachtig! De blanke huid is idd niet erg fijn, die heb ik zelf ook. Altijd en overal insmeren, zodra de zon een beetje schijnt. Maar ach... alles went ;) Je plukt ook mij er op het strand zo uit, en dat is dan ook wel weer handig ;)

Deel Deze Pagina