Treinreis met dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door trotsemama12, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hallo dames,

mijn vader is naar Amsterdam verhuist en binnenkort jarig. Nou wil ik dus graag naar hem toe maar dat wordt dan wel met de trein. Volgens NS duurt de treinreis 2 uur en een kwartier, is dit te doen met een kindje van 16 maanden? Hij is wel eerder met de trein geweest en dat vond hij super leuk maar wel even een heel stuk korter. Hebben jullie misschien tips voor onderweg? Het is een heel ondernemend en bewegend mannetje dus stil zitten is niet echt zijn specialiteit zeg maar ;).
    Alvast bedankt!

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gewoon doen...
    Wat speelgoed mee en lekker laten lopen door de trein.
    Er is geen kind van 16 maand die 2 uur op zijn billen kan zitten.
    Dus gewoon doen en niet te druk erom maken van te voren...

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hahah nee dat snap ik, hoeft ie van mij ook nooit :) Ben benieuwd hoe het gaat, wie weet wordt ie wel gewoon super moe door het vroege opstaan en gaat ie lekker slapen (in mijn droomwereld natuurlijk)

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik ben laatst (noodgedwongen) ook voor het eerst met dochter van 9 maanden met de trein weggeweest. Ik moest van Gelderland naar Middelburg, 3x een uur in de trein, en vervolgens met de auto terug dus ik had de maxi cosi mee op het onderstel.

Elke keer vriendelijke mensen die even wilde helpen de kinderwagen in en uit de trein te tillen. De tweede trein heb ik haar in de maxi cosi gelegd met Dooky ervoor. En ik verwachtte het niet echt, maar ze is direct gaan slapen door het donker en denderen van de trein! Bij het omroepen van elk station oogjes open, en daarna weer dicht. De eerste en derde trein had ik haar op schoot, en toen ik haar zat was waren we er ook gelukkig :)

Het viel me erg mee!
    Slaapt jouw zoontje ook nog in de wandelwagen? Dat hij daar een slaapje in kan doen?

Ik zou er niet teveel tegenop zien en zeker er niet voor laten! Lekker laten rondlopen inderdaad en samen naar buiten kijken.

5. Linana

Linana Niet meer actief

Met een kind van 16 maanden hebben wij een treinreis van 3 uur gehad, gevolgd door een vliegreis van 12 uur. Ging prima!
    Genoeg vermaak, eten en drinken meenemen en het komt vast goed.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Woow nou maak ik me niet meer druk!
    De vorige keer (was een half uur/drie kwartier) had ik ook nijntje koekjes mee genomen en als ie vervelend werd werkte dat perfect.

En voor de reactie hiervoor, hij slaapt heel sporadisch in de buggy. Dan moet ie wel heel moe zijn, vaak wil zoonlief niks missen.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Het komt vast goed

boekjes mee.
    Autootjes waren hier erg in trek met die leeftijd. Lekker middin in het gang pad lekker mee laten spelen
    heen en weer laten lopen/kruipen
    Ontbijten in de trein
    drinken en fruit ect mee

voor je het weet ben je er :-D

Veel plezier

8. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Wat je ook nog zou kunnen doen is evt een station op de helft uitzoeken en daar evt gaan lunchen of een koffietje doen als het niet gaat. Dan kun je altijd even eruit!

9. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik moet wel een overstap maken maar ik weet zo even niet hoeveel tijd ik tussen door heb, als ik genoeg tijd heb zou ik idd even een stukje met m kunnen wandelen of zo.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben afgelopen december een vliegreis van 5kwartier gehad gevolgd door een treinreis van 2uur (heenreis, terug was het andersom).

Op heenreis zat kleine meid in de draagzak, ging prima en op vliegveld viel ze in draagzak in slaap. Op de terugreis had ik haar in de buggy en toen sliep ze ook in vliegtuig op schoot in slaap.

Gewoon wat entertainment mee: boekjes, speelgoed, missch wat kleine nieuwe cadeautjes en steeds wat uit laten pakken. Wat drinken en wat lekkers. Tijdens de tweede vlucht van onze zoon (13maanden) die was moeilijker met slapen (ennwe vlogen precies innslaaptijd) , had ik twed mandarijnen en een banaan mee en tegen de tijd dat we die gepeld en geschild hadden gingen we al landen (5kwartier vliegen) Ik liet hem pellen en schil van de banaan proberen te halen.

Komt vast helemaal goed, mama maakt zich drukker dan je kindje :) Er is zoveel te zien onderweg dat hij vast helemaal onder de indruk is :) veel plezier!

Deel Deze Pagina