bloedgroep o negatief en geen prik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bby3, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    Ik las net dat je met bloedgroep o negatief dus altijd een of2 prikken moet hebben met 30 weken.
    Is dat altijd zo? of niet in alle gevallen?
    Bij mij was het ook o negatief en ik hoefde geen prik,klopt dit dan wel?

2. Hannekje

Hannekje Lid

26 jun 2012
    52
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf!!
    Veenendaal
    Hoi,

Ik heb ook o negatief en bij mij word met 27 weken bloedgeprikt dan kunnen ze zien welke bloedgroep de baby heeft en als die positief is krijg je een prik maar i begreep als de baby ook negatief heeft krijg je geen prik....maar dat is wantij begreep

3. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    klopt! ik heb a negatief, kleine heeft positief. dus ik moest wel een spuit en na mij bevalling nog een. als die van jou negatief heeft klopt het dan je niet hoefde!

4. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    bedankt voor je reactie, ik heb met 27weken ook bloed laten prikken. maar ze hebben het daarna niet meer over een prik gehad.
    heb de laatste keren ook elke x een andere als ik langs moet komen en die weten dan weer niet wat er is gezegt of afsproken.
    ik zal het donderdag nog eens navragen.
    hoop dat ik hem niet hoef want anders is dat te laat

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb 2 weken geleden bloed moeten prikken, werd volgende dag al gebeld dat ik eind van deze week moet langskomen, om prik te komen halen.

Ik heb ook o negatief, dus ons meisje heeft positief.

Als je niks hoort, lijkt mij dat je geen prik hoeft te halen. Want die prik heb je rond je 30ste week nodig. Daar zit jij al overheen.

6. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik heb 0 negatief en werd met 27 weken bloed afgenomen en na 1 week werd ik gebeld dat ons meisje ook negatief is en ik dus geen prik hoef gelukkig.

7. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Oohhh dat is dus nieuw. 3 jaar geleden was ik zwanger van onze dochter en toen kreeg ik gewoon rond 27 wkn de prik omdat ik O-negatief ben, zonder dat er bloed geprikt werd. Na de bevalling heb ik weer 1 gekregen blijkbaar omdat ons meisje dus een positieve bloedgroep heeft.
    Maar ik begrijp nu dus dat er bloed geprikt wordt om het te bepalen, en je dus niet zomaar meer een prik krijgt.

8. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Sinds dit jaar is het veranderd. Ik ben ook o-neg, dus ik ben twee keer door het riedeltje gegaan.
    Bij mijn dochter (die nu 3 is) werd er sowieso bloed geprikt om mijn bloedgroep te dubbelchecken, en toen kreeg ik met 30 weken zo'n antistoffenspuit. Achteraf voor niks, want dochterlief heeft ook negatief bloed.
    Maar nu werkt het dus anders en kan het zijn dat je maar één prik krijgt, alleen om bloed te prikken. Met 27 weken prikken ze dan bloed en daaruit kunnen ze navelstrengbloed filteren, om te kijken wat de bloedgroep van het baby'tje is.
    Ook dit baby'tje heeft negatief bloed, dus ik hoefde met 30 weken GEEN antistoffenprik.
    Dus ik hoefde inderdaad nu ook maar één prik. Dus als jij ook maar één prik hoeft, betekent dat dat je kindje dezelfde bloedgroep heeft als jij, en dat er dus geen risico is dat jij of je babytje antistoffen gaat aanmaken.

Wel heb ik nog een kit meegekregen met een bloedbuisje, zodat er meteen na de bevalling nog even voor de dubbelcheck bloed geprikt wordt bij het baby'tje. Maar dat is puur voor de extra zekerheid.

Haha, ik lees nu pas je laatste berichtje, maar nu kan er geen twijfel meer over bestaan dat je het snapt :D

9. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Klopt helemaal! Dit is ook de eerste keer dat ik geprikt werd. Met mijn andere kids kreeg ik standaart een prik rond de 30 weken geloof ik. En dan na de bevalling werd er bloed afgenomen van de navelstreng, dit was toen voor het kijken naar de bloedgroep van het kindje. En kreeg je zonodig binnen 36u een injectie.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ligt het niet ook aan de bloedgroep van je partner? Want als die ook negatief is, dan wordt de baby nooit niet positief. negatief x negatief = negatief.

11. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Daarom ook eerste intake gesprek bij VK, om gegevens na te lopen, ook die van je partner. Als blijkt dat je partner positief heeft, wordt je hierop sowieso geprikt, want het kindje kan dus bloedgroep van jouw partner hebben. En aangezien bloedgroep negatief relatief minder voorkomt als positief, is de kans groter dat jouw kindje dus de bloedgroep van papa heeft.

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Exact!

13. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Mijn beide ouders hebben positief en ik heb o negatief, maar die bloedgroep zit wel in de familie.

Deel Deze Pagina