minder leven consult.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LieveMama28, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Hi meiden.

Ik ben momenteel 30.4 weken zwanger.
    Ons ventje is erg druk. Ik voel hem echt bijna elk half uur wel. Flinke trappen, harde buiken en uitwendig vaak een vuistje enz.

Sinds vanochtend helemaal niks. Om 13.30 verloskundige gebeld en ik mocht langs komen voor consult. Alles klonk goed maar voor de zekerheid toch door naar ziekenhuis voor ecg.
    Daar uur gelegen en ook daar alles goed.
    Toch blijft het niet goed voelen voor mij, terwijl ik toch echt gezien heb dat alles het doet.
    Kennen julllie dit?
    Vind het zo raar..... van alles naar niks, tot heel weinig.

Liefs annemarie

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hey Annemarie,

Wat vervelend! Hebben ze geen echo gedaan? Ik ben zelf 28 weken zwanger en ben ook vorige week geweest ivm minder leven. Kindje was in stuitligging gedraaid vandaar dat ik hem minder voelde, hij was gedraaid en dat heeft waarschijnlijk ervoor gezorgd dat de kleine wat rustiger is. Stuitligging zorgde ervoor dat ik hem minder voelde... 2 dagen CTG-scan gehad en alles was prima :)! Ik zou me niet teveel zorgen maken nu je de CTG hebt gehad

3. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik voel onze kleine meid sinds gisterochtend ook ineens veel minder! Volgens mijn man was dit bij de vorige ook zo, dus ik probeer me er niet al te druk om te maken. Maar herken je onzekerheid dus zeker.

Maar inderdaad als je een CTG hebt gehad is het vast gewooon goed met jullie kleintje. Net als met die van ons ;).

Maar die onzekerheden en wel of niet voelen... pfff het houdt ons lekker bezig!

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    kindje krijgt natuurlijk ook minder ruimte in je buik he! Daardoor kun je hem ook minder voelen, herken dat wel, de trappen en duwtjes werden zwakker naar mate de zwangerschap vorderde!

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dat wou ik ook net zeggen.
    Maar als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen. Liever een keer te veel dan een keer te weinig. Daar zijn ze tenslotte óók voor, om je gerust te stellen.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het is normaal dat bij jouw termijn je minder gaat voelen. Vk's hanteren een minimum van 10 bewegingen per dag geloof ik, moet je even navragen. Je baby krijgt minder ruimte en kan steeds minder kanten op. Je bent goed nagekeken en als de ctg niet goed was geweest hadden ze je echt wel laten gaan. Maar blijf je je zorgen maken kun je altijd nog eens bellen.

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja precies! De gyn zei dat als ik het kindje voelde een kruisje moest zetten en er dan minimaal 8 moest hebben. Als je dan echt bewust oplet blijk je het kindje toch meer te voelen als dat je denkt. Mij stelt het iig elke dag weer gerust.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik had dat ook, maar probeerde toch om alle bewegingen bij te houden en uitendelijk viel het dan mee..! ik vond het op het moment van de ctg en de echo wel geruststellend dat het gewoon goed was, maarja, als je thuis bent is die zekerheid een heel eind weg ;)

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Bij mij wisselt het ook per dag heel erg hoor, zal wel net zijn hoe ze ligt. Laatst voelde ik haar heel veel toen ik 's avonds in bed lag en de ochtend erna ook, maar de dagen die er op volgden weer minder.
    En ze worden ook steeds groter en hebben minder ruimte in de buik, dus het bewegen zal ook wel afnemen.

Deel Deze Pagina