Hoi, Als ze een echo maken kunnen ze de zwangerschapsduur op verschillende manieren meten weet ik nu.De eerste keer hebben ze bij mij de totale lengte gemeten.Het kwam toen op 7+1 wk.Dit was bij een echoscopiebureau.De 2e keer bij de VK zei meette van kruin tot bibs en kwam op 9+4 wk.De laatste keer bij echoscopie totale lengte hoofd tot voetjes kwam op 10+4 wk.Toen ik zei dat dat niet klopte met hoever ik dacht te zijn namelijk 10+6 heeft hij de hoofdomtrek gemeten.Toen kwam hij op 11+2 wk.En de man vertelde erbij dat het meten van de hoofdomtrek het nauwkeurigst is.Hebben jullie hier ervaring mee? Ik vind het best lastig waar ik nu vanuit moet gaan.Je zou denken wat maken die paar daagjes nou uit maar jah,volgens de ene meting heb ik nu de 12 weken bereikt en volgens de 2e bereik ik die pas a.s. Zaterdag . Sorry is toch weer een langer verhaal geworden als de bedoeling was.
Bij onze dochter is de datum wel 3x bijgesteld. Van 8 juni verhuisde ze naar 3 juni en toen naar 1 juni. Nu is er ook nog sprake van vervroegd inleiden en praat men over ergens in de tweede week van mei. Laatste meting was idd van het hoofdje.
Hoi hoi.... Heel herkenbaar hoor....bij mijn eerste 3 echo's liep ik op de dag af op schema (volgens eigen berekening ook....zie banner die heb ik aangehouden) Alleen bij de 12 en de 15 weken echo liep ik ongeveer 2 dagen voor... Bij de laatste echo heb ik een foto meegekregen van de meting die zal ik even plaatsen...daar zie je op dat het hoofdomtrekje, buikomtrekje en lengte van de beentjes alledrie verschillende leeftijden aangeven...maar bij die echo werd de omtrek van het hoofdje aangehouden. Zelf houd ik gewoon de oorspronkelijke datum aan.
Bij mij zijn de uitgerekende datums ook al 3 keer verwisseld. Vind het knap irritant moet ik zeggen, want ik weet zeker (tja..) dat ik langer zwanger ben dan waar de VK nu van uit gaat (meer als een week korter zelfs) Denk dat ik de volgende keer maar eens even ga vragen of er nog een keer naar gekeken kan worden, en dat ze dan de hoofdomtrek gaan meten.
Heb het toevallig hier ook gehad.. Van kop tot kruin kwam ze 4 dagen korter uit als op mijn banner. De hoofdomtrek gaf een week langer aan als op mijn banner. Laat het dan zelf maar zo staan.