Moeite met inwendige echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mona1984, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona1984

Mona1984 Nieuw lid

14 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik was eens benieuwd. Ik heb afgelopen week mijn eerste echo gehad, 8 weken, en kreeg een inwendige echo.
    het deed absoluut niet pijn, maar ik heb er zo ontzettend veel moeite mee.
    Ik heb alsmaar in mijn hoofd hangen dat er zomaar een vreemde met spullen in de buurt zat waar het niet hoort. En dat het nu geen "ingang" meer is maar een "uitgang".
    Hebben hier meer vrouwen moeite mee?
    Ik vind het erg, want mijn vriend mag me nu gewoon niet aanraken. Terwijl dat ik weet dat het voor iets goed was, krijg ik het niet omgezet in mijn hoofd.

Iemand tips voor me of kan iemand zich hier in herkennen?

2. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hoi Mona,

Ik vond de 1e keer zo'n echo ook wel vreemd, was er ook totaal niet op voorbereid. Ik had er niet zo heel veel moeite mee. Je hebt de echo gehad omdat je 8 wk bent. Wanneer heb je de volgende echo ... met 12 wk? Dan krijg je in ieder geval een 'gewone' echo. En voor nu, probeer in ieder geval steeds te bedenken dat het voor het goede doel was, zoals je zelf al zegt. Sterkte.

3. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ik herken me er niet in, maar misschien komt dat omdat ik al bekend was met de inwendige echo. Ik heb er denk ik een stuk of 50 gehad haha ( ben met tussenkomst van het ziekenhuis zwanger geworden ). Ik heb er zelf ook niet zoveel moeite mee. Het is inderdaad voor een goed doel. Je zegt dat je er moeite mee hebt dat er spullen in de buurt komen die er niet "horen". Maar op dat moment horen die spullen daar toch juist wel? Want alleen op die manier kon er gekeken worden naar je kindje! Ik zou als ik jou was proberen het wat minder als iets "seksueels" te zien ( aangezien je vriend je niet meer mag aanraken ).

Kan me voorstellen dat het heel vervelend is. Sterkte!

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik zou het zeker met je arts overleggen als je er zoveel moeite mee hebt, dan kan er rekening mee gehouden worden bij volgende echo's.

Ik was erg zenuwachtig voor de eerste inwendige echo.. maar dat is al ruim een jaar geleden en sindsdien heb ik er tientallen gehad.. dus toen we voor de echt echo met een baby gingen was er niets meer engs aan. Maar ja, je moet ineens met de billen bloot voor een vreemde. Ik hield me maar vast aan de gedachte dat het voor die mensen routine werk is, ze kijken niet eens naar je.

5. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey, de eerste keer dat ik een inwendige echo kreeg was gewoon voor een gynaecologisch onderzoek, jaarlijkse controle. Niet dat ik er zoveel moeite mee had, was meer het idee dat er een vreemde persoon aan mijn lichaam zat, aan het 'intiemste' dan nog dat ik niet zo leuk vond, maar eigenlijk heb ik mij daar snel over gezet.

Ik hoop voor jou dat je snel die knop in je hoofd kan omdraaien en dat je het anders gaat bekijken.

Succes!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    De eerste keer dat ik een inwendige echo kreeg (was toen nog niet zwanger) vond ik dat ook best eng, gelukkig was het een vrouw, dat scheelde voor mij wel!
    Maar van te voren had ik een inwendig onderzoek waarbij ze met de hand gingen voelen hoe alles aanvoelde zeg maar en dat was wel een man en dat vond ik best onprettig!

Later heb ik nog meer inwendige onderzoeken gehad en inwendige echo's en eigenlijk weinig moeite mee gehad! Toen ik uiteindelijk ook nog eens een curretage moest ondergaan (vorige zwangerschap is mis gegaan en kwam niet vanzelf op gang) en er 5 man op de operatie kamer stond had ik zoiets van: Ach het moet!! Al spookte het wel even door mijn hoofd: "Nou lijkt het net of ik een kijkdoos heb" ;)
    Later die week moest ik nog een keer een curretage ondergaan en toen had ik er al minder moeite mee!!

Goed het is misschien niet prettig maar als je gaat bevallen dan staan er ook mensen te kijken en moeten ze je ook inwendig onderzoeken etc.....

7. Mona1984

Mona1984 Nieuw lid

14 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

dank jullie wel voor je reacties.
    Virginie, zoals jij het uitlegt, zo bedoel ik het inderdaad. Ik zag het niet als iets seksueels, helemaal niet zelfs, maar inderdaad iemand, en vreemde, die daar aan het intiemste deel van je lichaam moet zitten. Ik bedoel, er zijn maar heel erg weinig mensen voor wie ik mijn broek uit doe.
    Ik ben blij met jullie reacties en ik moet zeggen dat ik ook heel erg blij ben met mijn vriend. hij heeft ontzettend veel begrip, want hij had al snel in de gaten dat het een echte drempel voor me was.
    De volgende echo is met 12 weken, ik ga er gewoon van uit dat die echo gewoon netjes uitwendig gedaan kan worden.
    Mijn klik begint nu te draaien gelukkig.
    Ik kan me wel voor mijn hoofd stoten dat ik er zo veel moeite mee heb, maar ja ik werk er maar aan zullen we zeggen. En dankzij mijn vriend mag ik het op mijn eigen tempo doen :)

8. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Goed om te horen meid! Succes verder en geniet van je zwangerschap!

9. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Fijn dat je het een beetje los kan laten en dat je vriend zo lief is. Veel succus met je zwangerschap .... geniet ervan!

10. lady1978

lady1978 Lid

14 jun 2009
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik heb hetzelfde gehad met het uitstrijkje... dat heeft echt even een week (of 2) geduurd voordat ik het genoeg was "vergeten".

het sterkt me wel hier te lezen dat het blijkbaar went dat er iemand daar onderaan bezig is :D

11. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik heb 3 weken geleden ook mijn eerste
    inwendige echo gehad en had er totaal
    geen moeite mee aangezien deze mensen
    dit dagelijks doen en echt niet geinteresseerd
    zijn in onze muts. :)
    Seks vind ik nu wel minder fijn maar
    je moet dat wel blijven doen om je
    vagina in "conditie" te houden voor
    de bevalling. Dat zei mijn VK in ieder geval.
    Succes ermee!

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niet gek hoor, ik denk dat heel veel mensen een behoorlijke drempel over moeten!!
    Ik ken iemand die echo's dagelijks als werk doet en zij zegt ook dat ze er dus echt niet naar kijken enzo, ze staan er bijna niet bij stil als je dat zo'n 30 keer per dag doet, jaar in jaar uit. Waar ze meer bij stil staan is jou proberen op je gemak te stellen, dus geef het gewoon ook aan.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik zou je er maar overheen proberen te zetten want als je straks gaat bevallen dan kijken er nog veel meer mensen in je opening. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je misschien gehecht moet worden.

14. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden

Huh? Dat heb ik nou nog nooit gehoord! Is dat echt zo? En hoe werkt dat dan precies? Ik weet natuurlijk wel hoe seks werkt haha, maar wat wordt er dan precies in conditie gehouden? Ik heb mijn vlos hier nog niet over gehoord.

Groetjes!

15. Mona1984

Mona1984 Nieuw lid

14 dec 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou inderdad wel fijn om te horen dat het makkelijker wordt naarmate het vaker gedaan wordt.

Ik ga daar nog even niet aan denken Chebu, ik geniet eerst van de zwangerschap en laat wel op me af komen wat er tegen die tijd gebeurt.

het is trouwens wel een opluchting om te weten dat ik niet de enige ben die het moeilijk vindt.

16. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ze zei dat de spieren van de vagina wel bezig moeten blijven.
    Gewoon soms of regelmatig seks.
    Die spieren heb je ook nodig voor de bevalling en dan zou het misschien makkelijker kunnen gaan.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Herkenbaar in mijn eerste zwangerschap. Ik vond het ook maar raar en seks had ik ook helemaal geen zin meer in.

Nu vind ik dat gelukkig allemaal niet meer zo. Ook seks is prima.

Maar ik kan me voorstellen dat je je onprettig hebt gevoeld.

Deel Deze Pagina