Esthetisch gezien vind ik zoals de meesten een strak lichaam en gladde, egale huid het mooist. Dat gezegd hebbende, vind ik deze foto's ook heel mooi. Er spreekt trots uit, liefde en zelfvertrouwen. Het op de wereld brengen van kinderen is gewoon ook een hele prestatie. Voor de een meer dan voor de ander, maar het kost ons allen echt heel veel kracht om zaken op te vangen (pijn, misselijkheid, angst in meer of mindere mate, psychisch uit evenwicht raken en alle andere psychische zaken die op je af komen, en dan naderhand er lichamelijk-visueel en/of lichamelijk in het algemeen meestal minder goed uit komen). Daarnaast vind ik de weergave van de werkelijkheid prettig en fijn. Als je sommigen mag geloven in de media, maakt het niet uit of je 1 of 5 kinderen op de wereld zet, tegelijk of 1 voor 1, na 3 maanden ben je weer strak getraind en zie je er niks meer van. Dan heb ik het niet alleen over onze 'Doutzen' na 3 maanden, maar zeker ook over dertigers als Jennifer Lopez, Mariah Carey en Julia Roberts. Ok, hun tweeling was naar alle waarschijnlijkheid kleiner dan die van mij, maar een tweelingzwangerschap laat op die leeftijd gewoon serieuze sporen achter! Kan niet anders. Jammer dat dat niet meer erkend en bespreekbaar kan zijn. De slanke meid met zwart broekje die striae heeft, maar geen flubberbuik, vind ik esthetisch gezien trouwens gewoon ook echt mooi. Genoeg vrouwen die nog niet zwanger geweest zijn, die daar 'een moord voor zouden doen'. Voor de dames die ongewenst kinderloos zijn: ik wens jullie snel een zwangerschap, kindje (en bijpassend lichaam ) toe!
Ow ik vind het echt vreselijk als ik er zo uit kom te zien en zou zeker niet op de foto gaan zo, nee sorry.. maar dat is mijn mening.. Ik vind het ook smerig om het van een ander te zien.. Het idee erachter is mooi.. dat wel..
Smerig?? Voor jou te hopen dat je geen 10 ponder krijgt die zich pas met 42 weken aandient en je huid uitrekt als een luipaard Leuk is anders, maar er zijn ergere dingen in de wereld...
Nou, fijn vooruitzicht voor jezelf als je straks nog 60 jaar tegen je eigen luipaardvelletje aan mag kijken... Smerig? Jeetje, onder welke steen leef jij? Oja, als je ze nu niet hebt, en met 40 weken nog niet, zegt dat nog steeds niks, ze kunnen er zelfs tijdens de bevalling alsnog inspringen... Ontopic, ik vind de foto's prachtig, vooral de sfeer die ze uitstralen!
Ik zeg toch niet dat ik het niet heb? Ik ga er vanuit dat ik het wel krijg ja, en dan ga ik dus ook niet meer op de foto.. Ja ik vind het smerig, dat mag ik toch vinden ?
Maar wat is er smerig aan dan? Tis toch geen hondenpoep op je buik?! Dat je het niet mooi vind oké maar smerig :S
Ik vind het allemaal prachtige foto's.. Vrouwen moeten een nadenken dat ze niet altijd 18 blijven.. Huid raakt elasticiteit kwijt., dat hoort er bij!
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de elasticiteit. Maar misschien moeten we er juist minder over nadenken en mannen over zichzelf -ja, die worden even 'lelijk' oud, misschien met wat minder striae- wat meer
Ik heb 5 kinderen gedragen en gebaard in 9 jaar tijd. Daar ben ik trots op. Ik ben gelukkig helemaal in vorm gebleven, alleen de huid van mijn buik niet... Die heeft het zwaar te verduren gehad. En daar baal ik heel erg van. Ik zie dat totaal los van mijn 5 kinderen, ik geef ze er ook absoluut niet de schuld van. Maar ik kan er echt niet blij mee zijn....!! Ik hou niet minder van mijn kinderen hoor, maar die straie vindt ik vreselijk! De foto's vindt ik op zich wel mooi.
Tja smerig, tis en blijft een uitgelubberde buik en dat vind ik gewoon lelijk.. mooi hoor dat er een kindje in heeft gezeten, maar laatst trok iemand zijn shirtje omhoog en daarbij ook het lapje huid, getsie!
Je krijgt het voor niets erbij. Maar mooi. Nee. Gelukkig heb ik er zelf geen last van. krijg wel eens de opmerking vind het jammer dat je niet eens kunt zien dat je een kind heb gehad. Of je bent nu moeder het is niet erg als je een "moeder" lichaam hebt. Nou sorry daar pas ik voor. Ik hou van een strak mooi lichaam. Train er hard voor. Heb het bewijs naast me lopen vind ik genoeg
Vind het eigenlijk best triest dat er mensen zijn die het absoluut niet kunnen waarderen. Zelfs smerig vinden. Jammer weer. Alsof vrouwen met striemen en een "flapje" minder zijn.. Ik denk dat 99% er voor past. Ook mensen die stevig hebben getraind. Maar toch, je ontkomt er niet aan. Het overkomt je. En ik ga mijn flapje dus echt niet bedekken omdat een ander er niet naar kan kijken. Je kan ook té hard in je mening zijn..
Je hebt nu een aantal reacties gegeven en we weten nu wel hoe smerig je het vind, oke? Het is ongepast en respectloos wat je aan het doen bent tegenover andere vrouwen. Dit hele project draait erom dat een vrouw trots mag zijn op haar lichaam nadat ze kinderen heeft gehad, hoe het er ook uit ziet erna.
LOL!! striae smerig?? Wacht maar tot je bevallen gaat. Dat is pas "smerig". Ik vind het ook niet mooi, heb het ook en ben er niet blij mee. Maar dat is het dan ook. Niet meer en niet minder.
Nou ik vind best dat je je mening mag geven.. en a beautiful body vind ik het gewoon niet, en ik geloof meerdere met mij.. En dan heb ik het ook over mezelf, 99 % kans dat het mij ook over komt..