Prakje eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Sarah84, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mijn zoon heeft vanaf het begin geen gepureerd eten gekregen. Dit wilde hij gewoon niet. Hij kreeg dus vanaf een maand of 7 alles gewoon in stukjes.

De laatste tijd at hij slechter en kwam ik erachter dat hij veel dingen beter eet als het geprakt is. Ik prak zelf haast niets, echt alleen stamppotten. Ik had er dus niet aan gedacht dat hij, net als mijn man, graag alles door elkaar wilde gooien.

Maar dit maakt toch niet uit? Het is toch goed dat hij het wel wil eten nu, maar liever net als zijn vader, in een prakje?

2. adi

adi Niet meer actief

Hij is ruim 2, dus inmiddels wel gewend om 'gewoon' te eten neem ik aan?

Het kan ook een fase zijn. Heb je gekeken of er geen kies aan komt? Bij sommige kiezen is het voor kindjes heel lastig om te kouwen.

Ik zou er niet moeilijk over doen, en geen aandacht aan besteden. Misschien is het over een week weer over. laat hem wel zelf met zijn bestek eten en zijn bord inrichten zoals hij dat wil. Hier hebben ze ook weken dat ze stampot veel beter eten dan andere dingen, nou prima.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Prima toch? Geprakt eten is toch ook eten? ;) Ik eet mijn aardappelen met bijv. bloemkool of doperwten standaard geprakt. En ben een goede eter hoor.

Mijn jongste krijgt vanaf het begin avondeten in stukken maar eet ook veel beter als hij geprakt krijgt. Omdat het rapley'en nog steeds niet heel vlot verloopt (behalve inmiddels met fruit) en hij nog steeds erg veel flesvoeding krijgt (740cc op een dag), prak ik nu het eten wat nog over is (mits dat mogelijk is) en dat geef ik hem dan dus zo.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze zowel prakjes als alles los (wij prakken zelf ook vaak wel) en dit eet ze zelf met een vorkje of met de handjes.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Adi...hij heeft al zijn kiezen al...dus dat zal het niet zijn. Het is meer dat hij sinds een poos geen hele stukken meer wil. Brocolli bijvoorbeeld. Hij gruwelt ervan als het een stukje is, maar in een prakje eet ie zo zijn bord leeg!

Ik laat het maar idd. Hij eet zo goed...beter goed eten dan niets!
    Ik snapte het zelf alleen niet omdat ik prakken zelf zo vies vind! Hahaha! Maar mijn man dus andersom! ;)

6. tulip

tulip Niet meer actief

het feit dat hij eerst wel stukken at, zou voor mij de reden zijn om er maar niet moeilijk over te doen. Hij kan het dus wel, maar wil het niet. Gelukkig, je zoontje is een gezonde peuter;) Het is gewoon een fase.
    Hier hetzelfde met brood, de ene week wil ze de boterham 1 keer doorgesneden en de andere week in stukjes met een vork (zoals op het kdv)

Deel Deze Pagina