Wat voor pastagerecht bij 7,5 maand?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamaeva, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op het CB vertelde ze me dat mijn dochter nu ook pasta mag naast de rijst en aardappels.
    Wat voor pastagerechten geven jullie dan? Gewoon met gekookte groente en vlees/vis en dan gepureerd? Ik pureer alles nog.
    Neem aan dat ze geen saus mag hebben..
    Wat vinden jullie kinderen lekker met pasta?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kreeg ze denk ik met 8 maanden pasta en dan gewoon met groente. Was ideaal als ik even snel moest, beetje penne en diepvriesgroente (biologische mix ah) en klaar.
    Iets later rijst en als wij dat ook aten. Met paprika, courgette, komkommer e.d. en vanaf 10 maanden ook af en toe kip.
    Maar hier nooit gepureerd.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

pasta met tonijn en cheddar! Vinden ze allebei nog steeds helemaal geweldig.
    of gewoon een saus met groenten (of met een klein beetje gehakt).. een vissaus met kabeljauw. Er kan van alles! ZOlang het maar niet uit een pakje komt.. (dat is toch eigenlijk niet erg lekker)

Pureren hebben we hier allen de eerste 2-3 weken gedaan maar niet met pasta hoor. Gewoon wat kleiner maken als het nodig was.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik gaf vrij vlot volkorenpenne, rond 7 maanden, tomatensaus na 8 maanden. Tomaat is licht allergeen. Gehakt gaf ik pas na 10 maanden.

Ik gaf bijvoeding in grove stukken. Penne met geroerbakte paprika, courgette en venkel bijv.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Pasta vooral wat zachter koken, baby´s houden meestal niet van al dente.
    Ik zou korte stukjes nemen (elleboogjes macaroni, of penne, of die strikjes) die ze goed met de handjes kunnen pakken. Als je met een lepeltje wilt voeren moet je nog kleinere hebben (elleboogjes kunnen wel, of kleingesneden spaghetti).
    Je kunt het ook hakken, dus niet helemaal fijnpureren, maar dat er nog wat stukjes inzitten. Vonden mijn kindjes erg lekker.

Met een beetje groente erbij, deed ik toen. Ik gaf ze op die leeftijd nog geen vlees. Courgette (kun je ook pureren zodat het een saus wordt), tomaat. Pompoen kan vast ook, maar heb ik nog nooit klaargemaakt.
    Ietsje later (maand of 9) maakte ik gewoon m'n eigen rode saus (gepelde tomaten, gehakt, champignon, groene kruiden). Met pasta, eventueel grof hakken. Ook supermakkelijk om porties in te vriezen.

6. adi

adi Niet meer actief

Goede tips hierboven. Ik zou gekookte pasta alleen niet pureren, dan krijg je volgens mij een soort droge plakkerige deeg.
    gewoon kleine gesneden spaghetti bijv, of kleine macaroni.

Of juist hele grote (penne) zodat ie het zelf kan eten.

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik gebruk vaak die kleine elleboog macaroni en in het begin dee dik bijv pompoen lekker zacht als soort van saus en dan wat courgette enz

Deel Deze Pagina