vanaf 10 mnd geen 'stamppotjes' meer?

Discussie in 'Voeding' gestart door bunchy, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Onze zoon is 10 maanden oud! Wij geven hem tot nu toe enkel gepureerd warm eten dat wij hem met een lepeltje voeren.
    Stamppotjes zeg maar, soms met pasta, soms met couscous, rijst of aardappel, de helft vd keren met vlees en altijd met groenten. Heel gevarieerd maar wel altijd in de vorm van stamppot dus alles door elkaar gehusseld (niet super fijn overigens maar wel met stamper). Hij eet alles behalve andijvie!

Nu is hij al 10 maanden en bedacht ik me dat hij misschien langzaamaan net als ons moet gaan eten dus stukje vlees, groente en aardappelen apart? of mogen we nog even op de oude voet doorgaan tot hij 1 jaar oud is ofzo? zo gemakkelijk hoe het nu gaat: grote porties invriezen en meneer eet ongeveer 180 gram per keer!

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn oudste zoon at ook graag alles zonder stukjes maar op n gegeven moment werd het toch wel tijd om grover en stukjes te eten , ik heb toen steeds een beetje van de prut vervangen door hetzelfde eten maar dan in stukjes en zo elke dag een beetje meer tot ie gewoon lekker met ons mee at zonder prutje :)

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    maar leg je de stukjes dan op bordje neer en laat je hem zelf met handjes eten? of doe je grovere stukjes op lepeltje zodat je het hem voert?

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben begonnen met de stukjes door t prutje te mengen maar je kan het natuurlijk ook op het bordje leggen , dus blokjes aardappel en kleine stukjes groente

5. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Mijn zoontje eet nu al een maand met ons mee aan tafel.
    Als wij dingen eten die hij nog niet mag,zoals patat, pizza o.i.d. haal ik een portie uit de vriezer en warm ik voor hem op. Dit is dan nog wel gestampt.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij al wel 9 tanden heeft en al goed kan kauwen. Ik kook nu ook zoutloos (ook handig voor papa en mama, want die zijn op dieet:D )

Van het pureren ben ik naar stampen gegaan, maar toen hij brood kreeg en dat ook goed weg kreeg, ben ik alles heel gaan geven.

6. fafje

fafje Niet meer actief

beide hier

hij eet wat wij eten...gebakken aardappeltjes, stukjes wortel en stukjes kipfilet ofzo...eet ie zelf..maar ik prik ook zo nu en dan wat aan een vorkje en voer het hem...

dingen als rijst gewoon op lepeltje...dus hapje rijst...en dan eet ie bijv zelf zn sperzieboontje tussendoor...hapje vis.. etc ...ligt eraan wat we eten, en hoe makkelijk hij het zelf kan eten..zoveel mogelijk eet ie zelf

Ik geef hem alleen "bestaande" stamppot...dus als wij zelf ook een stamppotje eten of nasi oid

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Onze dochter heeft nooit gepureerd/gestampt eten gehad. Eet vanaf het begin af aan met ons mee gewoon in stukken.
    Als jij het tijd vind dat te introduceren bij je kindje, kan dat gewoon.

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt laten wennen aan het mee-eten in stukjes. bij ons dochtertje zijn we hiermee vanaf 8 maanden begonnen. ze is nu bijna 9,5 maand en eet nu altijd alles mee, zowel fruit als avondeten.
    we geven vaak hapklare stukjes op een lepeltje, maar laten haar ook wel stukjes zelf pakken en in haar mond stoppen.
    En dat gaat prima terwijl ze nog geen enkele tand heeft :D

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik prak de aardappel wel grof en snijd de groente fijn en geef het met een lepel en dat gaat prima ( 10,5mnd) vlees geef ik in haar handjes en "kauwt" ze lekker op ze heeft geen enkele tand maar dat maakt niet uit.
    Ook het brood geef ik met korst.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier altijd net als wij zelf, aardappels en groente met de vork geprakt en eet ze zelf keurig met de vork naar binnen, vanaf zon 14 maand.

Ze eet ook vaak iets los erbij, vlees, komkommer, worteltjes, erwtjes. En idd gebakken aardappels zoals fafje zei, mooi met het vorkje. Vind het prima zo, ze geniet en groeit wat wil je nog meer.

Deel Deze Pagina