Wat ze willen... Soms prakken ondat ze dat lekkerder vinden. Ik ben met sommige dingen ook een prakker. Verder maak ik tock vaak husseltjes voor ze. Dus ipv rijst, groente, vlees bv maak ik daar een husseltje van voor ze. Eten ze makkelijker.
Alleen spinazie, en die doe ik dan in koekjes vormen op de borden van de kinderen leggen. Eten ze lekker een hartje en een ster. Is ook de enigste groenten die ze graag eten. Zelf prak ik wel rode kool trouwens, lekker met je gehaktbal erdoor, net als vroeger bij opa en oma. Maar we eten niet vaak AGV
Vanaf ongeveer een jaar pureer ik niets meer. Voor de middelste van 1,5 snij ik nog wel dingen klein. Die van 2,5 snijdt zelf dingen klein, daar doe ik dus niets meer voor. Maar ik prak zelf ook m'n eten nooit.
Bedoel je zo'n drabje uit de vriezer? Niet! 😝 In mn studententijd werd het nog weleens gebruikt met champignons, ui en cashewnoten als pastasaus. Maar als ik dat nu wil, neem ik een zak verse spinazie en een potje creme fraiche. En stel dat ik ergens zou komen en spinazie a la creme met gekookte aardappels voor mn neus zou krijgen, zou ik blij zijn met stukjes droge aardappel als tegenwicht voor dat snot op mn vork.
Nee nooit geprakt. Als we een bepaalde groente waar ze liever aardappelen doorheen willen maak ik er een stamppotje van. (Wat natuurlijk uiteindelijk ook prakken is ). Zoals rode kool, andijvie, boerenkool etc. Voor de rest gewoon los en niet geprakt. Wel snijd ik het vlees (als we dat eten) wel eens in stukjes maar dat is meer omdat ik geen zin heb om uren aan tafel te zitten. Daar zijn ze niet zo handig in.
Dat klinkt heel creatief, maar ik zie het even niet voor me. Bedoel je dan gekookte aardappel met bladspinazie prakken en daar vormpjes van kneden?
Niet eten! Bah! Gewoon verse spinazie. Veel compacter 😉 Wij prakken niet behalve stamppot en mijn man maakt zijn aardappelen wel wat fijner zeg maar.
Aardappels en groente prak ik wel. Voor mezelf ook anders lust ik het eens. Ook als er mee eters zijn of ik ergens anders eet.
alle vormen van agv prak ik in stamppot want anders eet mn dochter sowieso niks en met een stamppot wilt het nog wel is voorkomen dat ze wel wat eet. Ik eet het zelf dan ook in stamppot vorm. we eten sowieso vaak door elkaar eten waar alles bij elkaar is en niet apart op bord, dat is dan niet perse geprakt maar wel klein en alles door elkaar. het enige wat we apart eten is als we gebakken aardappels eten met groente
Alleen als we gekookte aardappelen eten. Die prak ik dan voor mezelf en de kinderen met een beetje jus of boter. Geen groenten er door, die altijd er apart naast. Dochter wilde eerst altijd de aardappelen in stukjes, maar wil de laatste tijd toch liever met jus er door. Gewoon stukken gekookte aardappel krijg ik zelf ook niet weg (behalve dan nieuwe aardappelen met een beetje boter en zout). Kinderen eten hier vrijwel alles. Snijden het wel voor ze, maar prakken verder niks. Stamppot zijn ze wel dol op hier.
Haha! Mijn opa noemt spinazie ala crème niet voor niets gemalen poppenstront. , maar snot op je vork is een goede tweede, die houden we erin!
Onze dochter zal waarschijnlijk al der eten gaan prakken aangezien iedereen in onze omgeving dit doet en wij dit van huis uit hebben meegekregen. Ik ken echt niemand die zijn eten niet prakt eigenlijk 😅 En qua spinazie, ik lust absoluut geen verse spinazie maar spinazie ala crème wel dus dat word hier regelmatig gegeten en uiteraard geprakt.
Prakkers! Doen jullie dat dan ook in een restaurant of alleen bij AGV thuis? (Voor jezelf dan he haha)
Ik prak regelmatig voor mezelf. Maar ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven gekookte aardappelen gegeten op restaurant.
Dochter heeft het ook nooit geprakt gegeten vanaf dat ze zelf kon aangeven wat ze wilde. Manlief en ik prakken ons eigen eten allebei wel haha
Nee vandaar m'n aanvulling doe je dat alleen met AGV? Ik heb namelijk een oom die alles prakt dus in een restaurant z'n vlees klein snijdt in stukjes en dan wat er verder nog ligt samen gaar vermengen. Dat vond ik altijd zo raar dus vandaar m'n vraag: prak je alles of alleen AGV?
Dan ben ik echt super benieuwd (oprecht!) uit welke omgeving je komt? Ik ken dan weer helemaal niemand die prakt. Ik kom uit het midden van het land uit een dorp met bijna 50.000 inwoners.