'Prakken' jullie het eten van de kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door puzzelstukje, 22 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Wat ze willen...

Soms prakken ondat ze dat lekkerder vinden. Ik ben met sommige dingen ook een prakker.

Verder maak ik tock vaak husseltjes voor ze.
    Dus ipv rijst, groente, vlees bv maak ik daar een husseltje van voor ze. Eten ze makkelijker.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Alleen spinazie, en die doe ik dan in koekjes vormen op de borden van de kinderen leggen. Eten ze lekker een hartje en een ster. Is ook de enigste groenten die ze graag eten. Zelf prak ik wel rode kool trouwens, lekker met je gehaktbal erdoor, net als vroeger bij opa en oma. Maar we eten niet vaak AGV

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vanaf ongeveer een jaar pureer ik niets meer. Voor de middelste van 1,5 snij ik nog wel dingen klein. Die van 2,5 snijdt zelf dingen klein, daar doe ik dus niets meer voor.

Maar ik prak zelf ook m'n eten nooit.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.676
    113
    Nee, hier vanaf 6 maanden niks meer geprakt. Stamppot uitgezonderd natuurlijk ;)

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    Bedoel je zo'n drabje uit de vriezer? Niet! 😝
    In mn studententijd werd het nog weleens gebruikt met champignons, ui en cashewnoten als pastasaus. Maar als ik dat nu wil, neem ik een zak verse spinazie en een potje creme fraiche.

En stel dat ik ergens zou komen en spinazie a la creme met gekookte aardappels voor mn neus zou krijgen, zou ik blij zijn met stukjes droge aardappel als tegenwicht voor dat snot op mn vork.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee nooit geprakt. Als we een bepaalde groente waar ze liever aardappelen doorheen willen maak ik er een stamppotje van. (Wat natuurlijk uiteindelijk ook prakken is ;) ). Zoals rode kool, andijvie, boerenkool etc.
    Voor de rest gewoon los en niet geprakt.
    Wel snijd ik het vlees (als we dat eten) wel eens in stukjes maar dat is meer omdat ik geen zin heb om uren aan tafel te zitten. Daar zijn ze niet zo handig in. :)

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dat klinkt heel creatief, maar ik zie het even niet voor me. Bedoel je dan gekookte aardappel met bladspinazie prakken en daar vormpjes van kneden?

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Niet eten! Bah! Gewoon verse spinazie. Veel compacter 😉

Wij prakken niet behalve stamppot en mijn man maakt zijn aardappelen wel wat fijner zeg maar.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nooit geprakt. In de babytijd wel eens een babyhapje gemaakt, maar in de peutertijd nooit meer.

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Aardappels en groente prak ik wel. Voor mezelf ook anders lust ik het eens. Ook als er mee eters zijn of ik ergens anders eet.

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    alle vormen van agv prak ik in stamppot want anders eet mn dochter sowieso niks en met een stamppot wilt het nog wel is voorkomen dat ze wel wat eet.

Ik eet het zelf dan ook in stamppot vorm.

we eten sowieso vaak door elkaar eten waar alles bij elkaar is en niet apart op bord, dat is dan niet perse geprakt maar wel klein en alles door elkaar.

het enige wat we apart eten is als we gebakken aardappels eten met groente

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Alleen als we gekookte aardappelen eten. Die prak ik dan voor mezelf en de kinderen met een beetje jus of boter. Geen groenten er door, die altijd er apart naast.

Dochter wilde eerst altijd de aardappelen in stukjes, maar wil de laatste tijd toch liever met jus er door. Gewoon stukken gekookte aardappel krijg ik zelf ook niet weg (behalve dan nieuwe aardappelen met een beetje boter en zout).

Kinderen eten hier vrijwel alles. Snijden het wel voor ze, maar prakken verder niks. Stamppot zijn ze wel dol op hier.

13. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Haha! Mijn opa noemt spinazie ala crème niet voor niets gemalen poppenstront. :D, maar snot op je vork is een goede tweede, die houden we erin!

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Onze dochter zal waarschijnlijk al der eten gaan prakken aangezien iedereen in onze omgeving dit doet en wij dit van huis uit hebben meegekregen.
    Ik ken echt niemand die zijn eten niet prakt eigenlijk 😅

En qua spinazie, ik lust absoluut geen verse spinazie maar spinazie ala crème wel dus dat word hier regelmatig gegeten en uiteraard geprakt.

15. Vrolijkheid

Prakkers! Doen jullie dat dan ook in een restaurant of alleen bij AGV thuis?

(Voor jezelf dan he haha)

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik prak regelmatig voor mezelf. Maar ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven gekookte aardappelen gegeten op restaurant.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik krijg geen aardappels in een restaurant hoor....:p

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dochter heeft het ook nooit geprakt gegeten vanaf dat ze zelf kon aangeven wat ze wilde.

Manlief en ik prakken ons eigen eten allebei wel haha

19. Vrolijkheid

Nee vandaar m'n aanvulling doe je dat alleen met AGV? Ik heb namelijk een oom die alles prakt dus in een restaurant z'n vlees klein snijdt in stukjes en dan wat er verder nog ligt samen gaar vermengen. Dat vond ik altijd zo raar dus vandaar m'n vraag: prak je alles of alleen AGV?

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dan ben ik echt super benieuwd (oprecht!) uit welke omgeving je komt? Ik ken dan weer helemaal niemand die prakt. Ik kom uit het midden van het land uit een dorp met bijna 50.000 inwoners.

Deel Deze Pagina