Dag dames, Ik geef mijn kleine meisje volledige bv, soms drinkt ze gekolfde melk uit een flesje maar 99% gewoon direct uit de borst. Nou vind ik dat ze steeds onrustiger begint te drinken, eerst was het alleen s avonds onrustig maar sinds een week ofzo zijn eigenlijk de meeste voedingen onrustig. Ze hapt dan telkens, neemt een slok en laat weer los, spartelt met armpjes en beentjes en begint op een gegeven moment echt boos te worden/schreeuwen. Als ik haar dan na een tijdje van de borst haal is ze weer rustig en ze lijkt dan ook niet heel hongerig, leg ik haar weer aan, weer hetzelfde verhaal... Het is erg vermoeiend op deze manier! En uit de fles heeft ze dit niet maar ik heb nou niet echt zin om telkens te gaan kolven.. Iemand een idee? Wat zijn allemaal redenen voor onrustig drinken? Ik denk niet dat ze spruw heeft, zie geen blaasjes oid in haar mond en aanleggen doet geen zeer. Ik heb wel een sterke tsr en ze verslikt zich dan ook vrij regelmatig en krijgt veel lucht binnen helaas. Pff nou het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat iemand hier iets op weet! Alvast bedankt!
Mijn dochter begon dat ook te doen rond die tijd.. Zeker na dat we ook een flesje gaven met gekolfde melk om te oefenen.. M'n collega ( lactatiekundige ) vertelde dat je melkstroom dan wat minder is.. En bij de fles is dat continu een grote hoeveelheid .. En inderdaad.. Ik merkte het als ik van borst ging verwisselen als ze zo onrustig werd..bij de nieuwe borst was de melk stroom weer heftig en dan was ze weer rustig.. .. Hoop dat het bij jouw dochter ook om die reden is
Als je een erg sterke Tsr hebt kan je ook de eerste melk in een doek laten lopen zodat ze zich niet verslikt. Wat ook wel wil helpen is in een andere houding voeden, bijvoorbeeld rechtop. Succes ermee!