Hoi meiden, Sinds een paar dagen heb ik wat meer harde buiken dan voorheen. Maar wat is normaal? Ik maak me niet druk, ze zijn niet pijnlijk, maar ben wel bang dat ik zometeen iets negeer wat mij laat weten dat er iets mis is, bijvoorbeeld... Vandaag heb ik er alweer 6 gehad en vind dit toch best veel. Dus ik vroeg me af, wat is normaal in de 21e week wbt harde buiken? Wanneer bel je de verloskundige? En kan het geen kwaad? Liefs Duchess.
Ik heb rond die periode ook wat harde buiken gehad en mijn verloskundige zei toen als het er niet meer dan 6 per uur worden hoef je je nog niet direct zorgen te maken. Het is wel een teken om het wat rustiger aan te doen en misschien even je urine laten controleren op een blaasontsteking. Groetjes,
Zolang ze geen pijn doen is het niets ernstigs, zolang ze niet super vaak komen. Ik zou wel lekker rustig aan doen. Harde buiken is toch een teken dat je het misschien wat rustiger moet doen?
Nóg rustiger, hahaha. Zit al de hele dag thuis ivm extreme bekkeninstabiliteit en doe dus al bijna niets. Rustiger aan dan wordt het bedrust en dat is weer niet goed voor mijn bekken. Maar ik merk wel, als ik smiddags even ga liggen dan wordt het weer minder. Is dan zitten voor de tv/achter laptop ook al teveel? Maargoed pijnlijk zijn ze niet en 6 in een uur dat halen we laaang niet, dus dan zal het wel mee vallen. Moet volgende week weer naar de verloskundige dus zal het dan ook aangeven.
Lees net dat rond deze periode je zonder reden harde buiken gaat krijgen. Later in de zwangerschap is het idd een teken dat je rustiger aan moet doen. Nu nog niets om me druk over te maken dus!
Meer dan rustig aan kun je niet doen toch? Ik zou niet weten wat een harde buik is, volgens mij geen last van Herken je ze als je ze wel hebt? Of kun je ze ongemerkt hebben?
Bij mij voel je dan ineens je buik heel hard worden net alsof er een ballon word opgeblazen in je buik. Vind het niet echt een fijn gevoel. Maar sommige hebben er idd helemaal geen last van ik zou zeggen wees daar maar blij mee haha.
Voelt je buik dan buitenaf heel hard of alleen van binnenuit? 'k Ken alleen een zeurderig en trekkerig gevoel soms aan het einde van de dag of als ik teveel heb gedaan. 'k heb dan 't gevoel dat ik m'n buik moet optillen ofzo.
Ja ook van buitenaf voelt ie dan heel hard aan. Net zo hard als een voetbal. Ja soms heb ik ook het gevoel dat ik me buik moet gaan dragen ofzo haha. Helemaal z,n opgeblazen gevoel geeft dat dan. Maar dat ik gelukkig geen harde buik gewoon het beebje wat zwaarder aan het worden is denk ik.
rond 21 weken had ik dat ook en nu maandje later heb ik het weer. Mijn gyn zei me dat ik me geen zorgen moest maken dat kan omdat je baarmoeder groter wordt en daar op reageert met het krijgen van harde buiken.De één is er gevoeliger voor dan de ander maar zolang ze niet pijnlijk zijn maak ik me geen zorgen meer In mijn eerste zwangerschap had ik dat ook zoveel.
Ik heb ze ook best vaak. Maar het is niks om je echt zorgen om te maken. Het valt me soms pas na een tijdje op, maar nu de baarmoeder echt tot mijn ribbenkast zit... dan is het nog wel vervelender dan de halve voetbal die je met 20 weken hebt. Mijn kindje is ontzettend bewegelijk, als hij/zij weer zo bezig is heb ik al snel een harde buik, bij het omdraaien in bed ook, en bij opstaan vaak ook. De vk zei tegen mij dat het zorgelijk is als ze pijn doen of als ze zeg maar regelmatig worden in de zin van wee-achtig. Mijne zijn wel voorspelbaar op basis van wat ik doe, maar niet regelmatig in die zin.
Oke dan heb ik ze dus (nog) niet Zo'n opgeblazen gevoel herken ik wel, net zoals het soms wat vervelend voelt als de kleine heel laag en diep ligt, aardig gewicht begint het dan te worden. Of even het hoofdje draaien in je bekken hihi ook zo leuk.
Hier al harde buiken bij week 15. Moet al vanaf het begin van mijn zwangerschap rustig doen. Dit weekend had ik zelfs weeën-activiteit, wat ik zelf niet als zodanig herkende. Dus wel goed in de gaten houden. Hier is het wel afgezakt, naar weer 'gewoon' pijnlijke harde buiken. Ik doe dus ook heel erg weinig tot niets, maar heb wel continue last. Het is niet anders.
Ben gister bij de verloskundige geweest en heb het daar ook even gevraagt. Het was idd niet erg zei ze maar wel iets om in de gaten te houden. Als ik nog druk was zou ze idd adviseren rustiger aan te doen maar aangezien ik al bijna niets doe.... Moest het iig in de gaten houden en ze zei dat het ook door een blaasontsteking kon komen, dus als het zo blijft dan moest ik ook ff mn urine na laten kijken. Maar het zijn hier echt gewoon harde buiken, zijn niet pijnlijk en geen voor-weeën o.i.d.! Toen ze verloskundige aan mijn baarmoeder voelde gisteren, werd hij ook meteen hard. Ze denkt dus dat mijn baarmoeder gewoon snel reageerd op harde aanrakingen, dus ook na een harde trap van de kleine.