Hier ging het normaal gesproken zo (nu met huilbaby en verlof gaat het heel anders) 6.30 wekker: ik ga douchen, maak me op, pak spullen etc. 7.00: Als dochters wakker zijn, ga ik met ze ontbijten. Wanneer ze nog slapen, maak ik hun pakketjes voor die dag klaar en vriend gaat douchen. Ik ruim de vaatwasser leeg. 7.30: Ik ga naar mijn werk. 7.30: Vriend ontbijt met dochters (of maakt dus pakketjes klaar, ligt eraan hoe laat ze opstaan)hij trekt ze kleding aan en hij ruimt het ontbijt ook op. 8.10/15: Vriend brengt dochters naar school en kdv en is om 9 op zijn werk. 17.30: Vriend of ik halen dochters op en zij gaan thuis wat lezen en spelen. Wij koken samen. Daarna eten met zijn vier. De kinderen douchen zo'n 3x per week, waarvan 1x in het weekend. Soms wat meer als ze heel vies zijn. Kinderen naar bed. Dan ruimen we de eettafel en keuken op, alles in de vaatwasser. Even stofzuigen, de was doen etc. Meestal gaat een van ons sporten of naar vrienden of er komt iemand langs. Soms moeten we nog wat werken. Maar zo gaat het niet elke dag. Op maandag ben ik bijvoorbeeld pas om 19.00 thuis, dan los ik vriend af (hij gaat sporten) en breng ik de kinderen naar bed als dat nog niet gebeurd is. Daarna ga ik zelf pas eten. We zijn beiden een dag vrij in de week, dan gaat het ook wat anders. Maar ligt er maar net aan hoe laat we wakker zijn etc. Op woensdag komt er een schoonmaakster 2-3 uurtjes, dat scheelt al een boel. En nu we een huilbaby hebben loopt ons hele ritme in de knoop, dus hoe we dat gaan doen als ik over 1 maand weer ga werken is een raadsel
Voor ons is koken trouwens ontspanning. We koken ook vaak samen. Ik vind het heerlijk om alles zelf te maken en we eten vaak vrij uitgebreid. Kinderen vinden het ook leuk om te helpen, beetje kneden, zogenaamd snijden etc. Ik ben niet van het dagen vooruit koken, omdat ik het 's avonds echt lekker vind om te doen. Even alle zorgen van de dag weg. Maar goed, wij hebben makkelijke dochters. Dan kan dat ook.