Ik ben aan het afbouwen met de borstvoeding en geef nu tussendoor de fles,hij drinkt maar 60cc maximaal 70cc per keer terwijl hij 120cc mag Ik maak me een beetje zorgen of hebben meer mensen hier problemen mee gehad..Ik geef nu s'middags een fles en s'ochtends een fles en als hij die flessen heb gehad, dus 60/70cc dan valt hij in diepe slaap en komt pas weer na 2 uur,ik kan hem ook niet wakker houden dat heb ik al geprobeerd..Krijg hij dan genoeg voeding binnen want als ik dalijk helemaal ben afgebouwd en alleen de fles gaat geven dan is 6x 60cc toch heelmaal niet genoeg op 1 dag?Kan iemand mij hierover wat informatie geven? groetjes, lauret
misschien gaat de speen te langzaam, dan kost het teveel moeite om te drinken en valt hij in slaap. een andere speen proberen denk ik. groetjes, Miranda
Hij is nu 4 weken oud,de speen gaat goed want als je hem in zijn mondje houd dan komt er gelijk voeding uit..
Volgens mij staan op de verpakking ook richtlijnen over wat ze ongeveer binnen moeten krijgen. Mijn dochter kreeg volgens mij met 4 weken 120 cc over vijf voedingen. Of zelfs al 150 cc....Maar weet het niet precies meer. Haha, sorry, heb je dus eigenlijk ook niks aan. Nee het was 120 cc en dat vijf keer.
Ja daarvoor lijkt het me erg weinig als hij 70cc per 5 keer drinkt ik hoop dat het alsnog verandert zodra ik echt helemaal gestopt ben met borstvoeding geven..Misschien moet hij nog wennen ofzo en zodra ik daad werkelijk alleen de fles geef hij misschien wel meer als 70cc drinkt,I hope so..
Ik heb/had precies hetzelfde probleem! Ik ben ook de bv aan het afbouwen, en geef nu dus fv. Tess moet volgens de verpakking ook 120 cc per flesje drinken, maar komt daar ook niet aan. Ook deed ze best lang over een fles, zo'n 20 tot 30 minuten. Tussendoor viel ze dan ook nog vaak in slaap, tot je haar uiteindelijk echt niet meer wakker kreeg voor de rest van het flesje. Ik gebruikte Avent speen 1, maar ben vanmorgen overgestapt op nummer 2 (groter gaatje), waardoor het vandaag toch echt wel beter ging. Met nummer 1 kwam er ook gewoon melk uit als ik hem in haar mondje deed, maar blijkbaar koste het toch meer moeite voor haar (wat ik zelf overigens helemaal niet door had). Ben vanochtend gewoon de andere speen gaan drinken, en ze dronk opeens veel meer voordat ze in slaap viel! Ze kan haar melk nu wat sneller opdrinken, waardoor ze ook meer binnen krijgt. Misschien toch ook iets voor jou om te proberen? Baat het niet, schaad het niet, toch?
Ik zie dat je vraag ook hier staat, dus zal mijn antwoord dat ik in je andere topic had gegeven ook even hier neer zetten . Verder denk ik dat als je over een paar weken de borstvoeding helemaal afgebouwd hebt de kleine misschien vanzelf wat meer gaat drinken per voeding, tenminste na een tijdje dan he . Maagje moet eerst wat verder rekken om er meer in te kunnen krijgen. Of misschien blijft hij gewoon wat vaker op een dag komen voor voeding en drinkt dan gewoon wat minder per voeding.
Hier een mannetje van bijna 10 weken oud. Hij 'moet' volgens de richtlijnen 5 keer 170cc drinken. Maar dat lukt hem echt niet hoor! Hij krijgt nu elke keer 130cc aangeboden en drinkt dit meestal wel leeg, maar soms ook weer niet. Hij krijgt 6 flessen per dag, snachts slaapt hij door. Dus tja, hij kan waarschijnlijk ook nog niet meer op, of zijn maagje kan het nog niet aan.