Hai Dames, Ik heb een aparte vraag,durf te vragen zeggen ze Ik ben heel benieuwd hoe men de praktisch dingen heeft opgelost bij een klein leeftijdsverschil. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en ik ben momenteel 10 weken zwanger. We wilde heel graag een een klein leeftijdsverschil tussen de 2 kids. Maar nu houden de praktische dingen me al dagen bezig We moeten sowieso een duowagen aanschaffen,maar zijn er moeders die me kunnen vertellen hoe ze dat met de kamerindeling hebben gedaan? We hebben een extra kamer voor de 2e. We hebben een complete babykamer vd oudste natuurlijk,maar schaf je dan een nieuwe commode aan om de oudste niet te storen als hij slaapt in zn kamer? Tot slot wat kochten jullie allemaal nieuw bij de 2e Ben zo benieuwd naar de reacties Groetjes CC
Ik heb de kids ook snel op elkaar, niet zo snel als jij maar mijn oudste was heel ver, ik zou even naar je oudste kijken. we wilde 2e babykamer aanschaffen, maar nr 1 liep met 8 mnd en was net een jaar en hij klop toen al uit zijn bed. Dus we hebben voor hem toch een grote kamer aangeschaft. ondanks hij erg jong was. Ik heb geen 2e commode, ik had een extra aankleedkussen beneden en werkte prima! Of ik deed het boven als de jongste wakker was. Wat lastig is als beide kids tegelijk op de trap naar beneden of boven moeten.... de oudste kon dit ook al vroeg zelf, maar moest toch begeleiden en kleine vast houden... Ik zou naar je oudste kijken hoever hij is. Was de 2e de eerste hadden we bv wel 2 babykamers moeten aanschaffen, die is nu 16 mnd en loop nog niet los. Duowagen, beste aankoop ooit, ik vond eerst onzin, omdat de oudste toen prima liep, maar hij liet me elke keer staan, dus ik was net bevallen en liep ik een kind van 10 kilo te dragen en wagen te duwen...hij weigerde het plankje. Ik heb savonds nog via mp een duowagen gekocht! heeeeeeeeeerlijk! Ook heb ik een fietskar, ik durf zowiezo niet meer met kind voorop te fietsen, ik ben ooit keer gevallen. Nu is het makkelijk, ze zitten droog! je kan het snel ombouwen tot buggy en kan er boodschappen in kwijt. Op vakantie veel gebruik van gemaakt! Dat is eigelijk mijn verhaal, heb je nog vragen, hoor ik het wel.
mijn oudste was 1,5 jaar toen de jongste geboren was. We hebben hier helaas geen extra slaapkamer. De jongste sliep en slaapt nog steeds bij ons. Wij dede de jongste gewoon verschonen en de kamer van de oudste, overdag dan. In de avond dede we dat gewoon op de bank of in ons bed. Je kan toch een goedkope commode van MP plukken. Wij hebben van de ikea een ladenkast iets smaller dan een commode maar er past een aankleedkussen op. Ik heb een duowagen aangeschaft. Via MP. IDEAAL! Ik had de abc zoom design. Ik heb hem heel lang gebruikt. Verder heb ik niet veel nieuws aangeschaft. Qua kleding had ik ook nog veel en heb dan ook veel doorgeschoven. Ook wel nieuwe gekocht hoor natuurlijk
@ nen 87 jij hebt straks ook te maken met een klein leeftijdsverschil leuk hoor! @ brenda76 erg bedankt voor je uitgebreid antw daar heb ik zeker wat aan!ik twijfelde ook over de aanschaf vd duowagen, welke duowagen had jij? Ik las namelijk ergens anders op t forum dat een duowagen met een babynestje achter niet handig was,omdat de baby er heel snel uitgroeit heb jij daar toevallig ervaring mee? @Esmeralda1984 Ook bedankt voor je snelle reactie! Die abc zoom design lijkt me heel erg praktisch,maar is niet echt goedkoop zag ik.Het is zeker het overwegen waard Nogmaals bedankt dames!
mijn eerste twee liggen iets verder uit elkaar maar ik zou geen extra commode aanschaffen hoor. gewoon op de kamer van de jongste zetten die is toch wel wakker als de oudste verschoond word of op bed gaat. wij krijgen de derde nu 11 maanden na de eerste en alleen omdat die op zolder gaat kopen we een extra aankleedkussen. maar denk toch dat t meeste verschonen en omkleden op de kamer van de (nu nog) jongste gaat gebeuren hoor *edit* wij kopen geen extra commode voor op zolder.. we hebben een ladekast van de ikea aangeschaft die diep en hoog genoeg is om ook als commode gebruikt te worden stukje ruimtebesparing meteen! (hemnes dressoir) duowagen hebben wij al aangeschaft.. het is de easywalker duo geworden. die is lekker licht, niet al te breed en redelijk klein op te vouwen. je heb dan alleen nog steeds wel een stationwagen of SUV nodig haha
wij hebben wel een station, we hebben een kees 3 wieler, erg fijne wagen. Met nestje, onze zoon heeft er prima ingepast. maar nestje was vrij groot, daarna kon je voetenzak van maken. Maar achter elkaar zijn de babysitjes vaak wel klein wat ik hoor en tja ze willen toch samen rond kijken!!!!! en samen geitjes kijken.
Wij kopen ook geen extra babykamer, mn dochter is 20 maanden als de baby komt en krijgt tegen die tijd een peuterbedje. Ze slaapt nu nogsteeds bij ons in de kamer in de co sleeper of op een 1 persoons matras op de grond in haar eigen kamer. Maar een ledikant heeft ze nooit prettig in geslapen. De kids gaan een kamer delen, maar wij kleden heel veel aan op bed, op de bank of op de eettafel. Een duowagen ben ik niet van plan, maar wij dragen onze dochter dan ook bijna altijd ( In de manduca, op de rug ) dus kan de wagen voor baby gebruikt worden.