Tweede zwangerschap heel anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loving, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Dag zwangere dames,

Ik zet het toch maar even hier neer, want bij zwanger worden krijg ik (begrijpelijk) niet zo veel reacties.
    Alweer een paar maandjes zijn we bezig voor een 2e kindje.
    Na mijn eisprong heb ik altijd last van opgezette en gevoelige borsten.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat juist niet en voor mij was dat dus ook een teken van zwangerschap.
    Nu zou ik graag willen weten of jullie die ervaring ook hebben gehad en of dat anders was bij een volgende zwangerschap. Ik zit nu namelijk elke maand als mn borsten opzetten al in zak en as, omdat ik dan denk dat t niet raak is. Terwijl het best anders kan zijn bij een 2e zwangerschap... Toch??
    Andere pijnlijke borsten ervaringen zijn ook welkom en in hoeverre dat anders was bij een zwangerschap...

Bedankt voor je reactie!!

Liefs

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb nooit iets aan mn borsten gemerkt, worden ook niet groter helaas. Bij de eerste zwangerschap ontdekte ik het omdat ik spugend boven de wc hing. Nu nog niet overgegeven, maar nu merkte ik het omdat ik zo hondsmoe was.

3. diana1990

diana1990 Lid

16 jul 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey hey

toen we voor eeen 2e kindje ging had ik iedere maand wel kwaaltjes ( ik denk dat dit vooral komt omdat je weet wat voor kwaaltjes het zijn ) en er dan extra op gaat letten en ze dan ook zien pijnlijke borste misselijk tot zelfs wel het uitblijve van me menstuatie ( wat kwam puur omdat ik er teveel mee bezig was)

nu ik ben ik zwanger van een 2e en had ik helemaal geen pijnlijke borste alleen misselijk je kan er dus eingelijk niks van zegge alleen dat het ecvh vervelend is dat je vaak denkt zwanger te zijn en het niet zijn

hopelijk ben je snel zwanger

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn beide zwangerschappen gaan tot nu toe exact hetzelfde.
    Ik herkende mijn zwangerschap voor de tweede keer aan mijn rodere handpalmen (ja echt).
    Daarna werd ik moe en dat was zo rond 14 weken weer over.
    Veel verder ben ik nog niet maar ik begin nu flink aan te komen dus ik ben bang dat het grapje van 30 kilo ook weer herhaald gaat worden..

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Bij mn eerste zwangerschap had ik gewoon zo'n gevoel, ik kan het moeilijk uitleggen. Er waren geen specifieke klachten. Bij mn tweede zwangerschap waren mn tepels gevoelig, mn borsten zwaarder en hing ik kotsend boven de wc, nog voor ik ongesteld moest worden. Toen wist ik wel dat het prijs was. Moe werd ik pas een paar weken later.

Dus om antwoord te geven op je vraag: ja het kan natuurlijk bij beide zwangerschappen anders zijn maar het kan ook juist zo zijn dat je dezelfde klachten hebt. Is geen peil op te trekken, dus ik zou dat niet als indicatie aanhouden!

6. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 8 weken in verwachting, en er waren/zijn wel wat dingen anders dan bij de eerste ja. In het begin had ik veel last van maagzuur en een opgezette buik (darmen). Nu ben ik vooral erg moe, doen niet mijn borsten maar vooral mijn tepels erg zeer, en heb ik bijna constant honger. Gek genoeg alleen naar gezonde dingen, met chips of vettigheid hoef je nu echt niet bij mij aan te komen :-s

7. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    1e zwangerschap echt helemaal nergens last van gehad. Alleen te vroeg bevallen en nu..... Alles maar dan ook alles anders. Bloedingen tot week 15. Misselijk vanaf dag 1. Baby al weken in stuit, morgen draaipoging. 1 lichtpuntje we krijgen geen prematuurtje meer inmiddels, maar onbezorgd is anders :D

8. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Bij mijn eerste zwangerschap hele pijnlijke borsten in het begin! Dit was voor mij een teken dat ik zwanger zou kunen zijn...
    Toen ik weer zwanger wilde raken was ik dan ook op DIT teken aan het wachten maar het is niet gekomen en ben toch echt zwanger! Heel anders dus!

9. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb bij beide zwangerschappen nooit ergens last van gehad.

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Aan het begin van deze zwangerschap had ik ook vrijwel meteen gevoelige tepels en zwaardere borsten (bij de eerste pas later). Ook hing ik al met drie weken boven het toilet en voelde ik me overduidelijk zwanger. Vond het echt raar dat ik negatief testte, maar ja, ik testte gewoon te vroeg. Door mijn onregelmatige cyclus wist ik niet wanneer mijn NOD was.

11. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Wat goed om te lezen. Hier heb ik echt wat aan! Ik ben er zo op gefixeerd of mn borsten pijnlijk worden voor m'n menstruatie... Maar nu kan ik meer relaxed mijn NOD afwachten.

Onze supermannen zijn trouwens precies even oud :) .
    Leuke verjaardag gehad vorige week? Wij vallen hier weer over de auto's trekkers en duplo! ;)

12. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Alle andere dames, ook TNX voor jullie reactie en geniet van je zwangerschap.

13. susy26

susy26 Niet meer actief

ik heb nu momenten dat ik misselijk ben of gen eetlust heb, of juist wel , en dan iets gegeten, en dan weer zoiets van ,bha. Ook wel wat gevoelige tepels, bij Lorenzo had ik nergens last van , dus nu wel iets anders.

14. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hier hetzelfde als bij de vorige zwangerschappen. Nergens last van. Alleen wat sneller vermoeid. Maar das nu ook zo goed als over

15. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb met mijn beide zwangerschappen weinig of geen last gehad.
    Bij mijn eerste zwangerschap merkte ik toen ik zwanger was omdat mijn regels steeds uitbleven, was toen ook al 9 weken zwanger dat ik het wist.
    Bij mijn tweede had ik nog maar 1x 2 dagen mijn regels gekregen ivm mijn borstvoeding. dus dacht ik dat het nog aan het zoeken was. Ik zei tegen mijn man van ja schat ik denk dat ik weer zwanger ben want ik laat weer heel de dag windjes. Mijn man lachte me uit en verklaarde me voor zot. Maar mijn gevoel zei dat ik zwanger was, dus 2 dagen erna een test gehaald en ja hoor hij was positief.
    2 keer was ik zwanger en zei mijn gevoel mij dat ik zwanger was terwijl we der niet echt mee bezig waren. Ik neem nu al 4 jaar geen pil meer en lieten de natuur zijn gang gaan. Kregen we kinderen waren we daar heel blij mee en wou de natuur niet mee dan zouden we pas vanaf 2012 verder gaan en ander opties bekijken.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja heel anders. bij 1e had ik heel veel symptomen nog voordat ik de test kon doen en deze keer had ik nergens last van

17. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ook hier een tweede zwangerschap volledig anders. Bij de eerste innestelingsbloeding en ongigevoel. Mijn borsten werden snel wat groter en ik kreeg overal duidelijke aderen. Bij de tweede had ik elke maand het ongigevoel (dacht dan ook dat het de eerste keer raak was, maar zal pms geweest zijn) en uiteindelijk in de ronde dat ik zwanger was hetzelfde gevoel, geen innestelingsbloeding en verder geen kwaaltjes... Geen grotere borsten (later pas) en ook geen andere duidelijke tekenen. zwangerschap verloopt ook helemaal anders....

18. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    bij mijn eerste zwangerschap had ik helemaal geen kwaaltjes waarop ik kon uitmaken dat ik dus zwanger was nooit misselijk geweest geen pijnlijke borsten of wat dan ook het enige wat ik had was maagzuur

nu bij deze zwangerschap ben ik van af dag 1 misselijk pijnlijke borsten veel plassen pijnlijke onderbuik maagzuur

dus ook ik kan mijn eerste zwangerschap niet vergelijken met deze

19. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hier 1ste zwangerschap erg moe en veel eten + maagzuur.

Nu 2de zwangerschap ineenkeer grote pijnlijke borsten en erg misselijk en moe....

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij de eerste niks aan mn borsten gemerkt maar wel aan mn blaas hahahaaa
    bij de tweede niks aan mn borsten gemerkt maar het om de een of andere gekke reden het gevoel dat ik een test moest doen omdat ik ook net weer aan de anticonceptie zou beginnen ..test gedaan en ja hoor positief... dag anticonceptie, je kwam iets te laat

Deel Deze Pagina