Praktische 'Ontdekkingen'

Discussie in 'De lounge' gestart door 2mam2, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat vind ik inderdaad ook niet zo fris :$

2. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

of vanillesuiker, maar pas op, iedereen denkt dat er cake is gebakken ;) heerlijk

3. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Je kunt ook een cake bakken. Ruikt je huis lekker én je hebt cake :p

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik doe de douche schoonmaken als ik zelf doucht haha.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

dat doe ik ook inderdaad!! Is gekomen doordat ik met de kleintjes weinig tijd had om de badkamer te poetsen.

6. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik knip pizza in stukken, veel sneller dan snijden.

7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Ik ook.

8. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ha, de allerbeste tip! :D

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik deed hier laatst op een verjaardag snel super glue op, dat lag NL wel in de keuken en de nagellak niet. Je had me moeten horen toen ik naar het toilet moest en die panty uit trok.... Auw...

10. Islah

Islah Niet meer actief

Oude sponzen bewaren en een keer in de kookwas laten meedraaien. Daarna een wasbeurt met een wasbolletje vol wasverzachter en je hebt je eigen geurbuiltjes voor in de kledingkast.

11. maliro

maliro Niet meer actief

In de hoekjes van dekbedden en hoeslakens een klein koordje vast naaien. Bij opmaken van het bed strik je de hoekjes aan elkaar vast. Nooit meer geklooi met dekens die niet goed zitten. En het maakt ook makkelijker op omdat het dekbed niet meer in de hoeslaken verschuift.

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ok, ik vraag me dan af hoe dat praktisch in zn werk gaat. Normaal gesproken spuit ik namelijk een deel in met antikalk en laat het dan een klein half uur inwerken, om vervolgens de rest met een emmertje sop. Neem je dat dan allemaal mee onder de douche, hoe last je de antikalk dan inwerken en word je sop dan niet heel waterig?

Mijn ontdekking: wij maken regelmatig fruitwater met stukken citroen erin. Na een dag vervang ik de citroenen en gebruik de oude citroenen om mn gootsteen mee te poetsen. Haalt vet weg, ruikt lekker en de citroenen worden dubbelgoed gebruikt

13. Joopi

Joopi Lid

7 dec 2015
    32
    0
    0
    St. Juttemis
    Ik kwam dit tegen en ik wilde oprecht dat ik dit eerder geweten had!
    Een matrashoes voor op het strand. De strandtassen in de hoeken en je hebt speelruimte voor je kleine. Had een hoop gepruts gescheeld.

Bijgevoegde bestanden:

14. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43

knoflook met schil eromheen in een potje met deksel doen. flink schudden en huppakee de schilletjes zijn eraf.

15. zwangerevrouw

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

haha, ja als alle griep voorbij is ;) en de lentekriebels komen, dan wel weer

16. zwangerevrouw

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Wow! die is echt heel handig! Jammer dat die van mij er al overheen stappen

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Ja, dat doe ik ook! Ruikt zo lekker dan.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe ik het doe, ik gebruik geen anti kal want als je het regelmatig doet heb je geen kalk als het goed is (nu hebben wij een water ontharder dus "hecht" onze kalk niet. ) ik gebruik een sopje of een bio spuitbus, spuit of smeer alles in, laat even inweken, spoel af, trek met de trekker droog. Dan de vloer nog even insprayen en droogtrekken of vegen. Nu maak ik Zowiezo na elke douche beurt de douche droog (of zet de vloerverwarming aan en het raam open, droog! ) toilet en wastafel Ed doe ik als de kinderen in badjes zitten.

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik dacht dat tijdens het douchen je douche schoon maken heel normaal was eigenlijk. Ben niet anders gewend. Ik spuit een voor een de wanden in met antikal, lekker uitsmeren, tegen de tijd dat ik rond ben spoel ik de eerste wand weer af. Doekje over de kraan en vlak voor ik klaar ben nog even de vloer en het putje. Zelf afdrogen en dan gelijk de douche droog maken..

20. zwangerevrouw

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik spuit altijd wat bleek in het bad (rond) na het douchen en dan met de douchekop eroverheen. De rest van de badkamer doe ik minder vaak.

Deel Deze Pagina