Iemand een tip voor de geel-bruinige streep die in het toilet ontstaat, op de plek waar het water stroomt? Regelmatig poetsen helpt niet.. We wonen in kalk-rijk gebied dus vermoed wel dat dat het is (wat anders?)
Ik heb op iedere verdieping een swiffer staan en gebruik die elke dag minimaal een keer. Het kost je maar een minuutje of drie voor de hele verdieping en stofzuigen doe ik dan maar een keer per week. Ook heb ik een dweil met waterreservoir die heel handig is voor als er bijvoorbeeld een beker omgaat. Hoef je niet meteen met een emmer sop te zeulen en ben je zo klaar. Grappig dat er zoveel dames zijn die tijdens het douchen de douche schoonmaken. Doe ik ook altijd. Wat ik ook handig vind is babydoekjes voor de wc als je tussendoor even de bril schoon wilt maken. Hoef je niet meteen uitgebreid te poetsen maar blijft het wel schoon. Allemaal vrij voor de hand liggend waarschijnlijk maar het maakt mijn leven een stuk makkelijker! Ik wacht nog op de gouden tip voor vloerkleedjes, heb op de slaapkamer van mijn dochter zo'n nep schapenvachtje waar heel veel troep in blijft zitten. Uitkloppen, stofzuigen en wasmachine werken niet voldoende. Is dat een kwestie van accepteren of is er een tip voor?
als ik op iedere verdieping een swiffer moet zetten heb ik dus 3 swiffers nodig, waar de kinderen steeds mee aan de haal gaan?
Probeer eens met een raamwisser over de tapijt te gaan, bij een gewone tapijt komt er van alles en nog wat los(vooral lange haren van dochter) die je met stofzuigen en uitkloppen er niet uit krijgt.
Dan heb je 3 opties: Of je zegt tegen je kinderen dat ze daar niet mee mogen spelen, niet aan mogen komen, want dit is van mama. Ik neem aan dat ze ook niet aan je stofzuiger komen, van de bleek afblijven en ook niet aan je dure vaas op tafel komen.... Of je zet er 1 beneden die je gewoon zelf mee naar boven neemt. Of je zet de swiffer op de lage stand en leert je kinderen hoe ze moeten swifferen. Ik zou persoonlijk voor optie 1 gaan
wwrr ik kam mijn schapenvacht altijd met een hondenborstel uit. Hondenborstel haal je goedkoop bij de action. Met gebruikte theezakjes van die gewone thee, haal je gemakkelijk vliegenpoep weg.
Beetje lampolie op een doekje en je krijgt je rvs afzuigkap blinkend schoon. Zelfs onze hulp was onder de indruk.
Vlees in zo plat mogelijke pakjes in de vriezer, dat ondooit een stuk sneller als een homp vlees. En idd zo veel mogelijk al gesneden er in. Ik koop dan in 1 keer 2 kilo of meer en snij dat achter elkaar door, doe het in diepvrieszakjes, weeg het af en maak er platte pakketjes.
Stinkt Dan niet heel je vriezer Naar knoflook? Of dat het in Ander eten gaat trekken in de vriezer? Mijn man heeft een keer verfkwasten in de vriezer gelegd ik proef in sommige dingen nog de smaak van verf zo vies!
van tijd tot tijd flinke scheut bleek daar spuiten en een poos laten intrekken, daarna doorspoelen en voila....weg