praktische ovutesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Juffertje83, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar 'praktische' ovutesten. Wil er graag deze maand toch eens mee beginnen. Klopt het dat je ze niet met ochtendurine mag doen? Dat vind ik best wel onhandig... Ik werk namelijk in het onderwijs en heb van 8u30 - 12u de kids bij me en daarna weer van 13u - 15u. Om dan op het toilet te zitten 'klooien' met testen zie ik niet echt zitten... Kan het ook daarvoor, thuis? Ik ga rond 7u45 weg... En welke zijn dan het meest praktisch om evt. mee te nemen of 'snel' te gebruiken? (kan de kids namelijk nooit lang alleen laten)

2. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Hoi Juffertje. Ik ben zelf vandaag begonnen met testen. Heb ze van Predictor. Die schijnen niet altijd goed te werken, maar de mijne deed het net volgens mij prima. ;) In de bijsluiter staat dat je het best urine kunt gebruiken die je hebt opgevangen tussen 10:00 en 20:00 dus je kunt ook best na je werk testen volgens mij.
    Succes!

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Ik heb ze van senistest (als je kortingsbon wil mag je mij pben) Je hebt 2 soorten. De goedkopere versie, dipstickers. De iets duurdere zijn de midstreams. Deze kun je in je urinestraal houden. Ik heb zelf de dipstickers. En test altijd na school/werktijd als ik thuis ben. Zo rond 17u-17.30 uur. Met ochtendurine moet je niet testen!

4. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik gebruik de dipsticks van Sensitest. Ik vind ze prettig in gebruik. Het resultaat zie je binnen 10 minuten.
    Je kunt inderdaad ook om een uur of 4 's middags testen. Dan zijn de kids in elk geval weg...
    's Morgens is niet goed, omdat LH zich (blijkbaar) moet opbouwen....
    Succes! :D

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik zie het resultaat toch wel eerder dan 10 minuten hoor!

6. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje vr de tips! Ik hoorde dat het beter is 2x per dag te testen. Is dat zo? Of is 1x ook voldoende? Dan kan ik 17u30 of 18u misschien als tijd aanhouden, dan ben ik in ieder geval weer thuis

7. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Dat is ook binnen 10 minuten ;)

@Juffertje: ik test zelf maar 1 keer per dag. Maar als ik zie dat de streep donkerder wordt test ik 2 keer. Maar het is niet echt noodzakelijk.... Dus als je maar 1 keer kunt testen, is het geen ramp..

8. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik heb de testen van Mat Care. Daar wordt aangeraden om 4 uur van te voren niet te plassen en de laatste 2 uur niet teveel te drinken.
    Dus als je bv om half 8 nog plast en dan rond half 12 a 12 uur nog een keer plast en dan opvangt (heb zelf de dipstick) dan zit je goed. Bij deze testen wordt ook aangeraden om rond deze tijd te testen.

Daarbij heb ik ze deze maand voor het eerst gebruikt en bj mij waren ze erg duidelijk.

Succes ermee.

9. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    De ovulatietesten van clearbleu mag je wel 's ochtends gebruiken. Ze zijn wel duur, maar je hoeft niet te turen naar streepjes. Een rondje is negatief en een smiley positief. Ik vind ze erg fijn.

Deel Deze Pagina